احضار دانشجویان شیراز به کمیته انضباطی محکوم است!

طبق اخباری که در وبلاگ دانشجویان سوسیالیست دانشگاه های ایران آمده،کمیته انضباطی دانشگاه شیراز تعداد 28 نفر از دانشجویان این دانشگاه را به دلیل شرکت در اعتراضات 10روزه اسفندماه سال گذشته احضار کرده است. لازم به یادآوری ست در اسفندماه سال گذشته دانشجویان دانشگاه شیراز در تجمعات خود خواهان لغو جداسازی جنسی از دانشگاه، برداشتن دروبین های مداربسته برای کنترل دانشجویان و در نهایت خواهان استعفای صادقی رئیس این دانشگاه بودند. دانشجویان بر خواست استعفای صادقی بسیار تاکید داشتند و وزارت علوم قول داد بعد از پایان تعطیلات نوروز مسئله را پیگیری کند.

دانشجویان " کاظم رضایی، عباس رحمتی، هادی عسگری، لقمان قدیری، اسماعیل جلیل وند، محسن گوهری نیا، سعید کوشکی، عبدالله داوودیان، محسن زرین کمر، احسان‌ هاشمی، هادی الم لی، سعید خسروآبادی، اکبر حسن پور، رحیم سلیمانی، امین درستی، ‌سجاد فتاحی ،سعید خلعتبری، سعید آشنایی، سعید لطفی، مجتبی شیخیان، ‌رضا فولادی فر، یونس میرحسینی، محمد رضا دهقان، هاشم حسین پور، نسیم دالوند، ندا ضیغمی، ناهید افراسیابی، سحر یزدانی" به کمیته انضباطی احضار شده و از انان خواسته شده تا روز 20 فروردین خود را به آن کمیته معرفی کنند. همچنین این کمیته قصد دارد احضار دانشجویان را ادامه دهد و تعداد دیگری را نیز احضار کند.

این خبر همچنین حاکی از آن است که تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به چندین ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده اند. ناهید افراسیابی، اسماعیل جلیلوند، حمدالله نامجو و سحر یزدانی پور که به کمیته انضباطی و همینطوربه اداره اطلاعات احضار شده بودند، هر کدام به 2 ترم محرومیت از تحصیل محکوم شدند. همچنین 6 نفر دیگر از اعضای شورای صنفی نیز به علت اعتراض به برگزاری غیرقانونی انتخابات شورای صنفی از طرف مدیریت دانشگاه و حذف کاندیداهای منتقد به ۱ تا ۲ ترم محرومیت از تحصیل محکوم شدند.
به نقل از اطلاعيه سازمان جوانان حزب کمونيست کارگري ايران

No comments: