نامه به سازمانهاى مدافع حقوق بشر، اتحاديه ها و سازمانها ى


همانطور که بسيارى از شما قبلا مطلع شده ايد بيش از ٤٠ نفر از فعالين دانشجويى قبل و در جريان مراسمهاى ١٦ آذر روز دانشجو در دانشگاههاى ايران بوسيله نيروههاى امنيتى رژيم اسلامى ايران دستگير و زندانى شدند.
به دنبال اعتراضات گسترده در داخل و خارج ايران تعدادى از دانشجويان آزاد شدند ولى تعداد بيشترى همچنان در زندان و تحت شکنجه هستند.
بعلاوه در ايران تحت حاکميت رژيم اسلامى هم اکنون تعداد زيادى از فعالين کارگرى از جمله محمود صالحى و منصور اسانلو، فعالين حقوق زن و ديگر فعالين حقوق اجتماعى در زندانهاى جمهورى اسلامى زير شکنجه هاى جسمى و روحى هستند.
حکومت اسلامى در ايران در طول ٢٩ سال حاکميت هر گونه آزادى و حقوق انسانى را از مردم گرفته است. بيش از ١٠٠٠٠٠ نفر از مخالفين سياسى را اعدام کرده است. با حاکم کردن آپارتايد جنسى هر گونه حقى را از زنان سلب کرده است. همجنسگرايان را اعدام مي کند. کودکان بسيارى را اعدام کرده و بسيارى منتظر حکم اعدامند. هر گونه آزادى سياسى و اظهار عقايد از مخالفين سلب شده است.
مردم اين رژيم را نميخواهند و به هر شيوه اى که ممکن بوده براى دستيابى به حقوق انسانى خود مبارزه کرده و ميکنند.
گناه دانشجويان، فعالين کارگرى و زنان سازماندهى و يا شرکت در تظاهرات و فعاليتهاى اجتماعى و نوشتن نظرات در وب لاگها و سايتهاى انترنتى است.
دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب ایران روز ٢٨ دسامبر را به عنوان روز جهانى همبستگى با مبارزات دانشجويان و مردم ايران اعلام کرده و از مدافعين حقوق انسانى درخواست همبستگى و يارى کرده اند. تاکنون نامه هاى اعتراضى بسيارى از طرف نهادهاى مدافع حقوق بشر و رهبران کارگرى و اعضاى پارلمانها به مقامات جمهورى اسلامى ارسال شده است.
نروژ و سازمانهاى نروژى در امور بين المللى فعال و دخيل بوده اند، ما از شما مى خواهيم که نامه هاى اعتراضى خود را به مقامات جمهورى اسلامى ارسال کرده و از دولت نروژ بخواهيد که رسمٲ به حکومت ايران اعتراض کند.
پيشاپيش از اقدامات شما تشکر کرده و برايتان سال نو خوبى آرزو مى کنم.


rahimi37@yahoo.com صابر رحيمى


از طرف کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي

No comments: