سرکوب و دستگيري دانشجويان را محکوم مي‌کنيم!!!

کارگران و مردم آزادي‌خواه ايران!!

شماري از دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران، دوشنبه 12 آذر ماه دستگير شدند. آنان که تعدادشان به 30 نفر مي‌رسد، يک روز قبل از مراسم تدارک ديده شده روز دانشجو دستگير شده تا بدين نحو از برگزاري مراسم اين روز جلوگيري شود. اما روز سه شنبه 13 آذر ماه ساير دانشجويان که تعدادشان به حدود 400 نفر مي‌رسيد بدون توجه به جو ارعاب و در جهت شکستن فضاي پليسي، در مقابل دانشکده فني دانشگاه تهران دست به تجمع زده و به ايراد سخنراني پرداختند و با شعارهاي "دانشگاه پادگان نيست"، "دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد"، "دانشجو ميمرد ذلت نمي پذيرد" نسبت به فضاي پليسي – امنيتي حاکم بر دانشگاه ‌هاي کشور اعتراض کرده و خواستار آزادي دوستان خود شدند. در ميان دانشجويان همچنين پارچه نوشت‌هايي با مضامين "ما از کازگزان حمايت مي‌کنيم"، "جنبش دانشجويي متحد جنبش زنان و جنبش کارگري"، "نه به جنگ"، "دست امپرياليسم از سر مردم ايران کوتاه"، "بازداشت و ترور فعالين کارگري را محکوم مي‌کنيم" وجود داشت. دانشجويان پس از ايراد سخنراني، ضمن خواندن شعر و سرود به طرف در اصلي داشگاه حرکت کردند.

به رغم بازداشت دانشجويان و ايجاد جو پليسي- امنيتي در دانشگاه ‌هاي تهران، مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌هاي چند شهر از جمله اصفهان، اهواز، همدان و برخي شهرهاي مازندران برگزار شده و دانشجويان اين دانشگاه‌ها ضمن برگزاري مراسم روز دانشجو به حمايت از دانشجويان دستگير شده برخاستند.

مردم مبارز ايران!!

جرم دانشجوي مبارز امروز، تنها سردادن فرياد آزادي‌خواهي نيست. جرم آنان حمايت از کارگران هفت تپه، سنديکاي شرکت واحد، کارگران دستگير شده اول ماه مي 1386 و… نيز هست. در يک کلام جرم آنان دفاع از جنبش کارگري، حقانيت طبقه کارگر و حمايت از اقشار محروم و زحمت‌کش جامعه نيز مي‌باشد.

کارگران!!

اين فرزندان ما هستند که اين چنين سرکوب مي‌شوند و اين صداي حق‌طلبانه آن‌ها است که در گلو خفه مي‌شود. اين فرياد رساي دانشجويان بود که با صداي کارگران در اول ماه مه 86 در آميخت و در فضاي استاديوم امجديه طنين‌افکن شد و اين شعار "دانشجو، کارگر اتحاد اتحاد" بود که در سراسر امجديه شنيده مي‌شد.

به حمايت از فرزندان خود برخيزيد و ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه فوق به هر طريق ممکن براي آزادي فوري و بي قيد و شرط آنان تلاش کنيم و نداي حق‌طلبانه آنان را به گوش ساير آحاد جامعه برسانيم.

شوراي همکاري تشکل ها و فعالين کارگري

کميته پيگيري ايجاد تشکل هاي آزاد کارگري
کميته هماهنگي براي ايجاد تشکل کارگري
اتحاد کميته هاي کارگري
انجمن فرهنگي، حمايتي کارگران

کميته دفاع از محمود صالحي
جمعي از فعالين کارگري

16/9/1386

No comments: