بازداشت مجدد طیب ملایی و احضار طه آزادی را قویا محکوم می کنیم

علیرغم آزادی طیب ملایی از اعضا هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه شنبه 21 آبان ماه بار دیگر مامورین انتظامی کلانتری 15 سنندج با سلاح و تجهیزات و بدون نشان دادن حکم قضایی با خشونت وارد منزل طیب ملایی شده و بلافاصله و بدون سوال و جوابی برادر ایشان را دستبند زده و پس از جستجوی خانه بر بالای پشت بام رفته و بشقاب ماهواره همسایه را به همراه برادر طیب با خود بردند و اعلام کردند تا معرفی طیب ملایی برادرش را آزاد نخواهند کرد.
با پیش آمدن این وضعیت غروب روز چهارشنبه طیب ملایی پس از بازگشت از کار به کلانتری مزبور رفت که همانجا بازداشت و بنا بر اظهار مامورین این کلانتری فردایش به زندان مرکزی سنندج منتقل و ممنوع الملاقات شده است. بر این اساس امروز پنج شنبه مورخه 23/8/87 به مادر طیب اجازه ملاقات با وی را ندادند.
در رابطه با اتهام طیب مولایی این بار نیز مامورین نیروی انتظامی ادعای واهی قبلی را مبنی بر داشتن سلاح مطرح کرده و طیب را به اتهام استفاده از ماهواره زندانی و ممنوع الملاقات کرده اند. این در حالی است که مامورین انتظامی بشقاب ماهواره همسایه را ضبط کرده و آنرا متعلق به طیب اعلام نموده اند در حالی که همسایه طیب اعلام کرده است بشقاب مال طیب نیست و متعلق به وی می باشد.
از سوی دیگر دیروز پنج شنبه 23 آبانماه احضاریه ای از سوی معاونت دادستانی کنگان به درب منزل طه آزادی عضو علی البدل هیئت مدیره اتحادیه ازاد کارگران ایران ارسال گشته و طی آن از طه آزادی خواسته شده است از تاریخ روئیت ابلاغیه به مدت 7 روز فرصت دارد تا خود را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به شعبه معاونت دادستانی کنگان معرفی نماید.
لازم به یاد آوری است طه آزادی به جرم شرکت در برگزاری مراسم روزجهانی کارگر امسال در شهر عسلویه به همراه جوانمیر مرادی دستگیر و به مدت 47 روز در بازداشتگاه نیروی انتظامی عسلویه، ستاد خبری و زندان مرکزی بوشهر تحت بازداشت و شکنجه های روحی و جسمی قرار داشت.
اتحادیه آزاد کارگران ایران احضار طه آزادی به دادگاه و یورش مکرر به منزل طیب ملایی و بازداشت و آزار و اذیت وی و خانواده اش را با اتهامات واهی قویا محکوم میکند و متوسل شدن به اعمال ضد انسانی از سوی مامورین انتظامی را تلاشی از سر استیصال از سوی دشمنان طبقه کارگر برای خانه نشین کردن اعضای فعال اتحادیه آزاد کارگران ایران ارزیابی میکند و با تمام توان در مقابل آن ایستادگی خواهد کرد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با توجه به ایجاد سندیکا توسط کارگران نیشکر هفت تپه و در شرایطی که تورم افسار گسیخته زندگی را بیش از هر زمان دیگری به جهنمی برای کارگران تبدیل کرده است، صدور حکم تعلیقی برای کارگران شرکت واحد و یکسال زندان برای افشین شمس و احضار طه آزادی و محمد جراحی و یورشهای مکرر به منزل طیب ملایی و بازداشت وی را تعرضی سازمانیافته از سوی دشمنان طبقه کارگر برای واردار کردن کارگران به عقب نشینی از ایجاد تشکل و جلوگیری از اعتراضات کارگری ارزیابی میکند و از عموم کارگران و تشکلها و نهادهای کارگری میخواهد تا متحدانه در برابر این یورش ایستادگی نمایند.
همچنین ما از عموم سازمانهای کارگری و حقوق بشری در سراسر جهان میخواهیم تا نسبت به زیر پا گذاشتن گسترده بدیهی ترین حقوق کارگران در ایران اعتراض نموده و خواهان آزادی منصور اسالو، افشین شمس، طیب ملایی و توقف فوری احضارها و بازداشت و آزار و اذیت کارگران در ایران شوند.
رونوشت به: کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری ituc
اتحادیه آزاد کارگران ٢٣ آبان ٨٧
www.ettehadeh.com
ایمیل: k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795
طیب ملایی آزاد شد
طیب ملایی از اعضای هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه آزاد کارگران ایران که روز هیجده آبان ماه بازداشت شده بود با پیگیریهای خانواده و اعضای اتحادیه در سنندج امروز مورخه 19/8/87 در ساعت 18 با قرار کفالت آزاد شد.
لازم به یادآوری است مامورین امنیتی روز 8 آبان ماه و در غیاب طیب به منزل وی هجوم آورده و با خشونت به مدت دو ساعت منزل ایشان را زیر و رو کرده و کیس کامپیوتر، ریسور و برخی لوازم شخصی و اسناد مربوط به اتحادیه را با خود برده بودند.
طیب ملایی دیروز به همراه خانواده و اعضای اتحادیه در سنندج برای گرفتن لوازم فوق به کلانتری 12 سنندج مراجعه کرد که همانجا بازداشت و به اطلاعات نیروی انتظامی منتقل شد.
قاضی پرونده هنگام آزادی طیب اعلام کرد وی باید ظرف دو هفته آینده در دسترس باشد تا مورد محاکمه قرار بگیرد. اتهام طیب ملایی همکاری با گروههای مخالف نظام و نگهداری ریسور است.
طیب ملایی از جمله 13 کارگری بود که در اول ماه مه سال 86 در سنندج بازداشت شد و به 91 روز زندان و 10 ضربه شلاق محکوم گردید. این احکام با اعتراضاتی که از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران و سایر سازمانها و نهادهای کارگری و حقوق بشری صورت گرفت طی سفر آیت الله شاهرودی به سنندج ملغی گردید.
اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن محکوم کردن بازداشت طیب ملایی، آزادی وی را به خانواده و اعضای اتحادیه در سنندج که طی دو روز گذشته بطور مرتب در مقابل اطلاعات نیروی انتظامی و دادگاه حضور داشتند صمبیمانه تبریک می گوید و خواهان لغو محاکمه طیب ملایی است.
همچنین ما از تمامی تشکلهای کارگری و دوستانی که طی ساعات گذشته و پس از انتشار خبر بازداشت طیب با اتحادیه تماس گرفته و در صدد اعتراض به بازداشت وی بودند صمیمانه سپاسگزاریم.
زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه آزاد کارگران 19/8/1387

No comments: