اطلاعيه شماره ٧:خانواده دانشجويان دستگير شده هشدار دادند: در صورت آزاد نشدن دانشجویان تا شب یلدا دست به اعتراضات جدیدی خواهند زد

بنا به گزارش آواي دانشگاه ساعت ٩ صبح روز يکشنبه خانواده های دانشجویان زندانی بار دیگر به دادگاه انقلاب (شعبه2) مراجعه کردند و وضعيت فرزندان خود را جويا شدند. در اين روز به تعداد دیگری از خانواده ها برگه هایی که حاوی اطلاعاتی درباره ی دانشجویان بود داده شد. سپس خانواده ها خواستار ملاقات با رئیس دفتر شعبه ی 2 دادگاه انقلاب شدند. اما مسئولین دادگاه اجازه ی ملاقات ندادند و اعلام کردند که قاضی می تواند از 6 ماه تا یک سال دانشجویان را در بازداشت نگاه دارد و اجازه ی ملاقات هم صادر نکند. خانواده ها نسبت به این سخنان معترض شدند و این امر باعث به وجود آمدن درگیری لفظی شد. در اين هنگام مردمی که در آن جا حاضر بودند از خانواده ها حمایت کردند.

بنا بر قرار قبلی، خانواده ها پس از دادگاه انقلاب به منظور ملاقات با اعضای کمیسیون امنیت ملی در ساعت 13:30 به مجلس مراجعه کردند. جلسه با حضور 5 تن از مادران به نمایندگی از خانواده های دانشجویان و 4 تن از اعضای کمیسیون به نام های آشوری، علی خانی، کامران (نماینده اصفهان) و محمد محمدی (معاون رئیس کمیسیون امنیت ملی) و سردار رودکی، نماینده ی وزارت اطلاعات برگزار شد. در این جلسه که محمدی ریاست آن را بر عهده داشت ابتدا خانواده ها جزئیات بازداشت فرزندان خود و پیگیری های صورت گرفته به منظور اطلاع از وضعیت دانشجویان را بیان کردند و تاکید کردند که در طول مدت بازداشت، دانشجویان تنها یک بار با منازل خود تماس گرفته اند و برخی حتی تماس هم نگرفته اند. خانواده ها متذکر شدند که داشتن وکيل و ملاقات حق دانشجويان است. در ادامه خانواده ها وضعیت دانشگاه ها، نشریات دانشجویی و به طور کلی فعالیت در دانشگاه ها را تشریح کردند و تاکید کردند که دانشجویان در بند هیچ کار غیر قانونی مرتکب نشده اند. خانواده ها در پایان سخنانشان هشدار دادند در صورت آزاد نشدن دانشجویان تا شب یلدا دست به اعتراضات جدیدی خواهند زد و شاید در شب یلدا در برابر اوین حضور یابند. در جواب اظهارات خانواده ها محمدی قول رسیدگی به وضعیت دانشجویان را داد و اضافه کرد که با نهاد های مربوطه ملاقات خواهد کرد. وی اضافه کرد که تا کنون 3 جلسه با نمایندگان وزارت اطلاعات داشته و تحت فشار خانواده ها قبول کرد که این حق طبیعی و قانونی دانشجویان است تا بتوانند مراسم روز دانشجو را برگزار کنند. در پایان محمدی گفت که در روزهای آینده با وزارت اطلاعات جلسه دارد و قول داد خواسته های خانواده ها را برآورده کند و سه شنبه ساعت 13:30 نتیجه ی جلسه را به اطلاع خانواده ها برساند. از اظهارات محمدی این گونه برداشت می شود که قصد بر جدا کردن دانشجویان از غیر دانشجویان است.

در پایان جلسه خانواده ها خطاب به اعضای کمیسیون گفتند که در دو ، سه هفته ی اخیر بار ها تهدید تلفنی شده اند. محمدی در واکنش به این مساله این کارها را غیر قانونی خواند و اضافه کرد که از طریق وزارت اطلاعات این مساله را دنبال خواهد کرد و خواهد خواست تا به این قبیل کارها پایان داده شود.

در ادامه ی اين پیگیری ها، روز دوشنبه 26/9/86، چهار نماینده از طرف خانواده های فعالین دانشجویی طبق قرار تنظیم شده از جانب عیالیان، ساعت 8.30 صبح با فروزانفر، رئیس کمیته امنیت سیاسی کمیسیون اصل 90، دیدار کردند. فروزانفر این دانشجویان را افرادی خاطی و برخورد انجام شده را کاملا طبیعی دانست. او در پاسخ خانواده ها که به تفتیش منازل معترض بودند، اعلام کرد که در مورد مسأله امنیت ملی هرگونه اقدامی مجاز است. در آخر او از نمايندگان خانواده هاي دانشجويان دستگيرشده خواست که درخواستهای خود را به صورت کتبي و بصورت نامه اي خطاب به رياست امنیت سیاسی اصل 90 بنویسند تا مورد پيگيري قرار گيرد. نمایندگان خانواده ها همانجا نامه ای را با سرآغاز " ما نمایندگان دانشجویان دربند تهران، مازندران وسایر شهرها ..." درخواستهای خود را مبنی بر آزادی بدون قید و شرط فرزندانشان، داشتن حق وکيل برای آنها، و ملاقات حضوری با فرزندانشان نوشتند و اسامی دانشجویان دستگیرشده (حدود 34 نفر) و دانشگاه آنها را نیز ضمیمه نامه خود کردند و تحويل آنان دادند.همزمان با این دیدار، تعدادی از خانواده ها دم زندان اوین حضور داشتند.
دوشنبه روز ملاقات زندانیان سیاسی است و خانواده ها به امید گرفتن ملاقات و یا دادن پول یا نامه به عزیزانشان و براي پيگيري اعتراضات خود در آنجا حضور پيدا کردند. در پايان خانواده ها قرار گذاشتند که روز سه شنبه27 آذر حدود ساعت 1، مجددا در مقابل مجلس جمع شوند تا نتیجه مذاکرات کمیسیون امنیت ملی، توسط محمدی به آنها منتقل شود
خانواده ها اعلام کرده اند که تا آزادي فرزندانشان به اعتراضات متحد خود ادامه خواهند داد.

کميته مبارزه براي آزادي زنداني سياسي همه انسانهاي آزاديخواه را به مبارزه براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط دانشجويان دستگير شده و همه زندانيان سياسي فرا ميخواند. بياييد تا در کنار خانواده هاي دانشجويان دستگير شده متحد و قدرتمند نه تنها اين عزيزان را از زندان آزاد کنيم٬ بلکه درب زندانها را بگشاييم.

دانشجوی زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢٦ آذر ٨٦- ١٧ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
b.mehrabadi@gmail.com
0044-7779898968

No comments: