با تمام قوا براي آزادي دانشجويان دستگير شده تلاش کنيم و در برابر تهديد خانواده هاي اين دانشجويان بايستيم


تجمات خانواده هاي دانشجويان دستگير شده همچنان ادامه دارد. امروز شنبه ٨ ديماه اين خانواده ها در مقابل زندان اوين تجمع کردند و خواهان پاسخگويي مسئولين در مورد بازداشت طولاني فرزندانشان و عدم اجازه ملاقات به آنان شدند. در اين تجمع فردي که ظاهرا از مسئولين بند ٢٠٩ بود به ميان خانواده ها که تعداد آنها ٢٠ نفر بود آمده و تلاش کرد که با گفتن اينکه وضع دانشجويان دستگير شده به آنها ربطي ندارد٬ و امروز تعطيل است و کسي پاسخگو نيست ٬ خانواده ها را بدون نتيجه به منزل بفرستد. اما خانواده ها حاضر به ترک محل نشدند و و از سربالايي خاکي مقابل اوين بالا رفته و همگي در مقابل درب اصلي تجمع کردند و با کوبيدن به در و فراخواندن سرباز وظيفه اي که در آنجا بود خواستار تماس با مسئولين زندان شدند. در نتيجه اين فشارها فردي که خود را جانشين رئيس زندان معرفي کرد در جمع خانواده ها حضور يافت و يکي از مادران در مورد خواست خانواده ها سخن گفت. مسئول مربوژه نيز مانند مسئول بند عمومي به خانواده پاسخ نداده و گفت که امروز تعطيل است و جز چند افسر نگفهبان کسي در بندها نيست. و در مقابل اعتراضات خانواده گفت که مساله به مرتضوي که رئيس زندانها نيز هست٬ مربوط است و بايد به رئيس دفتر وي سالاري کيا مراجعه و با او صحبت کنند. بدين ترتيب با سردواندن خانواده امروز نيز به او قرار ملاقاتي داده نشد.
اما خانواده ها همچنان بر ادامه تجمعات و تلاش متحد خود تاکيد گذاشته و قرار گذاشتند که روز يکشنبه ٩ دي جهت ادامه اعتراض خود جهت ملاقات مرتضوي به اتفاق به دفتر سالاري کيا که در ميدان ارگ است بروند.
گفتني که محمدي نماینده کمسیون امنیت مجلس در ملاقات روز سه شنبه ٤ دي با خانواده دانشجویان زندانی آنان را تهدید کرد و اعلام کرد "کاری نکنید که در اتهامات فرزندانتان شریک شوید". همچنین او در ادامه سیاست جدا کردن برخی از فعالین دانشجویی و پاپوش دوزي وزارت اطلاعات براي آنان، اعلام کرد که مجلس تلاش می کند برای برخی از دانشجویان اجازه ملاقات بگیرد. اما خانواده ها به اين گفته او اعتراض کردند و متحد و یکپارچه خواهان ملاقات و آزادی همه دانشجویان شدند.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي در کنار خانواده هاي دانشجويان دستگير شده براي آزادي تمامي آنان تا نفر آخر و براي آزادي بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي تلاش ميکند.
با حضور در تجمعات خانواده هاي دانشجويان زنداني و با پيام هاي حمايتي خود در برابر توطئه هاي اطلاعات و فشار و تهديد خانواده هاي دانشجويان دستگير شده٬ بايستيم.

دانشجوی زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٨دي ٨٦- ٢٩ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
0044-7779898968

No comments: