اخبار دانشجويان زنداني و دستگيري ها

فرهاد حاجی میرزایی در ١٥ اسفند دادگاهي ميشود.
بیش از ده ماه است که فرهاد حاجی میرزایی ، دانشجوي ، در شرایط بسیار بد جسمی و بلاتکلیف در بند ٢٠٩ زندان اوین بسر می برد . اکنون به او خانواده اش اطلاع داده شده که پرونده وي به شعبه ١٥ دادگاه انقلاب جمهوري اسلامي که صلواتي رياست آنرا دارد٬ ارسال شد و اعلام شد که در ١٥ اسفند در دادگاه مورد بازجويي قرار خواهد گرفت. فرهاد حاج میرزائی ٢٨ دی ماه ١٣٨٦ در شهر سنندج دستگیر شد و پس از مدتی زندانی بودن در سنندج به سلولهای انفرادی بند ٢٠٩ زندان اوین منتقل شد .

احضار مهدیه گلرو دانشجوی دانشگاه علامه به دادگاه انقلاب
مهدیه گلرو از دانشجويان دانشگاه علامه به دادگاه انقلاب جمهوري اسلامي احضار شد. او طی هفته های گذشته سه بار بطور تلفنی و شفاهی احضار شده بود اما هر بار از مراجعه به دادگاه خودداری کرد. مهدیه گلرو روز شنبه ٢٥ آبان با دریافت احضاریه ای کتبی روبرو شد که در آن نوشته شده است که در صورت عدم مراجعه تا سه روز، حکم جلب وی صادر خواهد شد. مهدیه گلرو دانشجوی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی است که به مدت ۴ ترم از تحصیل محروم شده است.

از ١٨ آبان از رحمان رحيم پور دانشجوي اروميه خبري در دست نيست
روز سه شنبه ۱۴ آبان ، دانشجویان دانشگاه ارومیه در اعتراض به تقلب در نتیجه آرا انتخابات شورای صنفی دانشجویی تحصن نمودند که این تحصن پس از حضور ریاست دانشگاه در جمع متحصنین و قول او برای برگزاری دوباره ی انتخابات و عدم دخالت در روند و نتیجه آن، به پایان رسید. اما فشار بر فعالان در پی این موضوع افزایش یافت و در پایان این موضوع بدنبال تجمع اعتراضي دانشجويان دانشگاه اروميه در اعتراض به تقلب در نتيجه انتخابات شوراي صنفي اين دانشگاه٬ رحمان رحیم پور ،از دانشجويان فعال از روز ۱۸ آبان ناپدید شده است. علیرغم پیگیریهای بسیار از این دانشجو خبري در دست نيست و خانواده و نزديکاي ايشان او بشدت در نگراني بسر ميبرند.

بيخبري از هاشم برزگر دانشجوي حقوق دانشگاه پيام نور تهران
هاشم برزگر دانشجوی حقوق دانشگاه پیام نور تهران که روز یکشنبه ١٢ آبان در کرج بازداشت شد. اکنون هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.

احضار دو دانشجوی دانشکده خبر، به دادسرا
با شکایت رییس دانشکده خبر، احسان مازندرانی فعال دانشجویی دانشکده خبر و جواد حیدریان، دانشجوی سابق این دانشکده، به دادسرای کارکنان دولت احضار شدند.
احسان مازندرانی به‌همراه یکی دیگر از فعالان دانشجویی، اوایل مهرماه سال جاری نیز به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده بود که دانشگاه، با توجه به بالا بودن هزینه این احضار، احضاریه خود را پس گرفته بود. با بی‌نتیجه ماندن احضار این دانشجویان به کمیته انضباطی، رییس دانشکده خبر به‌ همراه معاون پژوهشی خود برای احضار دانشجویان به دادسرا تلاش می‌کنند.
پیش از این نیز مهران فرجی، یکی دیگر از دانشجویان دانشکده، که از سوی مسئول‌ دفتر رییس دانشکده خبر به خاطر درج یاددشتی انتقادی از وضعیت دانشگاه‌ها و دانشکده خبر، مورد ضرب‌ وشتم قرار گرفته بود، با شکایت مسئولان دانشکده خبر، به دادسرا احضار شده بود. از سال گذشته تاکنون دانشکده خبر محل حضور نیروهای شبه ‌نظامی و عضو سابق بسیج و فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق به‌عنوان رییس، معاون و استاد بوده که با اعتراضات گسترده دانشجویان همراه بوده است.


No comments: