اعتراض به دستگيري و بازداشت دانشجويان دانشگاهها

به : همه روزنامه هاي داخلي ايران ، احزاب و سازمانهاي کارگري ، مترقي ، ازاديخواه و مدافع حقوق انساني

ما ، تعدادي از کارگران کارخانجات و مجتمع هاي صنعتي شهر تبريز ، شاغل در كارخانجات ماشين سازي ، تراكتور سازي ، پالايشگاه ، پتروشيمي و كارخانه سيمان صوفيان، بدينوسيله نسبت به دستگيري و بازداشت دانشجويان دانشگاههاي مختلف ايران اعتراض کرده و ان را محکوم ميکنيم . دانشجويان ايران امسال به مناسبت روز دانشجو در مراسم هايشان صداي ما کارگران و نداي آزاديخواهي و برابري طلبي مردم ستمديده و حق طلب را بگوش همه مردم جهان رساندند . وزارت اطلاعات با دستگيري و زنداني کردن برخي از دانشجويان قصد جلوگيري از برگزاري مراسم و ارعاب دانشجويان را داشت که در برابر صف متحد دانشجويان معترض در روزهاي 13 اذر و 16 آذر شکست خورد . پس از اين مراسم هاي باشكوه و براي جبران شكستهايش در صدد پاپوش دوزي و اذيت و آزار اين دانشجويان مبارز است . بايد به اين سياست ضد انساني جواب داد . راه مقابله اعتراض گسترده است و ميتوان عمل نمود . شعارها و خواستهاي دانشجويان ، خواست ما کارگران و همه مردم جان به لب رسيده ايران است . دانشجويان در اين مراسمها اعلام کردند که " جنبش دانشجوئي از جنبش کارگري حمايت ميکند " . اين نشاندهنده همبستگي جنبش ها باهم است و بنابراين ما هم اعلام ميداريم که تا آزاد شدن بدون قيد و شرط همه دانشجويان زنداني ، مبارزه و اعتراض مان را ادامه خواهيم داد . ما بايد با خواست "زنداني سياسي ازاد بايد گردد " خواهان آزادي بدون قيد و شرط دانشجويان باشيم . دانشجو اعلام کرد که " زنده باد آزادي و برابري" و "دانشگاه پادگان نيست " . اينها خواست ما کارگران ايران است . ما خواهان زندگي در يک نظام آزاد و برابر اجتماعي هستيم . ما خواهان زندگي در يک فضاي ازاد هستيم . بنابراين شعار دانشجويان ، شعار ما هم است و براي دفاع از زندگي و معيشت مان ، بايد از دانشجويان دفاع کنيم و خواهان آزادي شان باشيم.

تا ازادي دانشجويان عزيزمان از زندانهاي رژيم از پا نخواهيم نشست و يکدل و يک صدا و بهر شکل ممکن از آنها حمايت خواهيم کرد .

بدينوسيله از همه کارگران ايران و جهان ميخواهيم که براي ازادي دانشجويان زنداني ، از هر راهي استفاده کرده و صداي اعتراض شان را در حمايت از اين عزيزان بلند کنند .

زنده باد دانشجويان مبارز
زنده باد صف متحد کارگران در اعتراض به زنداني کردن دانشجويان
زنداني سياسي ازاد بايد گردد












No comments: