اطلاعيه شماره ٩:اخباري از دانشجويان دستگير شده


دو دانشجوي کرمانشاه٬ ٥ دانشجوي دانشگاه مازندران و يک دانشجوي دانشگاه شيراز از زندان آزاد شدند

- روز ٢ ديماه عابد توانچه بعد از هفده روز دستگیری از زندان اوین آزاد شد.عابد توانچه ابتدا در بازداشت وزارت اطلاعات بود و پس از آزادی بلافاصله توسط اطلاعات سپاه شهرستان اراک دستگیر شده است.

- بنا به خبري در ٢ ديماه دو دانشجوی بازداشتی دانشگاه آزاد کرمانشاه پارسا کرمانیان و علیرضا حیدریان پس از 7 روز بازداشت در سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه آزاد شدند.

- صبح روز ٢ ديماه محسن حبیبی، پدر سعید حبیبی جهت اطلاع از وضعیت فرزندش به دادگاه انقلاب مراجعه نموده و با عدم پاسخگویی مسئولیت دادسرا مواجه شد .از طرف دادسرای انقلاب به پدر سعید حبیبی گفته شده که چنین شخصی از سوی این نهاد بازداشت نشده است. پیش از این تعدادی از خانواده های دانشجویان بازداشت شده به دادسرا مراجعه و رسیدهایی مبنی بر تاریخ مراجعه فرزندان خود به دادگاه انقلاب و اتهام اول آنان که اتهام علیه امنیت داخلی ذکر شده دریافت کرده اند.دستگیری سعید حبیبی در حالی از سوی دادگاه انقلاب تکذیب می شود که ماموران وزارت اطلاعات در همان روز بازداشت با حکم دادستانی به منزل وی مراجعه و اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل و دست نوشته های شخصی وی نمودند.

- روز ١ دي کیوان امیری الیاسی و محسن غمین و چند تن دیگر از دانشجویان بازداشتی با خانواده های خود تماس گرفتند. این دانشجویان نسبت به گذشته با روحیه ی بهتری با خانواده های خود صحبت کردند .

- روز ٣٠ آذر سارا خادمی دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه مازندران بعد از هشت روز بازداشت در زندان حفاظت اطلاعات ناجای شهر بابلسر آزاد شد.

- روز پنجشنبه ۲۹ آذر سه دانشجوی دانشگاه مازندران به نام حامد محمدی، بهرنگ زندی و حسن معارفی که بیشتر از سه هفته در بازداشت اطلاعات به سر بردند آزاد شدند.خبرها حاکی از آن است که آرش پاکزاد یکی از دانشجویان بازداشتی دانشگاه مازندران هنوز تحت بازجویی شدید قرار دارد. هنوز از وضعیت آرش پاکزاد اطلاع کاملی در دست نیست.

- روز ٢٩ آذر میلاد معینی دانشجوی مردم شناسی دانشگاه مازندران آزاد شد. میلاد معینی و ۷ تن دیگر از دانشجویان بازداشت شده در مازندران تحت بازجویی حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی بوده اند.


- به گزارش وب لاگ سوسياليسم يا بربريت یونس میرحسینی دانشجوی دانشگاه شیراز امروز پس از تحمل ۱۶ روز بازداشت آزاد شد و مورد استقبال گرم دوستان دانشجو و خانواده ها قرار گرفت.

- روز پنجشنبه ٢٩ آذر خانواده نیما نحوی دانشجوی ترم اول مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که در تاریخ ٢٠ آذر ٨٦ دستگیر شده بود و در این مدت در بازداشتگاه اطلاعات ساری به سر می برد، توانستند با وی ملاقات کنند. بنا به گزارشات رسیده، پدر نيما نحوي روز چهارشنبه ٢٨ آذر به بازداشتگاه ساری مراجعه کرده و خواستار دیدار با پسرش شده است، وی توانست در آنجا با نیما ملاقات کند. گفته ميشود که در اين روز قرار بر آزادي نيما نحوي در قبال سپردن وثيقه بوده است. اما دادستانی وثیقه اي که خانواده او همراه داشتند را بدليل اينکه مربوط به تهران بوده، قبول نکرده اند و در حال حاضر پسر آنها در زندان عادی بابل به سر می برد.

- بنا به گزارش آواي دانشگاه در ٢ ديماه بهرام شجاعی دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در تماسی که با برادر امیر مهرزاد (دانش آموز بازداشتی) داشته است خبر از حضور خود در بند عمومی زندان اوین داده است. شجاعی در این تماس تلفنی اضافه کرده است که به همراه احمد قصابان در اندرزگاه ۷ زندان اوین بازداشت است و مجید توکلی و احسان منصوری نیز در اندرزگاه ۸ به سر می برند. وی همچنین گفته است" که خبری از بازجویی در چند وقت اخیر نیست."

- بنا به گزارش آواي دانشگاه تجمعات اعتراضي خانواده هاي دانشجويان دستگير شده ادامه دارد. ٣٠ آذر به مناسبت شب يلدا و با قراري قبلي تعداد ٣٠ نفر از اين خانواده ها با قرار قبلی در مقابل زندان تجمع کردند و خواهان دیدار با فرزندانشان و آزادی آنان شدند. در اين شب بعد از مدتی از حضور خانواده ها در برابر زندان اوین٬ فردی که خود را معاون زندان معرفی می کرد در میان خانواده ها حاضر شد و گفت که چون تعطيل رسمي است روز شنبه به زندان مراجعه کنند. در پایان خانواده ها قبل از ترک محل از مسئولین زندان خواستند که خبر حضورشان را به فرزندانشان بدهند. مسئولین زندان گفتند که دانشجویان، در بند متعلق به وزارت اطلاعات بازداشت هستند و از دست آن ها کاری بر نمی آید.
در مدتی که خانواده ها در برابر زندان حضور داشتند ماشین هایی که از آن جا رد می شدند، با ایستادن و پیاده شدن از ماشین خود از خانواده ها حمایت می کردند و به آن ها دلداری می دادند.
بدنبال اين تجمع اعتراضي خانواده دانشجویان زندانی روز شنبه اول دي ماه برای چندمین بار به دادگاه انقلاب مراجعه کردند. خانواده ها در مراجعه ی خود به دادگاه از آن جا که در مراجعات گذشته ی خود اطلاع یافته بودند که پرونده ی دانشجویان در شعبه ی ۲ دادگاه انقلاب بررسی می شود٬ خواهان ملاقات با رئیس این شعبه شدند. مسئولان دادگاه انقلاب در برابر این خواسته ی خانواده ها برخورد تندي کردند. اما خانواده کوتاه نيامده و به آنان معترض شدند. اين تجمع تا ساعت ١٢ ظهر ادامه داشت.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي آزادي سارا خادمی٬ حامد محمدی -بهرنگ زندی و حسن معارفی و میلاد معینی از دانشجويان دانشگاه مازندران٬ همچنين آزادي دو دانشجوي دانشگاه کرمانشاه پارسا کرمانیان و علیرضا حیدریان و را به اين عزيزان و به خانواده هايشان٬ به همه دانشجويان و انسانهاي آزاديخواه تبريک ميگويد. آزادي اين دانشجويان در نتيجه فشار اعتراضات دانشجويان و خانواده ها و حمايت گسترده از اين مبارزات صورت گرفته است. بايد به اين اعتراضات تا آزادي تمامي دانشجويان دستگيرشده و آزادي بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي ادامه داد.
.
اعتراض براي آزادي دانشجويان دستگير شده ادامه دارد. از سوي دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب فراخواني به يک کارزار جهاني در ٢٨ دسامبر (٧ ديماه) داده شده است. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي ٬ ضمن حمايت از اين فراخوان از همه انسانهاي آزاديخواه در سراسر جهان ميخواهد که وسيعا به اين حرکت اعتراضي بپيوندند.

دانشجوی زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢ دي ٨٦- ٢٣ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
b.mehrabadi@gmail.com
0044-7779898968

No comments: