ما کارگران به بازداشت و زنداني کردن دانشجويان اعتراض داريم

به : همه احزاب و سازمانهاي انساندوست و کارگري و روزنامه ها

بدينوسيله ما تعدادي از کارگران شاغل در پتروشيمي هاي منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر به نمايتدگي از طرف صدها کارگر به دستگيري ، بازداشت و زنداني کردن دانشجويان دانشگاههاي شهر هاي مختلف ايران اعتراض داشته و خواهان آزادي بي قيد و شرط عزيزان در بندمان هستيم . صداي اين دانشجويان در چنين شرايطي صداي انسانيت ، صداي آزاديخواهي و برابري طلبي همه کارگران و مردم ايران است .
16 آذر امسال ، روزدرخشان و مهمي در تاريخ مبارزات مردم ايران براي رسيدن به جامعه اي انساني ، جامعه اي برابر و بري از هر گونه ظلم وتبعيض به ثبت خواهد رسيد . در اين روز دانشجويان عزيز به مناسبت روز دانشجو مراسم هاي برحق خودشان را برگزار کردند ، تا بدينوسيله صداي ميليونها کارگر و مردم ستمديده ايران را به گوش جهانيان برسانند .
تجمعات باشکوه دانشجويان در روزهاي 13 و 16 آذر نشان عزم و اراده همه مردم معترض و کارگران به شرايطي است که به هيچوجه انساني نيست . صداي اين دانشجويان صداي اعتراض جامعه اي است که جنگ نميخواهد ، ديگر تاب تحمل ظلم و بي عدالتي را ندارد و خواهان زندگي در جامعه اي انساني ، برابر و ازاد است . خواست دانشجويان ، خواست همه مردم است .
ما همچنين بدينوسيله همبستگي خودمان را با همه خانواده هاي دانشجويان زنداني شده و همه زندانيان سياسي اعلام ميداريم . ما در محل هاي کار و زيست خودمان با تمام قوا به همه کارگران و مردم توضيح ميدهيم که بايد با اعتراض و حمايت بي دريغ از دانشجويان و خانواده هاي اين عزيزان در هر شکل ممکن بايد به دولت فشا ر آورد که اين دانشجويان را هر چه زودتر و بدون هر گونه وثيقه و تضميني آزاد کنند . اين خواست بايد ابعاد وسيع در همه مراکز کارگري داشته باشد . اين بخشي از حمايت ما از جنبش دانشجوئي در ايران امروز است .
در حقيقت دولت با اعمال فشار به دانشجويان ميخواهد ما کارگران به شرايط سخت و بي حقوقي که با آن روبرو هستيم ، اعتراض نداشته باشيم . و اين يعني تحمل عدم پرداخت حقوق ناچيز و تن دادن به گرسنگي و نداري در چنين شرايط سخت جامعه ايران . اين يعني صداي اعتراضمان نبايد به گوش کسي برسد . اعتراض ما به زنداني کردن دانشجويان و خواست آزادي آنها يعني اينکه ما به جنگ و گرسنگي و بي حقوقي معترضيم و به اين شرايط جهنمي نه ميگوئيم .
بدينوسيله از همه کارگران و مردم ايران و جهان ميخواهيم که بياري دانشجويان ايران بشتابند و به هر شکلي که ممکن ميدانند به اين اعمال ضد بشري اعتراض داشته باشند .
دانشجويان تنها در سايه اعتراض و فشار ما مردم آزا خواهند شد .
زنده باد همبستگي کارگري براي ازادي دانشجويان
زنده باد مبارزه همه مردم براي آزادي و برابري

تعدادي از کارگران مجتمع هاي پتروشيمي بندر امام ، فجر ، اروند ، فن اوران ، فارابي ، کارون و غدير واقع در منطقه ماهشهر
25/9/86

No comments: