طيب ملايي آزاد شد.

طیب ملایی از اعضای هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه آزاد کارگران ایران که روز هیجده آبان ماه بازداشت شده بود با پیگیریهای خانواده و اعضای اتحادیه در سنندج امروز مورخه 19/8/87 در ساعت 18 با قرار کفالت آزاد شد.
لازم به یادآوری است مامورین امنیتی روز 8 آبان ماه و در غیاب طیب به منزل وی هجوم آورده و با خشونت به مدت دو ساعت منزل ایشان را زیر و رو کرده و کیس کامپیوتر، ریسور و برخی لوازم شخصی و اسناد مربوط به اتحادیه را با خود برده بودند.
طیب ملایی دیروز به همراه خانواده و اعضای اتحادیه در سنندج برای گرفتن لوازم فوق به کلانتری 12 سنندج مراجعه کرد که همانجا بازداشت و به اطلاعات نیروی انتظامی منتقل شد.
قاضی پرونده هنگام آزادی طیب اعلام کرد وی باید ظرف دو هفته آینده در دسترس باشد تا مورد محاکمه قرار بگیرد. اتهام طیب ملایی همکاری با گروههای مخالف نظام و نگهداری ریسور است.
طیب ملایی از جمله 13 کارگری بود که در اول ماه مه سال 86 در سنندج بازداشت شد و به 91 روز زندان و 10 ضربه شلاق محکوم گردید. این احکام با اعتراضاتی که از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران و سایر سازمانها و نهادهای کارگری و حقوق بشری صورت گرفت طی سفر آیت الله شاهرودی به سنندج ملغی گردید.
اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن محکوم کردن بازداشت طیب ملایی، آزادی وی را به خانواده و اعضای اتحادیه در سنندج که طی دو روز گذشته بطور مرتب در مقابل اطلاعات نیروی انتظامی و دادگاه حضور داشتند صمبیمانه تبریک می گوید و خواهان لغو محاکمه طیب ملایی است. همچنین ما از تمامی تشکلهای کارگری و دوستانی که طی ساعات گذشته و پس از انتشار خبر بازداشت طیب با اتحادیه تماس گرفته و در صدد اعتراض به بازداشت وی بودند صمیمانه سپاسگزاریم.
زنده باد همبستگی کارگری .
اتحادیه آزاد کارگران
١٩ آبان ٨٧
www.ettehadeh.com
ایمیل:
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795
طیب ملایی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران بازداشت شد
به گزارش اتحاديه سراسري آزاد کارگران ايران (سايت اتحاد) روز هیجده آبان ماه ساعت ده صبح طیب ملایی عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه آزاد کارگران ایران پس از مراجعه به کلانتری ١٢ سنندج بازداشت و به حفاظت اطللاعات نیروی انتظامی منتقل شد. گفتني است که روز ٨ آبان ماه و در غیاب طیب به منزل وی هجوم آورده و با خشونت به مدت دو ساعت منزل ایشان را زیر و رو کرده و مادرش را دچار وحشت کرده بودند. در اين روز مامورين اطلاعات گیس کامپیوتر و برخی لوازم شخصی و کتابهای طیب ملایی را با خود برده و با قصد ایجاد وحشت به مادرش اعلام کردند٬ که طیب خودش میداند به کجا بیاید. بعدا با پیگیریهای برادر طیب معلوم گرديد که کلانتری 12 سنندج لوازم طیب را ضبط کرده است.
طیب ملایی روز ١٨ آبان با هماهنگی هیئت مدیره اتحادیه و به همراه تعدادی از اعضای اتحادیه در سنندج جهت باز پس گرفتن لوازم خود به کلانتری ١٢ مراجعه کرد که همانجا بازداشت و به حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی منتقل شد. پس از بازداشت طیب با پیگیریهای خانواده و اعضای اتحادیه در سنندج به آنان اعلام شد که روز ١٩ آبان طیب را به دادگاه منتقل خواهند کرد.
طیب ملایی سخنگو و عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در حالی بازداشت ميشد که طی روزهای قبل از آن نيز مامورین امنیتی با خالد سواری نایب رئیس اتحادیه نیز تماس گرفته و وی را احضار کرده بودند٬ اما ایشان بدلیل تلفنی بودن این مسئله و عدم احضار کتبی از مراجعه به اطلاعات سنندج خودداری کرده است.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن افزایش فشار بر اعضای اتحادیه در سنندج و بازداشت طیب، خواهان آزادی فوری طیب ملایی و پایان دادن به تهدات امنیتی بر علیه فعالین تشکلهای کارگری است.
اتحادیه آزاد کارگران 18/8/87

No comments: