وضع جسماني محمود صالحي وخيم است

زندانيان بند ٧ سنندج بخاطر ضرب و شتم و توهين به زندانيان٬ خواهان معذرت خواهي
زندانبانان هستند

بنا به گزارش خبرنامه اميرکبير روز ٢١ آذر محمود صالحی از فعالين سرشناس کارگري در شهر سقز٬ در حالی که به دليل وضعيت نامناسب جسمی در بيهوشی مطلق بسر می بُرد، توسط ماموران زندان سنندج به بيمارستانی در اين شهر منتقل گرديد. بنا به اظهارات نجبيه صالحي همسرمحمود صالحی٬ او به مداوای فوری نياز دارد ! به گفته ايشان شکم محمود صالحي به علت نارسايی تنها کليه اش که سنگ دارد و دچار عفونت هم شده، به شدت بزرگ شده و فشار خونش بالا است و هم اکنون در بخش مغز و اعصاب بيمارستانی در سنندج بستری است. محمود صالحي بيش از ۶ ماه است در زندان بسر می برد و به اتهام تلاش برای برگزاری مراسم اول ماه مه روز جهانی کارگر از سوی دادگاه انقلاب به يک سال حبس محکوم گرديد.

گزارش ديگري از کميته دفاع از محمود صالحي٬ حاکي است که "حمید کوثر نیا" یکی از زندانیان زندان مرکزی شهر سنندج، که در اعتراض به برخورد غیر انسانی مسئولین زندان به زندانیان بند 7 ، دست به اعتصاب غذا زده است و او روز دوشنبه ١٩ آذر وارد ششمین روز اعتصاب غذای خود شد. مسئولین زندان، "حمید کوثر نیا" را به قرنطینه برده و از او خواسته‌اند تا به اعتصاب غذایش پایان دهد. اما حمید کوثرنیا تاکید کرده است که، مسئولین زندان به خاطر ضرب و شتم و توهین به زندانیان بند ٧، باید از زندانیان معذرت خواهی کرده و زندانیانی را که به بندهای دیگر منتقل کرده‌اند، باید به آنها از نظر جا و تخت و وضعیت غذا رسیدگی شود. حمید کوثر نیا به مسئولین زندان تذکر داد است که در صورت عدم توجه به خواستهايش، به اعتصاب غذاي خود ادامه خواهد داد. او همچنین تاکید کرده است که، "قاسم رحمانی" یکی از ماموران زندان که به "محمود صالحی" بی‌حرمتی کرده بود، باید از "محمود صالحی" معذرت خواهی کند.

بنا به همين گزارش بعد از این موضوع، زندانبان "قاسم رحمانی" به بند ۲ رفته و در حضور همه زندانیان بند ۲ "محمود صالحی" را مجددا مورد بیحرمتی قرار داده و گفته است که " من در قبال مبلغ ٣٠ هزار تومان آدم میکشم و کشتن محمود صالحی برای من آسان است." سپس "قاسم رحمانی" زندانیان را مورد ضرب وشتم قرار داده تا مانع حمایت آنها از محمود صالحی گردد، او به زندانیان گفته است که "هر کس از صالحی حمایت کند با خشم و ضرب و شتم من روبرو است.'' قابل ذکر است که مسئولین زندان این مامور را برای آزار و اذیت زندانیان آزاد گذاشته‌اند.

برخورد های غیر انسانی مسئولین زندان و از جمله، حمله هیستریک "قاسم رحمانی" مجددا محمود صالحی را از لحاظ روحی و جسمی تحت فشار گذاشته است به صورتی که صبح روز سه شنبه ٢٠ آذر در حالی که ''محمود صالحی" در بی‌هوشی مطلق بود٬ وی را به بیمارستان توحید شهر سنندج انتقال دادند. پزشکان اصرار داشتند که به مدت ۶ الی ٧ ساعت نباید او را تکان داد. آنها همچنین اصرار دارند که او باید به پزشک متخصص مراجعه کند. محمود صالحی تا زمان رسيدن اين گزارش ها در بیمارستان توحید سنندج به سر میبرد.

گفتني است که کمپين مبارزه براي آزادي کارگران زنداني و از جمله براي آزادي محمود صالحي همچنان در جريان است و دستگيري و فشار بر فعالين کارگري در ايران٬ انعکاس وسيعي در سطح جهاني پيدا کرده است. در همين رابطه آنیتا نورمارك (Anita Normark) دبیر كل "اتحادیه بین‌المللی كارگران ساختمانی و كار با چوب" (BWI) و گای رایدر دبیر كل كنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های كارگری (ITUC) در نامه‌ مشتركی كه روز ٢٩ نوامبر ٢٠٠٧ به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور دولت اسلامی ارسال گردید، از بازداشت و زندانی كردن رضا دهقان، از اعضا هیأت مؤسس سندیكای كارگران نقاش و تزئینات ساختمان ابراز نگرانی كرده و خواهان آزادی فوری او و دیگر فعالین كارگری از جمله منصور اسانلو، محمود صالحی و ابراهیم مددی شدند. این نامه با اشاره به نقض دائم حقوق به رسمیت شناخته شده بین‌المللی كارگران از طرف جمهوری اسلامی می‌گوید: "جمهوری اسلامی ایران به طور دائم وظایف بین المللی خود مبنی بر احترام به قوانین حق آزادی تشکل را نقض میکند، که به عنوان عضو دولتی تعهد نامه بین المللی حقوق سیاسی و مدنی (ICCPR) و به عنوان عضو سازمان جهانی کار متعهد به اجرای آن است."

همچنين هیأت ١١ نفره به ریاست لابور روچك، متشكل از نمایندگانی از اتحادیه اروپا، چند تن از مسئولین سازمانهای کارگری در اروپا و نماینده‌ای از سازمان ملل متحد که برای پیگیری وضعیت کارگران زندانی به ايران سفر کرده بودند٬ روز جمعه ١٦ آذرماه در تهران با همسران منصور اسانلو، محمود صالحی و ابراهیم مددی و چند تن از اعضای سندیكای كارگران شركت واحد دیدار كردند. لابور روچك گفته است كه مقامات جمهوری اسلامی با درخواست این هیأت برای ملاقات با سه كارگر مزبور مخالفت كرده اند. اما از خانواده سه تن از كارگران زندانی جویای وضعیت جسمانی این كارگران و برخورد زندانبانان با آنها و همچنین وضعیت پرونده قضائی آنان شدند. روچك به خانواده این كارگران قول داد كه در دیدار با مقامات جمهوری اسلامی، نگرانی خانواده های شان را با آنها مطرح كند. وی همچنین قول داد كه در دیدار با مقامات جمهوری اسلامی موضوع فعالان كارگری زندانی و سایر فعالان اجتماعی را مطرح خواهد كرد و خواستار آزادی آنها و نیز آزادی فعالیت سندیكایی در ایران خواهد شد. اعضای پارلمان اروپای این هیأت همچنین عنوان كرده اند كه مسئله كارگران زندانی و سندیكای كارگران شركت واحد را در جلسات پارلمان اروپا مورد بررسی قرار خواهند داد و از اتحادیه اروپا خواهند خواست تا به این موضوعات رسیدگی كند.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي خواهان انجام اقدامات فوري و ضروري پزشگي براي نجات جان محمود صالحي است. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي ضرب و شتم و فشار به زندانيان سياسي را شديدا محکوم ميکند و خواهان آزادي فوري و بدون قيد و شرط کارگران زنداني محمود صالحي٬ ابراهيم مددي و منصور اسانلو و رضا دهقان عضو هيئت مؤسس سنديکای نقاشان و تزئينات ساختمان که در تاريخ ٢٧ آذر دستگير شده است٬ و نيز آزادي دانشجويان دستگير شده و تمامي زندانيان سياسي است.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢٣ آذر ٨٦- ٩ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
b.mehrabadi@gmail.com
0044-7779898968


خطاب به همه تشکلهای مربوط اطبا و متخصصین کلیه و وجدانهای آگاه در این عرصه

دیروز (25 آذر 1386) همسرم محمود صالحی را، از روی تخت بیمارستان توحید سنندج، بدون اینکه دکتر متخصص کلیه را ببالینش بیاورند، به زندان برگردادند. کلیه راست محمود از کار افتاده و کلیه دومش نیز، که پلی استیک است، به طرزی ناقص کار میکند.

در تاریخ 20 آذر ماه 86 همسرم را بدلیل از دست دادن تعادل و زمین خوردن و در حال بیهوشی مطلق به بیمارستان منتقل کردند. در آنجا بجای اقدام در جهت معالجه کلیه، او را در بخش مغز و اعصاب در بیمارستانی بستری کردند که نه امکانات معالجه بیماری کلیوی را دارد و نه قادر است در مورد مغز و اعصاب کمک موثری بکند. اکنون بیش از یک هفته است که او آشامیدنیها را دفع نکرده، شکمش ورم کرده و خطر سرایت سم به خونش امکان دارد. مقامات زندان به طرز آشکاری اصرار دارند تا او را از هرگونه معالجات کلیوی محروم کنند.

بیماری کلیه محمود موروثی است. مادر او به همین درد مبتلا بوده است. در حال حاضر خواهر او و فرزند کوچکش از همین بیماری رنچ میبرند. محمود در سال 1360، در حالیکه به دلیل فعالیت کارگری ناچار شده بود در شهر مهاباد زندگی کند، به دکتر ابریشمی، متخصص کلیه، مراجعه کرد و معلوم شد که سنگ کلیه دارد، از آن سال ببعد تاکنون و بدلیل زندانی شدن مستمر بخاطر فعالیتهای کارگری، او نتوانست به طرز موثری کلیه‌اش را معلجه نماید.

در اردیبهشت ماه سال 1384 همسرم با هیئت اتحادیه‌های آزاد کارگری به سرپرستی آنا بیوندی دیدار کرد و گزارشی از وضع کارگران به آنها داد. (این هیئت طبق دعوت مقامات برگماشته کارگری ایران که بطور قانونی به ایران سفر کرده بود). این امر بدیده مقامات ناخوشایند آمد و در 11 اردیبهشت او را به بهانه اقدام در جهت برگزاری روز جهانی کارگر به زندان انداختند. زندانی شدن کنونی او به دلیل همان بهانه‌گیریهاست.

سال گذشته و قبل از دستگیری دکتر موسوی، پزشک متخصص در شهر سقز، تشخیص داد که او باید دیالیز شود. پزشکان در شهر رضائیه، پس از آزمایشات مکرر، به این نتیجه رسیدند که سنگ کلیه عفونت کرده و او باید عمل شود. مقدمات انجام عمل فراهم شد که مقامات قضائی او را در تاریخ 20 فروردین 86، با حیله دستگیر کردند و به این ترتیب شانس عمل کردن وی را از ما گرفتند. به نظر میرسد که دستگیری او در چنا ن موقعیتی و محروم نگه‌ داشنش از هرگونه مداوا و مراقبت پزشکی آگاهانه انجام گرفته است. هم اکنون او را به جای سپردن به دست متخصص کلیه به دست متخصصین دیگری میسپارند. اینها ممکن است بدرد پرونده پزشکی مقامات زندان بخورد، اما دوره محرومیت همسرم از مداوا و مراقبت موثر کلیه‌اش را طولانی تر میکند.

در حال حاظر وضعیت جسمی همسرم به شدت وخیم است. یکی از کلیه‌های او از کار افتاده و بدلیل محرومیت از مداوای موثر، کلیه دیگرش نیز دارد از کار می‌افتد. فشار خون او متغییر و چربی قندش بالا رفته است، او روزانه بیشتر از دو بار بیهوش میشود. عدم مداوای کلیه، بر قلب وی نیز تاثیر گذاشته است. پاهای او ورم کرده و تزریق بیش از حد امپول آرام بخش، سلامتی او را بیشتر به مخاطره میندازد.

همسرم محمود صالحی یک فعال کارگری است که در داخل و خارج به خوبی شناخته شده است. اقدامات کنونی در جهت حذف وی بدلیل نقشی است که او در کنار همراهانش در جهت آگاهگری و ایجاد تشکل کارگری در دستور کار خود گذاشته بود. کمک به خنثی کردن هر توطئه‌ئی علیه محمود خدمت به تداوم فعالیت در جهت سالم سازی جامعه است. جامعه‌ئی که کارگر در آن از آزادی بیان، حق اعتصاب و حق تشکل برخوردارباشد. .کمک به محمود در جهت سلامتی جسمی و روحیش وظیفه انسانی ما و هر وجدان آگاه به این امر میباشد.

من هم بدلیل انسانی و هم بدلیل اجتماعی از شما خواستارم که به هر طریق ممکن در این راستا اقدامات شایسته را انجام دهید تا محمود به خاطر بیماری‌ای که قابل علاج است در زندان از بین نرود و زمینه مداوای وی را در یک کلینیک تخصصی را فراهم کنیم .
با تشکر فراوان نجیبه صالح زاده همسر محمود صالحی.
26 آذر 1386



نماینده کمیسیون امنیت مجلس: کاری نکنید که در اتهامات فرزندانتان شریک شوید

مجلس تلاش می کند تا برای عید غدیرخم قرار ملاقاتی برای تعدادی از خانواده های دانشجویان ترتیب دهد.”خانواده دانشجویان زندانی که پیش از این قول هایی مبنی بر آزادی فرزندانشان دریافت کرده بودند، در مراجعه این هفته خود به کمیسیون امنیت مجلس با پاسخ نامشخص نماینده این کمسیون مواجه شدند.محمدی نماینده این کمیسیون روز سه شنبه با حضور در جمع خانواده دانشجویان، بر خلاف هفته های گذشته هیچ گونه قولی مبنی بر آزادی آنان نداد و تنها اشاره کرد که تلاش دارد برای بعضی خانواده ها قرار ملاقات ترتیب دهد. این پیشنهاد اما با اعتراض خانواده های دانشجویان مواجه شد، آنها معتقدند باید همه خانواده ها بتوانند فرزندانشان را ملاقات کنند.همچنین این نماینده مجلس، خانواده ها را تهدید نمود که “کاری نکنند تا در اتهامات فرزندانشان شریک شوند.” مادر یکی از دانشجویان زندانی می گوید:” این تهدید به دلیل پیگیری خانواده ها و مصاحبه با رسانه های خارج از کشور صورت گرفته است.”با این حال با وجود گذشت ۲۴ روز از اولین بازداشت های دانشجویان طیف چپ دانشگاه های تهران، به جز سه تن از بازداشت شگان، سایر دانشجویان با خانواده های خود تماس گرفته و وضعیت روحی و جسمی خود را مناسب توصیف کرده اند.همچنین با وجود موضع گیری قاطع فعالان حقوق بشر و وکلای دادگستری نسبت به بی گناهی دانشجویان، نماینده کمیسیون امنیت مجلس به خانواده ها اعلام کرده است، ” بعضی از بازداشت شدگان با ضد انقلاب در ارتباط بوده اند و با وجود اینکه ارتباطشان برای وزارت اطلاعات محرز است، اما تاکنون حاضر به اعتراف نشده اند. ” این اظهار نظر در حالی صورت می گیرد که پیش از این نیز نگرانی هایی مبنی بر اخذ اعترافات اجباری از دانشجویان در بند وجود داشته است و هم اکنون بیم آن می رود که جهت وادار ساختن دانشجویان به پذیرش اتهامات وارده، آنان در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات تحت فشار قرار گیرند.بی خبری از وضعیت سه تن از بازداشت شدگانسعید حببی، بهروز کریمی زاده و مهدی گرایلو با وجود گذشت ۲۴ روز از زمان بازداشت تاکنون هیچ گونه تماسی را با منزل برقرار نکرده اند.در حالی که طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر احتمال انتقال آنان به بند (۲- الف) که تحت نظر اطلاعات سپاه اداره می شود، انتشار یافته بود، روز شنبه در مراجعه پدر سعید حبیبی به دادگاه انقلاب، مسئولان از پذیرش بازداشت وی خودداری کردند. آنها به محسن حبیبی پدر سعید حبیبی گفته اند که نام پسرش در لیست بازداشت شده ها قرار ندارد.لازم به یادآوری است، روز ۱۱ آذرماه، دو روز پیش از برگزاری تجمع دانشجویی به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه تهران، مأموران وزارت اطلاعات در اقدامی کم سابقه اقدام به بازداشت گسترده دانشجویان طیف چپ نمودند. این بازداشت ها با دستگیری ۶ فعال دانشجویی در روز ۱۱ آذرماه آغاز و پس از آن در روزهای ۱۲ و ۱۳ آذرماه،ادامه یافت. شمار بازداشت شدگان در تهران طبق اعلام وزارت اطلاعات ۲۴ تن می باشد. اما منابع خبری دانشجویی تعداد بازداشت شدگان را حدود ۴۰ نفر تخمین می زنند. (به نقل از وب لاگ سوسياليسم و بربريت)






با تمام قوا براي آزادي دانشجويان دستگير شده تلاش کنيم و در برابر تهديد خانواده هاي اين دانشجويان بايستيم


تجمات خانواده هاي دانشجويان دستگير شده همچنان ادامه دارد. امروز شنبه ٨ ديماه اين خانواده ها در مقابل زندان اوين تجمع کردند و خواهان پاسخگويي مسئولين در مورد بازداشت طولاني فرزندانشان و عدم اجازه ملاقات به آنان شدند. در اين تجمع فردي که ظاهرا از مسئولين بند ٢٠٩ بود به ميان خانواده ها که تعداد آنها ٢٠ نفر بود آمده و تلاش کرد که با گفتن اينکه وضع دانشجويان دستگير شده به آنها ربطي ندارد٬ و امروز تعطيل است و کسي پاسخگو نيست ٬ خانواده ها را بدون نتيجه به منزل بفرستد. اما خانواده ها حاضر به ترک محل نشدند و و از سربالايي خاکي مقابل اوين بالا رفته و همگي در مقابل درب اصلي تجمع کردند و با کوبيدن به در و فراخواندن سرباز وظيفه اي که در آنجا بود خواستار تماس با مسئولين زندان شدند. در نتيجه اين فشارها فردي که خود را جانشين رئيس زندان معرفي کرد در جمع خانواده ها حضور يافت و يکي از مادران در مورد خواست خانواده ها سخن گفت. مسئول مربوژه نيز مانند مسئول بند عمومي به خانواده پاسخ نداده و گفت که امروز تعطيل است و جز چند افسر نگفهبان کسي در بندها نيست. و در مقابل اعتراضات خانواده گفت که مساله به مرتضوي که رئيس زندانها نيز هست٬ مربوط است و بايد به رئيس دفتر وي سالاري کيا مراجعه و با او صحبت کنند. بدين ترتيب با سردواندن خانواده امروز نيز به او قرار ملاقاتي داده نشد.
اما خانواده ها همچنان بر ادامه تجمعات و تلاش متحد خود تاکيد گذاشته و قرار گذاشتند که روز يکشنبه ٩ دي جهت ادامه اعتراض خود جهت ملاقات مرتضوي به اتفاق به دفتر سالاري کيا که در ميدان ارگ است بروند.
گفتني که محمدي نماینده کمسیون امنیت مجلس در ملاقات روز سه شنبه ٤ دي با خانواده دانشجویان زندانی آنان را تهدید کرد و اعلام کرد "کاری نکنید که در اتهامات فرزندانتان شریک شوید". همچنین او در ادامه سیاست جدا کردن برخی از فعالین دانشجویی و پاپوش دوزي وزارت اطلاعات براي آنان، اعلام کرد که مجلس تلاش می کند برای برخی از دانشجویان اجازه ملاقات بگیرد. اما خانواده ها به اين گفته او اعتراض کردند و متحد و یکپارچه خواهان ملاقات و آزادی همه دانشجویان شدند.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي در کنار خانواده هاي دانشجويان دستگير شده براي آزادي تمامي آنان تا نفر آخر و براي آزادي بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي تلاش ميکند.
با حضور در تجمعات خانواده هاي دانشجويان زنداني و با پيام هاي حمايتي خود در برابر توطئه هاي اطلاعات و فشار و تهديد خانواده هاي دانشجويان دستگير شده٬ بايستيم.

دانشجوی زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٨دي ٨٦- ٢٩ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
0044-7779898968

به راي پزشک قانوني به ماندن محمود صالحي در زندان اعتراض کنيم

بنا به اطلاعيه كميته دفاع از محمود صالحي٬ پزشک قاوني رژيم راي به ماندن محمود صالحي در زندان داده است. در اين اطلاعيه آمده است: "روز چهارشنبه 28 آذر ماه محمود صالحی را به پزشک قانونی سنندج جهت معاینه منتقل کرده اما مدارک پزشکی وی را با خود نبرده بودند، روز شنبه 1 دی ماه پزشک قانونی رای خود را صادر کرد. پزشک قانونی سنندج علیرغم اینکه تائید کرده است که کلیه محمود صالحی پلی استیک است، فشار خون او متغییر و چربی قند او بالاست، پرستات او بزرگ شده، مجاری ادراری دارای مشکل و روده‌های او ورم کرده است اما با وجود همه اینها، بیمار میتواند در زندان بماند... روز شنبه 1 دی ماه محمود صالحی دو بار از هوش رفته که با کمک زندانیان، او را به بهداری زندان سنندج منتقل کرده‌اند. طبق دستور پزشکان بیمارستان توحید روز شنبه باید محمود صالحی را به بیرون از زندان منتقل کرده و از او آزمایش خون به عمل می‌آمد اما مسئولین زندان به او اجازه ندادند تا جهت معالجه و آزمایش خون از زندان خارج شود و همچنین از تقاضای نجیبه صالحزاده جهت ملاقات محمود صالحی نیز ممانعت به عمل آمد. طبق آخرین اخبار محمود صالحی کماکان بنا به تغییر فشار خون دراثر نارسای کلیه، روزانه بیشتر از دوبار ازهوش میرود."
اين يک گزارش تکان دهنده از وضع محمود صالحي در زندان و راي جنايتکارانه پزشگي قانوني رژيم در مورد اوست. بايد به اين راي و به نگه داشتن محمود صالحي در زندان اعتراض کرد. محمود صالحي بخاطر برپايي مراسم اول مه و شرکت در آن و بخاطر دفاع از حقوق کارگران از فروردين ماه تا کنون در زندان است. بايد با اعتراضي گسترده او را از زندان جمهوري اسلامي رها کرد.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي از کارگران و انسانهاي آزاديخواه ميخواهد که نسبت به راي پزشکي قانوني به ماندن محمود صالحي در زندان صداي اعتراض خود را بلند کنند. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي از نهادها و سازمانهاي آزاديخواه در سراسر جهان ميخواهد که نسبت به وضعيت وخيم محمود صالحي عکس العمل سريع نشان دهند. جان محمود صالحي در خطر است. تا دير نشده بايد به نجات او شتافت.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٨ دي ٨٦- ٢٩ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
0044-7779898968

آدرس وب لاگ کميته دفاع از محمود صالحي

http://www.kdmahmodsalehi.blogfa.com/


به تمامي مردم آزاديخواه سازمانهاي کارگري٬ دانشجويي و سازمانهاي مدافع حقوق انسان در سراسر جهان


اطلاع داريد که رژيم اسلامي در ايران قبل از روز دانشجو(روز ٧ دسامبر) که از سالها قبل روز اعتراض مهم دانشجويي در ايران است و عملا طي سالها مبارزه به روز اعتراض وسيع جامعه تبديل شده است٬ تعدادي از دانشجويان را دستگير کرد. عليرغم اين دستگيري دانشجويان در سطحي سراسري روز دانشجو را برپا کردند و در جريان اين اعتراضات٬ تعدادي ديگر از آنان دستگير شدند و هم اکنون نزديک ۵٠ نفر از فعالين اعتراضات دانشجويي از شهرهاي مختلف ايران در زندان اوين و اماکن نامعلوم ديگري بسر ميبرند.

این دانشجويان طي اين مدت مورد اذيت و آزار و شکنجه قرار گرفته اند. خبر شکنجه زندانيان خانواده ها و مردم را بشدت نگران کرده است. همچنين اتهامات دروغين و پاپوش دوزي هاي دولت عليه آنها نيز بر اين نگراني ها افزوده است. از جمله وزارت اطلاعات طی بیانیه ای درمورد دستگیری دانشجویان چپ دانشگاهها گفته است: "آشوبگران از قبل اقدام به تهيه تير و کمان، جمع آوري سنگ و ساخت نارنجک هاي صوتي و... کرده اند" و يا ميگويد: "از دستگيرشدگان مقادير قابل توجهي نشريات موهن، کتب ضاله، اعلاميه هاي حاوي توهين به مقدسات و مشروبات الکلي کشف و ضبط شده است". همينطور سایت رجانیوز که سايتي وابسته به حکومت است از بازداشت هسته اصلي جريان کمونيست در دانشگاه٬ ارتباط آنها با خارج کشور که منظور ارتباط با نيروهاي اپوزسيون در خارج کشور است و نيز از برنامه آنها براي تهيه مواز آتش زا و تهيه کوکتل مولوتف و نارنجک و غيره گزارش کرده است.
جعلي بودن اين گزارشات بر همه مردم روشن است. اينها همه اتهامات سنگيني است که جمهوري اسلامي به جرم آنها انسانهاي آزاديخواه بسياري را در طول حيات خود به جوخه اعدام سپرده است و امروز با متهم کردن دانشجويان دستگير شده به اين اتهامات٬ خانواده ها و مردم را نسبت به وضعيت آنان بشدت نگران کرده است. بايد با حمايت و پشتيباني بين المللي خود توطئه جمهوري اسلامي را در هم شکنيم و دانشجويان زنداني را از زندان رها کنيم.

هم اکنون اعتراض وسيعي در دانشگاه ها در شهرهاي مختلف ايران و همچنين در سطح بين المللي و از سوي خانواده هاي دانشجويان دستگير شده در ايران در جريان است. براي پيشبرد يک مبارزه قدرتمند براي آزادي دانشجويان دستگير شده و آزادي فوري و بدون قيد و شرط همه زندانيان سياسي نياز به يک همبستگي وسيع بين المللي است. ما از همه سازمانها و نهادهاي مدافع حقوق انسان در سراسر جهان ميخواهيم که به اين کمپين جهاني براي آزادي دانشجويان دستگير شده و زندانيان سياسي در ايران بپيوندند.

لازم است همينجا يادآوري کنيم که علاوه بر دانشجويان دستگير شده٬ هم اکنون تعدادي از فعالين کارگري از جمله محمود صالحي٬ منصور اسانلو و... تعدادي از فعالين حقوق زن و زناني که در مقابل تعرض رژيم اسلامي به بهانه حجاب و بخاطر زير پا گذاشتن قوانين اسلامي٬ ايستاده اند٬ در زندانند. يک خواست فوري مردم ايران آزادي فوري و بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي و آزادي دانشجويان دستگير شده است. با حمايت وسيع بين المللي خود ٬ مردم ايران را در بازگشايي درب زندانها٬ آزادي فوري زندانيان سياسي از زندانهاي رژيم اسلامي و از مبارزات برحق آنان ياري رسانيد.
تلفن تماس: 00491775692413

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
b.mehrabadi@gmail.com
کميته همبستگي بين المللي کارگري ((WPI
Shahla_daneshfar@yahoo.com
"عليه تبعيض" سازمان دفاع از حقوق زن
mahin_alipour@yahoo.se
کميته بين المللي عليه اعدام
minaahadi@aol.com
کميته بين المللي عليه سنگسار
فدراسيون سراسري پناهندگان ايراني
farshadhoseini@yahoo.com

١٧ دسامبر ٢٠٠٧


آخرين ليست دانشجویان زندانی

1. حسن معارفی – دانشگاه مازندران
2. آرش پاکزاد ­ علوم اجتماعی دانشگاه مازندران
3. حامد محمدی، اقتصاد دانشگاه مازندران
4. میلاد معینی ­ مردم شناسی دانشگاه مازندران
5. بهرنگ زندی - مردم شناسی دانشگاه مازندران
6. علی سالم - پلی تکنیک
7. علی کلایی - دانشگاه آزاد
8. امیر مهرزاد
9. محسن غمین - دانشگاه پلی تکنیک
10. یونس میرحسینی - فنی باهنر شیراز
11. میلاد عمرانی - شهید رجایی
12. عابد توانچه - دانشجوی اخراجی دانشگاه پلی تکنیک
13. روزبه صف شکن - کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران
14. سعید آقام علی - دانشگاه هنر یزد
15. روزبهان امیری ­ دانشکده علوم دانشگاه تهران
16. نسیم سلطان بیگی - دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه
17. مهسا محبی - دانشگاه شریف
18. کیوان امیری الیاسی - کارشناسی ارشد دانشگاه شریف
19. هادی سالاری - دانشگاه رجایی
20. امیر آقایی - دانشگاه رجایی
21. فرشید فرهادی آهنگران - دانشگاه رجایی
22. سعید آقاخانی
23. اوختای حسینی – دانشگاه آزاد
24. سروش هاشم پور - چمران اهواز
25. مهدی گرایلو­ کارشناسی ارشد ژئوفیزیک دانشگاه تهران
26. نادر احسنی - فارغ التحصیل دانشکده منابع طبیعی دانشگاه مازندران
27. انوشه آزادبر - علوم اجتماعی دانشگاه تهران
28. ایلناز جمشیدی - ارتباطات دانشگاه آزاد تهران مرکز
29. بهروز کریمی زاده - اخراجی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
30. سعید حبیبی - دبیر معذول تشکیلات دفتر تحکیم وحدت
31. پیمان پیران - زندانی سیاسی سال ۷۸
32. مجید اشرف نژاد - عمران شهید رجایی
33. شوان مریخی - دانشگاه مازندران
34. سارا خادمی - علوم اجتماعی دانشگاه مازندران
35. نیما نحوی - مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
36. پارسا کرمانجیان - معماری دانشگاه آزاد کرمانشاه
37. محمد صالح ايومن- فوق ليساني علوم سياسي
38. سهراب کريمي- فوق ليساني علوم سياسي
39. فرشاددوستي پور- مهندس مکانيک
40. جواد عليزاده- فوق ليسانس حقوق
41. ياسر پيرحياتي- صدرا (کامپيوتر- علوم تهران)
42. بهزاد باقري (دانشگاه تهران)
43. رضا عرب (دانشگاه مازندران)
44. عليرضا حيدري (دانشگاه آزاد کرمانشاه)
45. جواد توللي(دانشگاه اهواز)
46. مهدي الله ياري
47. بهرام شجاعى

1- Milad Moyini (Mazandaran University)
2- Behrang Zandi (Mazandaran University)
3- Hamed Mohammadi (Mazandaran University)
4- Arash Pakzad (Mazandaran University)
5- Hasan Maarefi (Mazandaran University)
6- Anooshe Azadfar (Tehran University)
7- Ilnaz Jamshidi (Communications, Azad University, Central Tehran)
8- Mehdi Gerayloo (Geophysics, Tehran)
9- Nader Ahsani (Mazandaran University)
10-Sayid Habibi (ex-member of the Central Council of Advare Tahkim Vahdat)
11- Behrooz Karimi-zade (Tehran University)
12- Keyvan Amiri Elyasi (Masters, Industry
, Sharif Technical University)
13- Nasim SoltanBeygi (Communications faculty, Alame)
14- Ali Salem (Masters of Polymers – Polytechnic)
15- Mohsen Ghamin (Polytechnic University)
16- Roozbe Saf-Shekan (Tehran University)
17-Roozbehan Amiri (Computer sciences, Tehran)
18- Yaser Pir Hayati -sadra– (Shahed University)
19- Mahsa Mohebbi
20- Okhtay Hosseni (Azad University)
21- Sayid Agham Ali
22- Behzad Bagheri (Tehran University)
23- Ali Kalayi
24- Amir Mehrzad
25- Hadi Salari(Rjaee University)
26- Farshid Farhadi Ahangaran(Rjaee University)
27- Amir Aghayi(Rajaee University)
28- Milad Omrani
29- Soroosh Hashempoor (Chamran University)
30-Yoones Mirhosseini (Student of Shiraz University)
31- Parsa Kermanjian(Kermanshah University)
32-Abed Tavanche
33-Reza Arab (Mazandaran University)
34-Peyman Piran
35- Majid Ashrafnejad (Rjaee University)
36-Shovan Merikhi(Mazandaran University)
37- sara Khademi (Mazandaran University)
38-Nima Nahvi(Mazandaran University)
39- Alireza Heidari(Kermanshah AzadUniversity)
40-Javad Tavaloli(Ahvaz University)
41- Mehdi Alahyari(Sharif University)
42-Bahram Shojaee(Tehran Azad University)
43- mohammad salehe iuman
44- sohrab karimi
45- farshad dostipor
46- javad alizade
47- saeed aqakhani

مصاحبه شهلا دانشفر با پدر کیوان امیری دانشجوی زندانی

خطاب به همه کارگران، تشکل‎ها و فعالين کارگری در سراسر جهان


محمود صالحی در آستانه مرگ قرار دارد!!!

رفقای کارگر و مردم آزادی‎خواه!!
بيش از 8 ماه از زندانی شدن محمود صالحی، اين سمبل مقاومت کارگری توسط نظام سرمايه‎داری ايران می‎گذرد. همان طور که می‎دانيد او به خاطر دفاع ازمطالبات کارگران، گرامی‎داشت روز جهانی کارگر و حق ايجاد تشکل‎های آزاد و مستقل کارگری، دستگير و زندانی شده است اما فشار زندان وخامت جسمانی محمود را صدچندان کرده است. او در بيرون از زندان به خاطر نارسايي شديد کليوی و پيامدها و دردهای ناشی از آن همواره تحت نظر پزشک متخصص قرار داشت. اما محيط زندان و موانعی که مسئولين قضايي عامدانه بر سر مداوای او ايجاد کرده و می‎کنند، وضعيت حياتی محمود را لحظه به لحظه وخيم‎تر کرده است تا جايي‎که مسئولين زندان برای چندمين بار او را در حالی که به واسطه نوسان فشار خون در حالت اغما قرار گرفته بود به بيمارستان توحيد سنندج بردند. اکنون محمود صالحی علاوه بر نارسايي کليه از مشکل قلبی که ازنتایج زندان است نیز رنج می برد.
همچنین فشار خونش گاه تا 25 درجه بالا می‎رود، ادرار او دفع نمی‎شود، اوره او تا حدی بالا است که وارد خونش می شود و…
تشکل های کارگری و کارگران ایران وجهان!!!
شرايط جسمی محمود نشان می دهد که وی با اين روند فشار مدت چندانی دوام نخواهد آورد.
رفقای محمود در سراسر جهان تاکنون اقدامات مهمی در جهت معالجه و آزادی وی انجام داده‎اند که در جای خود بسی ارزشمند است اما اکنون شرايط به شدت بحرانی اين فعال کارگری همه کارگران، تشکل‎ها و فعالين کارگری در سراسر جهان را فرا می‎خواند تا از حد فعالیتهای تا کنونی فراتر رفته، بر وسعت فشارها بر نظام سرمايه‎داری حاکم در ایران و حاميان داخلی وجهانی آن بيافزاييم و جان محمود صالحی را نجات دهيم.

شورای همکاری تشکل‎ها و فعالين کارگری
shorayehamkari@gmail.com
کميته دفاع از محمود صالحی
انجمن فرهنگی حمايتی کارگران (آوای کار)
اتحاد کميته‎های کارگری
کميته پيگيری ايجاد تشکل‎های آزاد کارگری
کميته هماهنگی برای ايجاد تشکل مستقل کارگری
جمعی از فعالين کارگری
30/9/86

نامه به سازمانهاى مدافع حقوق بشر، اتحاديه ها و سازمانها ى


همانطور که بسيارى از شما قبلا مطلع شده ايد بيش از ٤٠ نفر از فعالين دانشجويى قبل و در جريان مراسمهاى ١٦ آذر روز دانشجو در دانشگاههاى ايران بوسيله نيروههاى امنيتى رژيم اسلامى ايران دستگير و زندانى شدند.
به دنبال اعتراضات گسترده در داخل و خارج ايران تعدادى از دانشجويان آزاد شدند ولى تعداد بيشترى همچنان در زندان و تحت شکنجه هستند.
بعلاوه در ايران تحت حاکميت رژيم اسلامى هم اکنون تعداد زيادى از فعالين کارگرى از جمله محمود صالحى و منصور اسانلو، فعالين حقوق زن و ديگر فعالين حقوق اجتماعى در زندانهاى جمهورى اسلامى زير شکنجه هاى جسمى و روحى هستند.
حکومت اسلامى در ايران در طول ٢٩ سال حاکميت هر گونه آزادى و حقوق انسانى را از مردم گرفته است. بيش از ١٠٠٠٠٠ نفر از مخالفين سياسى را اعدام کرده است. با حاکم کردن آپارتايد جنسى هر گونه حقى را از زنان سلب کرده است. همجنسگرايان را اعدام مي کند. کودکان بسيارى را اعدام کرده و بسيارى منتظر حکم اعدامند. هر گونه آزادى سياسى و اظهار عقايد از مخالفين سلب شده است.
مردم اين رژيم را نميخواهند و به هر شيوه اى که ممکن بوده براى دستيابى به حقوق انسانى خود مبارزه کرده و ميکنند.
گناه دانشجويان، فعالين کارگرى و زنان سازماندهى و يا شرکت در تظاهرات و فعاليتهاى اجتماعى و نوشتن نظرات در وب لاگها و سايتهاى انترنتى است.
دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب ایران روز ٢٨ دسامبر را به عنوان روز جهانى همبستگى با مبارزات دانشجويان و مردم ايران اعلام کرده و از مدافعين حقوق انسانى درخواست همبستگى و يارى کرده اند. تاکنون نامه هاى اعتراضى بسيارى از طرف نهادهاى مدافع حقوق بشر و رهبران کارگرى و اعضاى پارلمانها به مقامات جمهورى اسلامى ارسال شده است.
نروژ و سازمانهاى نروژى در امور بين المللى فعال و دخيل بوده اند، ما از شما مى خواهيم که نامه هاى اعتراضى خود را به مقامات جمهورى اسلامى ارسال کرده و از دولت نروژ بخواهيد که رسمٲ به حکومت ايران اعتراض کند.
پيشاپيش از اقدامات شما تشکر کرده و برايتان سال نو خوبى آرزو مى کنم.


rahimi37@yahoo.com صابر رحيمى


از طرف کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي

جان محمود صاتحی در خطر است !!!


محمود صالحی را به جرم بر گزاری مراسم روز جهانی کارگر و تلاش برای ایجاد تشکل آزاد و مستقل کارگری ، به زندان محکوم کردند . صالحی دچار بیماری حاد کلیوی است و پزشکان معالجش بارها به این امر گواهی داده اند اما از همان روز اول او را از هر گونه مراقبتهای پزشکی محروم نموده و با این کار شرایط رنج آوری برایش مهیا ساخته وعملا" می خواهند اورا نابود کنند .
روز سه شنبه 20/9/86 اورا که در بیهوشی مطلق بود به بیمارستان سنندج انتقال دادند و در بخش اعصاب وروان بستری کردند و25اذر بدون انکه معالجات کلیوی صورت بگیرد در حالیکه کلیه راست او از کار افتاده و کلیه دومش نیز ناقص کار میکند ، اورا به زندان بر گردانند .
کارگران ،مردم ازادیخواه
محمود صالحی به چه جرمی باید اینچنین محکوم شود تا با درد ورنج هر لحظه با مرگ دست و پنجه نرم کند .براستی دفاع از حقوق خود ودیگر کارگران تاوانش اینچنین است که می بایستی در بدترین شرایط جسمی و روحی در کنج زندان ، بدور از خانواده و هر گونه مراقبتهای پزشکی باید نگهداری شود .
سازمانهای کارگری ،کارگران جهان ، مردم آزادیخواه
با شرایطی که برای محمود صالحی مهیا شده ، جانش شدیدا" در معرض خطر است .باید برای نجات جان او و آزادیش از هر گونه تلاش عملی دریغ نورزیم .باید دست به دست هم داده و متحدانه برای ازادیش تلاش وکوشش کنیم .
ما ضمن محکوم کردن اینگونه اعمال بغایت ضد انسانی ،خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط محمود صالحی هستیم.

کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای ازاد کارگری
5/10/86



بیانیه اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار درباره وضعیت محمود صالحی


محمود صالحی روزهای بسیار سختی را در زندان و بیمارستان سپری میکند، وضعیت جسمانی او بدلیل از کار افتادگی کامل یکی از کلیه هایش و نارسائی ۸۰ درصدی کلیه دیگرش ، روز بروز در حال وخیم شدن است، بطوریکه در نتیجه این وضعیت و فشار خون بالا و عدم توجه مسئولین قضایی و زندان به این موضوع، رگهای مغزی وی آسیب دیده است و محمود را بدلیل بیهوشی ناشی از این وضعیت، هم اکنون در بیمارستان توحید سنندج در بخش مغز و اعصاب بستری کرده اند.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار با محکوم کردن وضعیتی که برای محمود صالحی پیش آورده اند، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط محمود و مداوای وی با هزینه دولتی و بالاترین امکانات است و عموم کارگران را فرا می خواند تا این خواست را به هر وسیله ممکن اعلام کرده و برای تحقق آن بکوشند.
بدیهی است ما کارگران عضو اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار در مقابل وضعیتی که برای محمود پیش آورده اند ساکت نخواهیم نشست. ما پیشاپیش اعلام میداریم: پیامدهای ناشی از وخامت وضعیت جسمانی محمود صالحی و وقوع هر گونه اتفاق ناگواری برای وی، بر عهده کسانی است که محمود را بخاطر ایستادگی اش در دفاع از حقوق انسانی کارگران در بند کشیده و وی را با سماجت در بدترین شرایط در زندان نگه داشته اند.
کارگران
محمود صالحی هیچ جرمی جز دفاع از حقوق انسانی خود و هم طبقه ای هایش مرتکب نشده است، کارگران شاهو، نساجی کردستان، پرریس و… شاهد این مدعا هستند. محمود همیشه در کنار ما بوده و سمبل شکست ناپذیر مقاومت طبقه ما در مقابل نظام ضد انسانی سرمایه داری است. به هر وسیله ممکن به دفاع از محمود صالحی برخیزیم و اجازه ندهیم بیش از این با جان وی بازی کنند.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار۲۲/۹/۱۳۸۶

ما کارگران به بازداشت و زنداني کردن دانشجويان اعتراض داريم

به : همه احزاب و سازمانهاي انساندوست و کارگري و روزنامه ها

بدينوسيله ما تعدادي از کارگران شاغل در پتروشيمي هاي منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر به نمايتدگي از طرف صدها کارگر به دستگيري ، بازداشت و زنداني کردن دانشجويان دانشگاههاي شهر هاي مختلف ايران اعتراض داشته و خواهان آزادي بي قيد و شرط عزيزان در بندمان هستيم . صداي اين دانشجويان در چنين شرايطي صداي انسانيت ، صداي آزاديخواهي و برابري طلبي همه کارگران و مردم ايران است .
16 آذر امسال ، روزدرخشان و مهمي در تاريخ مبارزات مردم ايران براي رسيدن به جامعه اي انساني ، جامعه اي برابر و بري از هر گونه ظلم وتبعيض به ثبت خواهد رسيد . در اين روز دانشجويان عزيز به مناسبت روز دانشجو مراسم هاي برحق خودشان را برگزار کردند ، تا بدينوسيله صداي ميليونها کارگر و مردم ستمديده ايران را به گوش جهانيان برسانند .
تجمعات باشکوه دانشجويان در روزهاي 13 و 16 آذر نشان عزم و اراده همه مردم معترض و کارگران به شرايطي است که به هيچوجه انساني نيست . صداي اين دانشجويان صداي اعتراض جامعه اي است که جنگ نميخواهد ، ديگر تاب تحمل ظلم و بي عدالتي را ندارد و خواهان زندگي در جامعه اي انساني ، برابر و ازاد است . خواست دانشجويان ، خواست همه مردم است .
ما همچنين بدينوسيله همبستگي خودمان را با همه خانواده هاي دانشجويان زنداني شده و همه زندانيان سياسي اعلام ميداريم . ما در محل هاي کار و زيست خودمان با تمام قوا به همه کارگران و مردم توضيح ميدهيم که بايد با اعتراض و حمايت بي دريغ از دانشجويان و خانواده هاي اين عزيزان در هر شکل ممکن بايد به دولت فشا ر آورد که اين دانشجويان را هر چه زودتر و بدون هر گونه وثيقه و تضميني آزاد کنند . اين خواست بايد ابعاد وسيع در همه مراکز کارگري داشته باشد . اين بخشي از حمايت ما از جنبش دانشجوئي در ايران امروز است .
در حقيقت دولت با اعمال فشار به دانشجويان ميخواهد ما کارگران به شرايط سخت و بي حقوقي که با آن روبرو هستيم ، اعتراض نداشته باشيم . و اين يعني تحمل عدم پرداخت حقوق ناچيز و تن دادن به گرسنگي و نداري در چنين شرايط سخت جامعه ايران . اين يعني صداي اعتراضمان نبايد به گوش کسي برسد . اعتراض ما به زنداني کردن دانشجويان و خواست آزادي آنها يعني اينکه ما به جنگ و گرسنگي و بي حقوقي معترضيم و به اين شرايط جهنمي نه ميگوئيم .
بدينوسيله از همه کارگران و مردم ايران و جهان ميخواهيم که بياري دانشجويان ايران بشتابند و به هر شکلي که ممکن ميدانند به اين اعمال ضد بشري اعتراض داشته باشند .
دانشجويان تنها در سايه اعتراض و فشار ما مردم آزا خواهند شد .
زنده باد همبستگي کارگري براي ازادي دانشجويان
زنده باد مبارزه همه مردم براي آزادي و برابري

تعدادي از کارگران مجتمع هاي پتروشيمي بندر امام ، فجر ، اروند ، فن اوران ، فارابي ، کارون و غدير واقع در منطقه ماهشهر
25/9/86

كارگران ايران خودرو دستگيريهاي اخير دانشجويان را محکوم مي كنند

جمعي از كارگران ايران خودرو روز چهارده آذرماه در اعتراض به دستگيري دانشجويان اطلاعيه زير را منتشر كردند.
"دوستان و همكاران گرامي
16 آذر روز دانشجو مي‌باشد در آستانه فراسيدن روز دانشجو دولت "عدالت‌پرور" به جاي تكريم در مقابل دانشجويان اين پيشگامان مبارزه براي آزادي به دانشگاه‌ها حمله كرده و دهها نفر از دانشجويان را دستيگر كرده است .
دوستان كارگر
روز دانشجو روز مبارزه عليه زور و ستم روز عليه بي‌عدالتي‌ها و روز مبارزه عليه خفقان عليه سركوب و روز مبارزه براي آزادي ميباشد.
براي همين نيروهاي امنيتي جهت جلوگيري از گراميداشت اين روز بزرگ اقدام به دستگيري گسترده دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور كرده‌اند.
ما كارگران ايران خودرو ضمن گراميداشت روز دانشجو اين روز بزرگ كه نشانه مقاومت و سنبل آزادگي دانشجويان در دفاع از حقوق ما كارگران ميباشد را به دانشجويان عزيز تبريك مي‌گوئيم.
ما ضمن محکوم کردن هرگونه تعليق، اخراج، دستگيري و پيگرد دانشجويان و فعالين کارگري و اجتماعي، خواهان آزادي فوري و بدون و قيد و شرط آنان هستيم.
زنده باد دانشگاه زنده باد دانشجويان آزاده و مبارز
جمعي از كارگران ايرانخودرو
چهاردهم آذر 1386
ikcokar@yahoo.com

اعتراض به دستگيري و بازداشت دانشجويان دانشگاهها

به : همه روزنامه هاي داخلي ايران ، احزاب و سازمانهاي کارگري ، مترقي ، ازاديخواه و مدافع حقوق انساني

ما ، تعدادي از کارگران کارخانجات و مجتمع هاي صنعتي شهر تبريز ، شاغل در كارخانجات ماشين سازي ، تراكتور سازي ، پالايشگاه ، پتروشيمي و كارخانه سيمان صوفيان، بدينوسيله نسبت به دستگيري و بازداشت دانشجويان دانشگاههاي مختلف ايران اعتراض کرده و ان را محکوم ميکنيم . دانشجويان ايران امسال به مناسبت روز دانشجو در مراسم هايشان صداي ما کارگران و نداي آزاديخواهي و برابري طلبي مردم ستمديده و حق طلب را بگوش همه مردم جهان رساندند . وزارت اطلاعات با دستگيري و زنداني کردن برخي از دانشجويان قصد جلوگيري از برگزاري مراسم و ارعاب دانشجويان را داشت که در برابر صف متحد دانشجويان معترض در روزهاي 13 اذر و 16 آذر شکست خورد . پس از اين مراسم هاي باشكوه و براي جبران شكستهايش در صدد پاپوش دوزي و اذيت و آزار اين دانشجويان مبارز است . بايد به اين سياست ضد انساني جواب داد . راه مقابله اعتراض گسترده است و ميتوان عمل نمود . شعارها و خواستهاي دانشجويان ، خواست ما کارگران و همه مردم جان به لب رسيده ايران است . دانشجويان در اين مراسمها اعلام کردند که " جنبش دانشجوئي از جنبش کارگري حمايت ميکند " . اين نشاندهنده همبستگي جنبش ها باهم است و بنابراين ما هم اعلام ميداريم که تا آزاد شدن بدون قيد و شرط همه دانشجويان زنداني ، مبارزه و اعتراض مان را ادامه خواهيم داد . ما بايد با خواست "زنداني سياسي ازاد بايد گردد " خواهان آزادي بدون قيد و شرط دانشجويان باشيم . دانشجو اعلام کرد که " زنده باد آزادي و برابري" و "دانشگاه پادگان نيست " . اينها خواست ما کارگران ايران است . ما خواهان زندگي در يک نظام آزاد و برابر اجتماعي هستيم . ما خواهان زندگي در يک فضاي ازاد هستيم . بنابراين شعار دانشجويان ، شعار ما هم است و براي دفاع از زندگي و معيشت مان ، بايد از دانشجويان دفاع کنيم و خواهان آزادي شان باشيم.

تا ازادي دانشجويان عزيزمان از زندانهاي رژيم از پا نخواهيم نشست و يکدل و يک صدا و بهر شکل ممکن از آنها حمايت خواهيم کرد .

بدينوسيله از همه کارگران ايران و جهان ميخواهيم که براي ازادي دانشجويان زنداني ، از هر راهي استفاده کرده و صداي اعتراض شان را در حمايت از اين عزيزان بلند کنند .

زنده باد دانشجويان مبارز
زنده باد صف متحد کارگران در اعتراض به زنداني کردن دانشجويان
زنداني سياسي ازاد بايد گردد












سرکوب و دستگيري دانشجويان را محکوم مي‌کنيم!!!

کارگران و مردم آزادي‌خواه ايران!!

شماري از دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران، دوشنبه 12 آذر ماه دستگير شدند. آنان که تعدادشان به 30 نفر مي‌رسد، يک روز قبل از مراسم تدارک ديده شده روز دانشجو دستگير شده تا بدين نحو از برگزاري مراسم اين روز جلوگيري شود. اما روز سه شنبه 13 آذر ماه ساير دانشجويان که تعدادشان به حدود 400 نفر مي‌رسيد بدون توجه به جو ارعاب و در جهت شکستن فضاي پليسي، در مقابل دانشکده فني دانشگاه تهران دست به تجمع زده و به ايراد سخنراني پرداختند و با شعارهاي "دانشگاه پادگان نيست"، "دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد"، "دانشجو ميمرد ذلت نمي پذيرد" نسبت به فضاي پليسي – امنيتي حاکم بر دانشگاه ‌هاي کشور اعتراض کرده و خواستار آزادي دوستان خود شدند. در ميان دانشجويان همچنين پارچه نوشت‌هايي با مضامين "ما از کازگزان حمايت مي‌کنيم"، "جنبش دانشجويي متحد جنبش زنان و جنبش کارگري"، "نه به جنگ"، "دست امپرياليسم از سر مردم ايران کوتاه"، "بازداشت و ترور فعالين کارگري را محکوم مي‌کنيم" وجود داشت. دانشجويان پس از ايراد سخنراني، ضمن خواندن شعر و سرود به طرف در اصلي داشگاه حرکت کردند.

به رغم بازداشت دانشجويان و ايجاد جو پليسي- امنيتي در دانشگاه ‌هاي تهران، مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌هاي چند شهر از جمله اصفهان، اهواز، همدان و برخي شهرهاي مازندران برگزار شده و دانشجويان اين دانشگاه‌ها ضمن برگزاري مراسم روز دانشجو به حمايت از دانشجويان دستگير شده برخاستند.

مردم مبارز ايران!!

جرم دانشجوي مبارز امروز، تنها سردادن فرياد آزادي‌خواهي نيست. جرم آنان حمايت از کارگران هفت تپه، سنديکاي شرکت واحد، کارگران دستگير شده اول ماه مي 1386 و… نيز هست. در يک کلام جرم آنان دفاع از جنبش کارگري، حقانيت طبقه کارگر و حمايت از اقشار محروم و زحمت‌کش جامعه نيز مي‌باشد.

کارگران!!

اين فرزندان ما هستند که اين چنين سرکوب مي‌شوند و اين صداي حق‌طلبانه آن‌ها است که در گلو خفه مي‌شود. اين فرياد رساي دانشجويان بود که با صداي کارگران در اول ماه مه 86 در آميخت و در فضاي استاديوم امجديه طنين‌افکن شد و اين شعار "دانشجو، کارگر اتحاد اتحاد" بود که در سراسر امجديه شنيده مي‌شد.

به حمايت از فرزندان خود برخيزيد و ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه فوق به هر طريق ممکن براي آزادي فوري و بي قيد و شرط آنان تلاش کنيم و نداي حق‌طلبانه آنان را به گوش ساير آحاد جامعه برسانيم.

شوراي همکاري تشکل ها و فعالين کارگري

کميته پيگيري ايجاد تشکل هاي آزاد کارگري
کميته هماهنگي براي ايجاد تشکل کارگري
اتحاد کميته هاي کارگري
انجمن فرهنگي، حمايتي کارگران

کميته دفاع از محمود صالحي
جمعي از فعالين کارگري

16/9/1386

ما خواهان آزادي فوري دانشجويان هستيم

سرمايه داري نا توان از مقابله با اوج گيري جنبش هاي اجتماعي بار ديگر درمانده شد .نيروهاي امنيتي و انتظامي با تمام قوا دو روز قبل از زمان تعيين شده براي برگزاري بزرگداشت 16 آذر اقدام به دستگيري گسترده و سراسري فعالين دانشجويي کردند . تعداد دستگير شدگان در اين رابطه به بيش از 30 نفر رسيده که در بين دستگير شده ها 5تن از اعضاءکميته پيگيري به نامهاي بهروز کريمي زاده ،علي سالم ،نسيم سلطان بيگي ،محسن غمين وکيوان اميري الياسي نيز هستند

علي رغم خواست و فشارهاي نظام سرمايه داري تجمع روز دانشجو، سه شنبه 13 آذر با

پلا کارتهاو شعارهاي خاص حمايت از جنبش کارگري و آزاديخواهي ،با شکوه برگذار شد .

تجمع امسال نشان داد روند رو به رشد جنبش اعتراضي دانشجويي مسير خود را يافته و به سوي برقراري پيوند با جنبش کارگري حرکت مي کند .

بدين لحاظ ضرورت حمايت از دانشجويان و آزادي آنها جزو وظايف اصلي فعالين جنبش کارگري در حال حاظر است

مردم آزاديخواه ،فعالين کارگري و جنبش هاي اجتماعي

براي آزادي دانشجويان زنداني لازم است گام هاي عملي برداشته و خواهان آزادي فوري و بدون قيد و شرط آنها شويم .

کميته پيگيري ايجاد تشکل هاي آزاد کارگري

14/9/1386
سايت : com.m150.komite.www
ايميل : com.gmail@azaditashakol

پيام محمود صالحي به دانشجويان

دانشجويان عزيز؛

امروز ما بر خود ميباليم که شما دانشجويان با مبارزات تاکنوني خود، جنبش دانشجوي را به يک حرکت اعتراضي راديکال و در راستاي پيوند با جنبش کارگري ايران ارتقاه داده‌ايد. همگان شاهد هستند که شما که با آگاهي و جسارت در تمامي عرصه هاي سياسي و اجتماعي پا گذاشته‌ايد و د ر اين ميدان از تمام جنبشهاي برحق، راديکال و انساني دفاع کرده‌ايد.شما به درستي جنبش کارگري را بر جسته کرده و رسالت و وظيفه انساني اجتماعي خود را در اين مورد به خوبي نشان ميدهيد. چرا؟ چون گذشته از سطح آگاهيتان اکثر شما فرزندان طبقه کارگر، مردم زحمتکش و انسانهاي حق طلب هستيد.شما با شعار، دانشجو کارگر اتحاد اتحاد ، يک امر مهم و خطير را در دستور کار خود گذاشته‌ايد و من به عنوان يک کارگر تمام تلاش خود را براي تحقق اين اتحاد با دانشجويان مبارز ضد استثمار به عمل خواهم آورد.دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب!من ضمن گرامي داشت 16 آذر روز دانشجو ، پشتيباني و حمايت خود را از اين روز اعلام داشته و شديدا و قويا دستگيري رفقاي دانشجو را محکم کرده و خواستار آزادي فوري و بي قيد شرط کليه دانشجويان و فعالين اين جنبش مي باشم و از کليه مردم آگاه و کار گران و سازمانهاي حقوق بشر ميخواهم درراستاي آزادي اين دوستان و محکوم کردن اين موج دستگيري دست به اعتراض بزنند.زنداني سياسي، محمود صالحي



بيمارستان توحيد سنندج



22/9/86

گرامي باد ١٦ آذر روز دانشجو


از چند روز مانده به 16 آذر امسال، تاکنون 30 نفر از دانشجويان از طريق يورش به منازل شان و يا در خيابان و دانشگاه بازداشت و روانه زندانها شده اند. سياست تشديد سرکوب و بازداشت فعالين جنبشهاي مختلف اجتماعي، سياست تازه اي نيست و مدتهاست که تشديد اين سياستها به تنها رويکرد برخورد طبقه حاکم به جنبشهاي اجتماعي در ايران تبديل شده است.
کارگران و رهبران آنان را به جرم ايجاد تشکل و برگزاري مراسم اول ماه مه بازداشت و روانه زندانها کرده اند، اعتراض آنان را به عدم پرداخت دستمزدهاي زير خط فقر، بيش از پيش با نيروي باتوم بدست و بازداشت و زندان پاسخ داده اند و جوانان دانشجو را که تمامي وجودشان مالامال از برابري خواهي و آرمانهاي انساني است به کميته هاي انضباطي کشانده و آنان را با اتهامات واهي از ادامه تحصيل محروم و روانه زندانها کرده اند و در تداوم اين سياستها، طي چند روز گذشته در تعرضي از سر استيصال و درماندگي در برابر شکوفايي روز افزون جنبش برابري خواهي در ميان دانشجويان و براي جلوگيري از برگزاري مراسم 16 آذر، هجومي گسترده را در مراکز دانشگاهي سازمان داده و 30 نفر از رهبران وفعالين برابري طلب دانشجو را در آستانه 16 آذر روانه زندانها کردند. چنين وضعيتي غير قابل تحمل است و بي ترديد اين سياستها در روند تداوم خود، موج برگشت هر چه قدرتمند و تعرضي تري را از جانب دانشجويان و کارگران بر عليه اعمال کنندگان آن ايجاد خواهد کرد.

کارگران

جنبش دانشجويي متحد پيگير ما کارگران است، امروز جنبش دانشجويي بيش از هر زمان ديگري پرچم مطالبات انساني ما کارگران را بر افراشته و دانشجويان در لحظه لحظه هاي مبارزات ما کارگران، دوشادوش ما حرکت و جانفشاني کرده اند. آنان بويژه در چند سال گذشته، در هر فرصتي پرچم و پلاکارد حمايت از ما کارگران را بر دوش کشيده و مدافع جسور و پيگير طبقه ما بوده اند. نبايد آنان را تنها گذاشت و بايد به هر وسيله ممکني از دانشجويان حمايت کرد و خواهان آزادي فوري و بي قيد و شرط تمامي دانشجويان در بند شد.

اتحاديه سراسري کارگران اخراجي و بيکار با محکوم کردن تعرض به دانشجويان و بازداشت گسترده آنان، خود را متحد جنبش دانشجويي ميداند و خواهان تحقق فوري مطالبات زير است:

1- آزادي فوري و بي قيد و شرط کليه دانشجوياني که تا کنون بازداشت و يا محکوم به زندان شده و دوران محکوميت خود را مي گذرانند

2- آزادي ايجاد تشکلهاي مستقل دانشجويي

3- بر چيدن کميته هاي انضباطي و پايان دادن به احضار دانشجويان به اين کميته ها

4- بازگشت به تحصيل کليه دانشجوياني که تا کنون اخراج و محروم از تحصيل شده اند

5- ممنوعيت ورود نيروهاي امنيتي به دانشگاهها و پايان دادن به تعقيب و آزار و اذيت فعالين و رهبران دانشجويي

اتحاديه سراسري کارگران اخراجي و بيکار 16/9/1386

جمعي از کارگران پالايشگاه گاز فازهاي ٩ و ١٠ عسلويه بازداشت كارگران و دانشجويان را محكوم كردند


جمعي از کارگران پالايشگاه گاز فازهاي ٩ و ١٠ عسلويه روز ١٩ آذر ماه طي اطلاعيه‌اي بازداشت کارگران و دانشجويان را محکوم کردند. در اين اطلاعيه آمده است: "با اوج گرفتن مبارزات حق طلبانه و آزاديخواهانه در جامعه، موج بازداشتها و اذيت و آزارهاي فعالان جنبشهاي مختلف اجتماعي گسترده‌تر شده و به نظر مي‌آيد که ميل به روند شدت دهي به سرکوبها در حال افزايش است. اين تمايل سرکوبگرانه در مدت حدود يک سال گذشته بيشتر از پيش نمايان بوده است. دامنه اين نوع سرکوب شدت يافته از بازداشت "محمود صالحي" قبل از ١١ ارديبهشت و سرکوب کارگران سنندج در روز جهاني کارگر نمود پيدا کرد و ادامه آن سرکوب و بازداشت کارگران نيشکرهفت تپه تا بازداشت دانشجويان آزاديخواه در روز ١٣ آذر و بعد از آن است.
ما ضمن حمايت از خواست کارگران نيشکر هفت تپه و دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب، بازداشت علي نجاتي از کارگران نيشکر هفت تپه و بازداشت دانشجويان در مراسم روز دانشجو را محکوم ميکنيم و خواهان آزادي فوري و بي قيد و شرط آنها و همه فعالين کارگري، دانشجويي و جنبشهاي ديگر اجتماعي هستيم."

يکي از رهبران کارگران در کانادا: دانشجويان را فورا آزاد کنيد!


بروس آلن با ارسال نامه اعتراضي به احمدي نژاد
خواهان آزادي فوري دانشجويان دستگير شده گرديد!
به دنبال تماس فعالين كميته همبستگي كارگري حزب كمونيست كارگري ايران در كانادا، بروس آلن از رهبران چپ و سرشناش جنبش كارگري کانادا و نايب رئيس شعبه ١٩٩ اتحاديه کارگران ماشين سازي، در نامه اي به احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران به دستگيري دانشجويان اعتراض كرد. بروس آلن در اين نامه اعتراي خود با ليست كردن اسامي چهل و سه تن از دانشجويان دستگير شده وقايع ١٦ آذر امسال، خواهان آزادي فوري و بدون قيد و شرط آنها گرديده است.

حزب كمونيست كارگري بار ديگر با محكوم كردن دستگيري دانشجويان وقايع اخير، همه فعالين كارگري و اجتماعي و سازمانهاي كارگري را به اعتراض به دستگيريهاي دانشجويان فرا ميخواند. حزب از سازمانها و فعالين كارگري مي خواهد كه از كمپين براي آزادي دانشجويان زنداني حمايت كرده و خواهان آزادي فوري و بدون قيد شرط دانشجويان و همه زندانيان سياسي ديگر گردند.

آزادي، برابري، حكومت كارگري
مرگ بر جمهوري اسلامي
زنده باد جمهوري سوسياليستي

حزب كمونيست كارگري ايران
٢٧ آذرماه ١٣٨٦ – ١٨ دسامبر ٢٠٠٧

اتحادیه کارکنان بیمارستانهای بریتیش کلمبیای کانادا


در نامه اي که فرد ميوزين رئيس اتحاديه کارکنان بيمارستانهاي بريتيش کلمبيا به سران جمهوري اسلامي ارسال کرده است، اتهامات رژيم عليه دانشجويان را جعلي ناميده و خواهان آزادي فوري دانشجويان زنداني و کليه زندانيان سياسي شده است. فرد ميوزين در اين نامه اعلام کرده است که اين اتهامات جعلي کوششي براي خاموش کردن هرگونه تلاشي به منظور افشاي نقض حقوق انساني توسط رژيم فعلي ايران است.

حزب کمونيست کارگري از ساير سازمانهاي کارگري و همه سازمانها و نهادهاي مدافع حقوق انسان ميخواهد با ارسال نامه هاي اعتراضي و با شرکت در ميتينگ هاي اعتراضي که در کشورهاي مختلف برپا ميشود، جمهوري اسلامي را تحت فشار قرار دهند.

مرگ بر جمهوري اسلامي
زنده باد جمهوري سوسياليستي
تشکيلات خارج کشور حزب کمونيست کارگري ايران
21 دسامبر 2007، آذر 1386

ضميمه: ترجمه نامه فرد ميوزين به سران جمهوري اسلامي

18 دسامبر 2007

آیت الله سید علی خامنه ای
رئیس جمهور محمود احمدی نزاد
رئیس قوه قضائیه محمود هاشمی شاهرودی
کپی: زری اصلی

جناب احمدی نزاد - مقام رهبری خامنه ای - هاشمی شاهرودی قاضی

موضوع: بازداشت رهبران و فعالین دانسجویی

ما از اخبار دستگیری بیش از 40 نفر از رهبران و فعالین دانشجویی در روزهای مربوط به روز دانشجو (16)، توسط وزارت اطلاعات شما بشدت بر آشفته هستیم. علیرغم اینکه دانشجویان مرتکب هیچ اقدام غیرقانونی نشده6 اند، حداقل 43 نفر از انها در زندان مشهور و رسوای اوین بازداشت هستند.

اظهارات رژیم شما بیانگر این است که تظاهرات کنندگان از تیر و کمان و سنگ و نارنجک های دستی استفاده کرده اند. علاوه بر این ادعا شده که آنها مقادیر زیادی مشروبات الکلی و ادبیات غیرقانونی و غیراخلاقی داشته اند. همچنین، سایت رجانیوز گزارش داده است که از این افراد کوکتل مولوتف بدست آمده است.

همانطور که تجربه گذشته نشان میدهد این اتهامات جعلی کوششی برای خاموش کردن هرگونه تلاشی به منظور افشای نقض حقوق انسانی توسط رژیم فعلی ایران است.

با توجه به این، از طرف 42 هزار عضو اتحادیه کارگران بیمارستان بریتیش کلمبیا، از شما می خواهیم که این دانشجویان و زندانیان سیاسی بلافاصه آزاد شوند و سرکوب فعالین دانشجوئی، فعالین کارگری و فعالین مدافع حقوق زن پایان داده شود.

با تشکر از توجه شما به این موضوعات

فرد مازین
رئیس اتحادیه کارکنان بیمارذستان بریتیش کلمبیا

اتحادیه کارگران پست کانادا خواهان آزادی فوری


در پی مراجعه داود آرام از کادرهای حزب کمونیست کارگری به اتحادیه کارگران پست کانادا، خانم دبرا بورک (Deborah Bourque) رئیس کل این اتحادیه در نامه ای به احمدی نژاد خواهان آزادی فوری دانشجویان و کارگران زندانی و پایان دادن به بدرفتاری با آنها شده است. رئیس اتحادیه کارگران پست کانادا درمورد اتهامات جعلی که به دانشجویان نسبت داده شده، گفته است که نسبت دادن تشکیل هسته های ترور و آشوب به کمونیستها تاکتیک کهنه و بی اعتباری است که برای سرپوش گذاشتن بر اعمال حکومت میباشد.
در روزهای اخیر اتحادیه کارکنان بیمارستانهای بریتیش کلمبیا و شعبه ١٩٩ اتحادیه کارگران ماشین سازی کانادا، نیز طی نامه هائی دستگیری و شکنجه دانشجویان را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری آنها شده اند.
حزب کمونیست کارگری به کمپین جلب حمایت سازمانهای کارگری و دانشجوئی و سازمانهای مدافع حقوق انسان از دانشجویان و سایر زندانیان سیاسی ادامه میدهد و سایر سازمانها را نیز به پیوستن به این کمپین فرامیخواند.
حزب کمونیست کارگری ایران

رئیس جمهور عزیز احمدی نژاد٬

این نامه را از طرف ۵۵۰۰۰ عضو اتحادیه کارگران پست کانادا و بمنظور ابراز نگرانی از سرکوب اخیر دانشجویان به شما می نویسم. ما می دانیم که ده ها نفر از دانشجویان فعال سیاسی در روزهای قبل از ۷ دسامبر٬ روز دانشجو٬ دستگیر شدند. از اطلاعات رسیده چنین برمی آید که اکنون متجاوز از ۴۰ نفر از دانشجویان از سراسر ایران در زندان منفور و مخوف اوین و سایر اماکن در حبس بسر می برند.

تاکتیک کهنۀ «آی گرگ٬ آی گرگ!»٬ تاکتیک زدن انگ تشکیل هسته های سازماندهی ترور و آشوب به کمونیست ها٬ تاکتیک کهنه و بی اعتبار شده ای است که در گذشته در سایر جاها بکار گرفته شده است. ما با تاکتیک شیطان ساختن از کسانی که افکار متفاوتی دارند آشنائیم. بعلاوه٬ مشکل بتوان میان اعمال دولت اسلامی و اعمال ایالات متحده در جاهائی مانند ابوقریب و گوانتانامو تفاوتی قائل شد. امیدواریم دولت شما این مسیر را ادامه ندهد.

ما همچنین اخباری حاکی از شکنجه و رفتار شقاوت آمیز دریافت کرده ایم. بنظر می رسد مقامات [دولت ایران] با طرح این ادعای نامستند که این دانشجویان در پی بدست آوردن سلاح و ایجاد درگیری خشونت آمیز بوده اند٬ دارند بر اعمال خود سرپوش می گذارند. وزارت اطلاعات اعلام کرده است که از دانشجویان «کتب ضاله و اعلامیه های حاوی توهین به مقدسات» بدست آمده٬ و به این ترتیب اذعان کرده است که از نشر عقاید هراس دارد. مشاهده این امر٬ در مورد هر کشوری٬ وحشت انگیز است که دولت از سرویس های اطلاعاتی بمنظور تعریف اخلاق و ضلالت استفاده کند.

ما قویا از شما می خواهیم [دانشجویان] و فعالین کارگری که در زندان های خود نگهداشته اید را فورا و بدون قید و شرط آزاد کنید٬ و به این بدرفتاری های آشکار با دانشجویان و کارگران خاتمه دهید.

ارادتمند٬
دبرا بورگ
رئیس کل اتحادیه کارگران پست کانادا

رونوشت به: NEC, NURs, Specialists
رونوشت به: داود آرام

Dear President Ahmadinejad

On behalf of the 55,000 members of the Canadian Union of Postal Workers I am writing you over concerns about recent repression of students. We know that dozens of politically active students were arrested prior to the December 7 student day. It is our understanding that forty or more students from around Iran are being held at the despicable and notorious Evin prison and other locations..

We have also received reports of torture and cruelty. The authorities appear to be covering their actions by claiming, without evidence, that these students were violent and acquiring weapons. The Ministry of Intelligence has admitted that it fears the circulation of ideas by suggesting that “heretical books and leaflets with a sacrilegious content” were found in the possession of students. It is chilling to observe any society that relies on intelligence agencies to define morality and heresy.

The old tactic of crying wolf, labelling communists as operating terror cells and inciting riots is an old discredited tactic that has been used elsewhere. We are familiar with the demonizing of those that have different views. It is also hard to separate the actions of the Islamic Sate with those of the United States in places like Abu Ghraib and Guantanamo. We hope that your government will not remain on this path.

We urge you to immediately and unconditionally release the prisoners as well as the labour activists you are holding and cease this transparent abuse of students and workers.

Sincerely,

Deborah Bourque

CUPW National President

Cc: NEC, NURs, Specialists

Bcc: David Aram, WCI (
d_aram@sumpatico.ca )

عليرضا عسلکري٬ حسين غلامي٬ محسن حکيمي٬ ابراهيم گوهري از زندان آزاد شدند

پنجشنبه 6 دی 1386 چهار تن از فعالین کارگری و اجتماعی علیرضا عسگری ، حسین غلامی ، محسن حکیمی و ابراهیم گوهری ، که به مدت دو هفته در زندان اوین بازداشت بودند ، ساعت 21 با سپردن وثیقه آزاد گردیده وبه آغوش خانواده ها و دوستان شان که در بیرون زندان انتظارشان را می کشیدند ، پیوستند.
نمازی ، دادیار شعبه دو امنیت دادگاه انقلاب اتهام تبانی برای اقدام برعلیه امنیت ملی را تفهیم نموده که مورد تکذیب و اعتراض این فعالین قرار گرفته است.

رای پزشک قانونی به ماندن محمود صالحی در زندان

روز چهارشنبه 28 آذر ماه محمود صالحی را به پزشک قانونی سنندج جهت معاینه منتقل کرده اما مدارک پزشکی وی را با خود نبرده بودند، روز شنبه 1 دی ماه پزشک قانونی رای خود را صادر کرد.

پزشک قانونی سنندج علیرغم اینکه تائید کرده است که کلیه محمود صالحی پلی استیک است، فشار خون او متغییر و چربی قند او بالاست، پرستات او بزرگ شده، مجاری ادراری دارای مشکل و روده‌های او ورم کرده است اما با وجود همه اینها، بیمار میتواند در زندان بماند. لازم به ذکر است که این پزشک قانونی متخصص کلیه نیست و تنها کسانی میتوانند از سمت پزشک قانونی برخوردار شوند، که دستورات مافوق را به خوبی اجرا کنند.

روز شنبه 1 دی ماه محمود صالحی دو بار از هوش رفته که با کمک زندانیان، او را به بهداری زندان سنندج منتقل کرده‌اند. طبق دستور پزشکان بیمارستان توحید روز شنبه باید محمود صالحی را به بیرون از زندان منتقل کرده و از او آزمایش خون به عمل می‌آمد اما مسئولین زندان به او اجازه ندادند تا جهت معالجه و آزمایش خون از زندان خارج شود و همچنین از تقاضای نجیبه صالحزاده جهت ملاقات محمود صالحی نیز ممانعت به عمل آمد.

طبق آخرین اخبار محمود صالحی کماکان بنا به تغییر فشار خون دراثر نارسای کلیه، روزانه بیشتر از دوبار ازهوش میرود.

کمیته دفاع از محمود صالحی

‌سه‌شنبه مورخ 4/10/1386

Kdms50@yahoo.com

www.kdmahmodsalehi.blogfa.com

کارگران برق و فلز کار کرمانشاه: خواهان آزادی فوری دانشجویان زندانی هستیم!

بنا به خبری که در سایت "اتحاد" (اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار) درج شده است، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه در یک اقدام جالب خواهان آزادی دانشجویان زندانی شد. روز شنبه 10 دی ماه (21 دسامبر 2007) فعالین انجمن صنفی برق و فلز کار با نصب پارچه نوشته هایی در مقابل دانشگاههای رازی، مامائی و پیراپزشکی، علوم انسانی و آزاد (واحد کسری) در کرمانشاه از مطالبات دانشجویان حمایت کرده و خواستار آزادی فوری آنها شدند. در یک پارچه نوشته آمده است: "مطالبات دانشجویان، مطالبات کارگران است"!




اطلاعيه شماره ١٠:از فراخوان ٢٨ دسامبر دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب در حمايت از دانشجويان دستگير شده حمايت کنيم


"دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب ایران"طی انتشار اطلاعیه ای بتاریخ ١٩ دسامبر، براي آزادي دانشجويان دستگير شده و براي آزادي تمامي زندانيان سياسي فراخوان به يک کارزار جهاني داده اند. در اين اطلاعيه روز ٢٨ دسامبر (٧ ديماه) بعنوان روز همبستگي بين المللي با مبارزات دانشجويان و براي آزادي دستگيرشدگان تعيين شده است. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي حمايت خود را از اين فراخوان اعلام ميکند و از همه سازمانها٬ نهادها ي مدافع انساندوست ميخواهد که به اين کارزار جهاني بپيوندند. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي از آکسيونها و فعاليت هاي اعتراضي به مناسبت اين روز در خارج کشور حمايت و پشتيباني ميکند و همه انسانهاي آزاديخواه را فرا ميخواند که چه در داخل ايران و چه در خارج کشور وسيعا به اين اعتراض بپيوندند.

دانشجوی زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
١دي ٨٦- ٢٢ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
b.mehrabadi@gmail.com
0044-7779898968

اطلاعيه شماره ٩:اخباري از دانشجويان دستگير شده


دو دانشجوي کرمانشاه٬ ٥ دانشجوي دانشگاه مازندران و يک دانشجوي دانشگاه شيراز از زندان آزاد شدند

- روز ٢ ديماه عابد توانچه بعد از هفده روز دستگیری از زندان اوین آزاد شد.عابد توانچه ابتدا در بازداشت وزارت اطلاعات بود و پس از آزادی بلافاصله توسط اطلاعات سپاه شهرستان اراک دستگیر شده است.

- بنا به خبري در ٢ ديماه دو دانشجوی بازداشتی دانشگاه آزاد کرمانشاه پارسا کرمانیان و علیرضا حیدریان پس از 7 روز بازداشت در سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه آزاد شدند.

- صبح روز ٢ ديماه محسن حبیبی، پدر سعید حبیبی جهت اطلاع از وضعیت فرزندش به دادگاه انقلاب مراجعه نموده و با عدم پاسخگویی مسئولیت دادسرا مواجه شد .از طرف دادسرای انقلاب به پدر سعید حبیبی گفته شده که چنین شخصی از سوی این نهاد بازداشت نشده است. پیش از این تعدادی از خانواده های دانشجویان بازداشت شده به دادسرا مراجعه و رسیدهایی مبنی بر تاریخ مراجعه فرزندان خود به دادگاه انقلاب و اتهام اول آنان که اتهام علیه امنیت داخلی ذکر شده دریافت کرده اند.دستگیری سعید حبیبی در حالی از سوی دادگاه انقلاب تکذیب می شود که ماموران وزارت اطلاعات در همان روز بازداشت با حکم دادستانی به منزل وی مراجعه و اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل و دست نوشته های شخصی وی نمودند.

- روز ١ دي کیوان امیری الیاسی و محسن غمین و چند تن دیگر از دانشجویان بازداشتی با خانواده های خود تماس گرفتند. این دانشجویان نسبت به گذشته با روحیه ی بهتری با خانواده های خود صحبت کردند .

- روز ٣٠ آذر سارا خادمی دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه مازندران بعد از هشت روز بازداشت در زندان حفاظت اطلاعات ناجای شهر بابلسر آزاد شد.

- روز پنجشنبه ۲۹ آذر سه دانشجوی دانشگاه مازندران به نام حامد محمدی، بهرنگ زندی و حسن معارفی که بیشتر از سه هفته در بازداشت اطلاعات به سر بردند آزاد شدند.خبرها حاکی از آن است که آرش پاکزاد یکی از دانشجویان بازداشتی دانشگاه مازندران هنوز تحت بازجویی شدید قرار دارد. هنوز از وضعیت آرش پاکزاد اطلاع کاملی در دست نیست.

- روز ٢٩ آذر میلاد معینی دانشجوی مردم شناسی دانشگاه مازندران آزاد شد. میلاد معینی و ۷ تن دیگر از دانشجویان بازداشت شده در مازندران تحت بازجویی حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی بوده اند.


- به گزارش وب لاگ سوسياليسم يا بربريت یونس میرحسینی دانشجوی دانشگاه شیراز امروز پس از تحمل ۱۶ روز بازداشت آزاد شد و مورد استقبال گرم دوستان دانشجو و خانواده ها قرار گرفت.

- روز پنجشنبه ٢٩ آذر خانواده نیما نحوی دانشجوی ترم اول مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که در تاریخ ٢٠ آذر ٨٦ دستگیر شده بود و در این مدت در بازداشتگاه اطلاعات ساری به سر می برد، توانستند با وی ملاقات کنند. بنا به گزارشات رسیده، پدر نيما نحوي روز چهارشنبه ٢٨ آذر به بازداشتگاه ساری مراجعه کرده و خواستار دیدار با پسرش شده است، وی توانست در آنجا با نیما ملاقات کند. گفته ميشود که در اين روز قرار بر آزادي نيما نحوي در قبال سپردن وثيقه بوده است. اما دادستانی وثیقه اي که خانواده او همراه داشتند را بدليل اينکه مربوط به تهران بوده، قبول نکرده اند و در حال حاضر پسر آنها در زندان عادی بابل به سر می برد.

- بنا به گزارش آواي دانشگاه در ٢ ديماه بهرام شجاعی دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در تماسی که با برادر امیر مهرزاد (دانش آموز بازداشتی) داشته است خبر از حضور خود در بند عمومی زندان اوین داده است. شجاعی در این تماس تلفنی اضافه کرده است که به همراه احمد قصابان در اندرزگاه ۷ زندان اوین بازداشت است و مجید توکلی و احسان منصوری نیز در اندرزگاه ۸ به سر می برند. وی همچنین گفته است" که خبری از بازجویی در چند وقت اخیر نیست."

- بنا به گزارش آواي دانشگاه تجمعات اعتراضي خانواده هاي دانشجويان دستگير شده ادامه دارد. ٣٠ آذر به مناسبت شب يلدا و با قراري قبلي تعداد ٣٠ نفر از اين خانواده ها با قرار قبلی در مقابل زندان تجمع کردند و خواهان دیدار با فرزندانشان و آزادی آنان شدند. در اين شب بعد از مدتی از حضور خانواده ها در برابر زندان اوین٬ فردی که خود را معاون زندان معرفی می کرد در میان خانواده ها حاضر شد و گفت که چون تعطيل رسمي است روز شنبه به زندان مراجعه کنند. در پایان خانواده ها قبل از ترک محل از مسئولین زندان خواستند که خبر حضورشان را به فرزندانشان بدهند. مسئولین زندان گفتند که دانشجویان، در بند متعلق به وزارت اطلاعات بازداشت هستند و از دست آن ها کاری بر نمی آید.
در مدتی که خانواده ها در برابر زندان حضور داشتند ماشین هایی که از آن جا رد می شدند، با ایستادن و پیاده شدن از ماشین خود از خانواده ها حمایت می کردند و به آن ها دلداری می دادند.
بدنبال اين تجمع اعتراضي خانواده دانشجویان زندانی روز شنبه اول دي ماه برای چندمین بار به دادگاه انقلاب مراجعه کردند. خانواده ها در مراجعه ی خود به دادگاه از آن جا که در مراجعات گذشته ی خود اطلاع یافته بودند که پرونده ی دانشجویان در شعبه ی ۲ دادگاه انقلاب بررسی می شود٬ خواهان ملاقات با رئیس این شعبه شدند. مسئولان دادگاه انقلاب در برابر این خواسته ی خانواده ها برخورد تندي کردند. اما خانواده کوتاه نيامده و به آنان معترض شدند. اين تجمع تا ساعت ١٢ ظهر ادامه داشت.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي آزادي سارا خادمی٬ حامد محمدی -بهرنگ زندی و حسن معارفی و میلاد معینی از دانشجويان دانشگاه مازندران٬ همچنين آزادي دو دانشجوي دانشگاه کرمانشاه پارسا کرمانیان و علیرضا حیدریان و را به اين عزيزان و به خانواده هايشان٬ به همه دانشجويان و انسانهاي آزاديخواه تبريک ميگويد. آزادي اين دانشجويان در نتيجه فشار اعتراضات دانشجويان و خانواده ها و حمايت گسترده از اين مبارزات صورت گرفته است. بايد به اين اعتراضات تا آزادي تمامي دانشجويان دستگيرشده و آزادي بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي ادامه داد.
.
اعتراض براي آزادي دانشجويان دستگير شده ادامه دارد. از سوي دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب فراخواني به يک کارزار جهاني در ٢٨ دسامبر (٧ ديماه) داده شده است. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي ٬ ضمن حمايت از اين فراخوان از همه انسانهاي آزاديخواه در سراسر جهان ميخواهد که وسيعا به اين حرکت اعتراضي بپيوندند.

دانشجوی زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢ دي ٨٦- ٢٣ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
b.mehrabadi@gmail.com
0044-7779898968

اطلاعيه شماره ٨:تجمعات اعتراضي خانواده هاي دانشجويان دستگير شده ادامه دارد - خانواده هاي دانشجويان دستگير شده خواهان آزادي فوري فرزندان خود هستند



روز سه شنبه ٢٧ آذر خانواده های دانشجویان دستگير شده بنا به قرار قبلي و در ادامه تجمعات اعتراضي خود به مقابل مجلس رفتند و نمايندگان آنها با محمود محمدی، معاون کمیسیون امنیت ملی، ملاقات کردند. در اين ملاقات خانواده ها نسبت به اخبار رسيده مبني بر بدرفتاري و شکنجه دانشجويان در بند ٢٠٩ نگراني و اعتراض خود رااعلام داشتند و نسبت به وضعيت فرزندان خود و عدم برخورداري آنها از حقوق پايه اي چون داشتن وکيل ٬ اجازه تماس گيري و ملاقات با خانوادهاي خود و بي خبري آنها از اخبار خارج از زندان معترض شدند. در برابر اين اعتراضات محمدی با بيان اينکه اکثریت قریب به اتفاق بازداشت شدگان دانشجو بوده و خطاهای جزئی سر از آنان سر زده که با آن ها برخورد جزئی و متناسبی خواهد شد. اطلاع داد که دانشجويان دستگير شده عرض چند روز آینده با وثیقه های جزئی، قرار کفالت و یا تعهد از زندان آزاد خواهند شد. در ادامه اين سخنان رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که از ميان دستگير شدگان دو یا سه نفر دانشجو نبوده و مرتکب اخلال و آشوبگری شده اند که برای توضیحات بیشتر باید در بازداشت باقی بمانند. گفته ميشود که وزارت اطلاعات . قصد دارد با جدا کردن تعدادی از دانشجویان اخراجی و نسبت دادن تهمت هایی از قبیل "اخلال و آشوبگری"، "ارتباط با گروه های برانداز خارج از کشور" و… جرايم سنگيني براي آنها تعيين کند. همچنين محمدنبی رودکی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، ضمن اعلام جلسه این کمیسیون با برخی از مسوولان وزارت اطلاعات، گفت: "دستگیرشدگان چند دسته هستند. بخشی با حمایت اپوزیسیون های خارج از کشور فعالیت می کردند. اما برخی نیز اغفال شده اند. مثلاً بنده در جریان دستگیری یک جوان ۱۷ ساله دبیرستانی به نام حسن مهرزاد هستم. مادر ایشان به ملاقات ما آمد که خانمی محجبه و فرزند شهید بود". بنا به گزارش ها چهار تن از بازداشت‌شدگان به نام‌های سعید حبیبی، مهدی گرایلو، دانشجوی کارشناسی ارشد ژئوفیزیک دانشگاه تهران، بهروز کریمی‌زاده، دانشجوی سابق دانشگاه تهران، و پیمان پیران از بند ۲۰۹ این زندان به بند ۳۲۵ منتقل شده‌اند. گفتني است که بند ۳۲۵ تحت نظر حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران قرار دارد و بطور مستقل از سازمان زندان‌ها و حتی وزارت اطلاعات عمل می‌کند. بنابر اخبار رسيده این چهار دانشجو در این بند تحت شکنجه‌های جسمی و آزار روحی قرار دارند. خانواده دانشجويان بر ادامه اعتراضات متحد خود تاکيد دارند.
جمهوري اسلامي با پاپوش دوزي عليه دانشجويان٬ و تلاش براي صدور احکام سنگين عليه آنها٬ تهاجمي ديگر عليه اعتراضات کل جامعه را در دستور گذاشته است. بايد متحدانه در مقابل اين توطئه ايستاد. بايد همراه با خانواده هاي دانشجويان دستگير شده و با تمام قوا براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط تمامي دانشجويان دستگير شده تلاش کرد. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي کمپيني گسترده براي آزادي فوري دانشجويان زنداني و براي بازگشودن درب زندانها در دستور دارد به هر شکل که ميتوانيد به اين کمپين بپيونديد.

دانشجوی زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢٨ آذر ٨٦- ١٩ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
b.mehrabadi@gmail.com
0044-7779898968

آخرين ليست دانشجویانی زندانی و عکس تعدادي از آنها:
1. حسن معارفی – دانشگاه مازندران
2. آرش پاکزاد ­ علوم اجتماعی دانشگاه مازندران
3. حامد محمدی، اقتصاد دانشگاه مازندران
4. میلاد معینی ­ مردم شناسی دانشگاه مازندران
5. بهرنگ زندی - مردم شناسی دانشگاه مازندران
6. علی سالم - پلی تکنیک
7. علی کلایی - دانشگاه آزاد
8. امیر مهرزاد
9. محسن غمین - دانشگاه پلی تکنیک
10. یونس میرحسینی - فنی باهنر شیراز
11. میلاد عمرانی - شهید رجایی
12. عابد توانچه - دانشجوی اخراجی دانشگاه پلی تکنیک
13. روزبه صف شکن - کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران
14. سعید آقام علی - دانشگاه هنر یزد
15. روزبهان امیری ­ دانشکده علوم دانشگاه تهران
16. نسیم سلطان بیگی - دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه
17. مهسا محبی - دانشگاه شریف
18. کیوان امیری الیاسی - کارشناسی ارشد دانشگاه شریف
19. هادی سالاری - دانشگاه رجایی
20. امیر آقایی - دانشگاه رجایی
21. فرشید فرهادی آهنگران - دانشگاه رجایی
22. سعید آقاخانی
23. اوختای حسینی – دانشگاه آزاد
24. سروش هاشم پور - چمران اهواز
25. مهدی گرایلو­ کارشناسی ارشد ژئوفیزیک دانشگاه تهران
26. نادر احسنی - فارغ التحصیل دانشکده منابع طبیعی دانشگاه مازندران
27. انوشه آزادبر - علوم اجتماعی دانشگاه تهران
28. ایلناز جمشیدی - ارتباطات دانشگاه آزاد تهران مرکز
29. بهروز کریمی زاده - اخراجی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
30. سعید حبیبی - دبیر معذول تشکیلات دفتر تحکیم وحدت
31. پیمان پیران - زندانی سیاسی سال ۷۸
32. مجید اشرف نژاد - عمران شهید رجایی
33. شوان مریخی - دانشگاه مازندران
34. سارا خادمی - علوم اجتماعی دانشگاه مازندران
35. نیما نحوی - مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
36. پارسا کرمانجیان - معماری دانشگاه آزاد کرمانشاه
37. محمد صالح ايومن- فوق ليساني علوم سياسي
38. سهراب کريمي- فوق ليساني علوم سياسي
39. فرشاددوستي پور- مهندس مکانيک
40. جواد عليزاده- فوق ليسانس حقوق
41. ياسر پيرحياتي- صدرا (کامپيوتر- علوم تهران)
42. بهزاد باقري (دانشگاه تهران)
43. رضا عرب (دانشگاه مازندران)
44. عليرضا حيدري (دانشگاه آزاد کرمانشاه)
45. جواد توللي(دانشگاه اهواز)
46. مهدي الله ياري
47. بهرام شجاعى

اطلاعيه شماره ٧:خانواده دانشجويان دستگير شده هشدار دادند: در صورت آزاد نشدن دانشجویان تا شب یلدا دست به اعتراضات جدیدی خواهند زد

بنا به گزارش آواي دانشگاه ساعت ٩ صبح روز يکشنبه خانواده های دانشجویان زندانی بار دیگر به دادگاه انقلاب (شعبه2) مراجعه کردند و وضعيت فرزندان خود را جويا شدند. در اين روز به تعداد دیگری از خانواده ها برگه هایی که حاوی اطلاعاتی درباره ی دانشجویان بود داده شد. سپس خانواده ها خواستار ملاقات با رئیس دفتر شعبه ی 2 دادگاه انقلاب شدند. اما مسئولین دادگاه اجازه ی ملاقات ندادند و اعلام کردند که قاضی می تواند از 6 ماه تا یک سال دانشجویان را در بازداشت نگاه دارد و اجازه ی ملاقات هم صادر نکند. خانواده ها نسبت به این سخنان معترض شدند و این امر باعث به وجود آمدن درگیری لفظی شد. در اين هنگام مردمی که در آن جا حاضر بودند از خانواده ها حمایت کردند.

بنا بر قرار قبلی، خانواده ها پس از دادگاه انقلاب به منظور ملاقات با اعضای کمیسیون امنیت ملی در ساعت 13:30 به مجلس مراجعه کردند. جلسه با حضور 5 تن از مادران به نمایندگی از خانواده های دانشجویان و 4 تن از اعضای کمیسیون به نام های آشوری، علی خانی، کامران (نماینده اصفهان) و محمد محمدی (معاون رئیس کمیسیون امنیت ملی) و سردار رودکی، نماینده ی وزارت اطلاعات برگزار شد. در این جلسه که محمدی ریاست آن را بر عهده داشت ابتدا خانواده ها جزئیات بازداشت فرزندان خود و پیگیری های صورت گرفته به منظور اطلاع از وضعیت دانشجویان را بیان کردند و تاکید کردند که در طول مدت بازداشت، دانشجویان تنها یک بار با منازل خود تماس گرفته اند و برخی حتی تماس هم نگرفته اند. خانواده ها متذکر شدند که داشتن وکيل و ملاقات حق دانشجويان است. در ادامه خانواده ها وضعیت دانشگاه ها، نشریات دانشجویی و به طور کلی فعالیت در دانشگاه ها را تشریح کردند و تاکید کردند که دانشجویان در بند هیچ کار غیر قانونی مرتکب نشده اند. خانواده ها در پایان سخنانشان هشدار دادند در صورت آزاد نشدن دانشجویان تا شب یلدا دست به اعتراضات جدیدی خواهند زد و شاید در شب یلدا در برابر اوین حضور یابند. در جواب اظهارات خانواده ها محمدی قول رسیدگی به وضعیت دانشجویان را داد و اضافه کرد که با نهاد های مربوطه ملاقات خواهد کرد. وی اضافه کرد که تا کنون 3 جلسه با نمایندگان وزارت اطلاعات داشته و تحت فشار خانواده ها قبول کرد که این حق طبیعی و قانونی دانشجویان است تا بتوانند مراسم روز دانشجو را برگزار کنند. در پایان محمدی گفت که در روزهای آینده با وزارت اطلاعات جلسه دارد و قول داد خواسته های خانواده ها را برآورده کند و سه شنبه ساعت 13:30 نتیجه ی جلسه را به اطلاع خانواده ها برساند. از اظهارات محمدی این گونه برداشت می شود که قصد بر جدا کردن دانشجویان از غیر دانشجویان است.

در پایان جلسه خانواده ها خطاب به اعضای کمیسیون گفتند که در دو ، سه هفته ی اخیر بار ها تهدید تلفنی شده اند. محمدی در واکنش به این مساله این کارها را غیر قانونی خواند و اضافه کرد که از طریق وزارت اطلاعات این مساله را دنبال خواهد کرد و خواهد خواست تا به این قبیل کارها پایان داده شود.

در ادامه ی اين پیگیری ها، روز دوشنبه 26/9/86، چهار نماینده از طرف خانواده های فعالین دانشجویی طبق قرار تنظیم شده از جانب عیالیان، ساعت 8.30 صبح با فروزانفر، رئیس کمیته امنیت سیاسی کمیسیون اصل 90، دیدار کردند. فروزانفر این دانشجویان را افرادی خاطی و برخورد انجام شده را کاملا طبیعی دانست. او در پاسخ خانواده ها که به تفتیش منازل معترض بودند، اعلام کرد که در مورد مسأله امنیت ملی هرگونه اقدامی مجاز است. در آخر او از نمايندگان خانواده هاي دانشجويان دستگيرشده خواست که درخواستهای خود را به صورت کتبي و بصورت نامه اي خطاب به رياست امنیت سیاسی اصل 90 بنویسند تا مورد پيگيري قرار گيرد. نمایندگان خانواده ها همانجا نامه ای را با سرآغاز " ما نمایندگان دانشجویان دربند تهران، مازندران وسایر شهرها ..." درخواستهای خود را مبنی بر آزادی بدون قید و شرط فرزندانشان، داشتن حق وکيل برای آنها، و ملاقات حضوری با فرزندانشان نوشتند و اسامی دانشجویان دستگیرشده (حدود 34 نفر) و دانشگاه آنها را نیز ضمیمه نامه خود کردند و تحويل آنان دادند.همزمان با این دیدار، تعدادی از خانواده ها دم زندان اوین حضور داشتند.
دوشنبه روز ملاقات زندانیان سیاسی است و خانواده ها به امید گرفتن ملاقات و یا دادن پول یا نامه به عزیزانشان و براي پيگيري اعتراضات خود در آنجا حضور پيدا کردند. در پايان خانواده ها قرار گذاشتند که روز سه شنبه27 آذر حدود ساعت 1، مجددا در مقابل مجلس جمع شوند تا نتیجه مذاکرات کمیسیون امنیت ملی، توسط محمدی به آنها منتقل شود
خانواده ها اعلام کرده اند که تا آزادي فرزندانشان به اعتراضات متحد خود ادامه خواهند داد.

کميته مبارزه براي آزادي زنداني سياسي همه انسانهاي آزاديخواه را به مبارزه براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط دانشجويان دستگير شده و همه زندانيان سياسي فرا ميخواند. بياييد تا در کنار خانواده هاي دانشجويان دستگير شده متحد و قدرتمند نه تنها اين عزيزان را از زندان آزاد کنيم٬ بلکه درب زندانها را بگشاييم.

دانشجوی زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢٦ آذر ٨٦- ١٧ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
b.mehrabadi@gmail.com
0044-7779898968

اطلاعيه شماره ٦: خانواده هاي دانشجويان دستگير شده٬ به تجمعات اعتراضي خود ادامه ميدهند


روز ٢٤ آذر خانواده دانشجويان دستگير شده به دادگاه انقلاب در خيابان معلم مراجعه کردند و جوياي وضعيت فرزندان خود شدند. در آنجا فرمي کامپيوتري به آنها داده شد که نام هر يک از دانشچویان زندانی و شماره پرونده و شماره پيگيري در آن درج شده بود. اتهام اين دانشجويان اقدام عليه امنيت ملی عنوان شده بود. خانواده ها به ادامه متحد اعتراضات به دستگیری عزیزانشان و پرونده سازی برای آنها، تاکيد دارند.
ما از همه مردم شریف و آزادیخواه می خواهیم که به تجمعات خانواده ها در اعتراض به دستگيري دانشجويان بپيوندند و آنها را مورد حمایت خود قرار دهند.
با شرکت در تجمعات اعتراضی و با ارسال نامه هاي اعتراضي خود به مبارزه براي آزادي دانشجويان دستگير شده٬ قدرت دهيد. ما با همه امکانات و توان خود براي آزادي فوري دانشجويان زنداني و همه زندانيان سياسي تلاش می کنیم.

دانشجوی زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢٤ آذر ٨٦- ١٥ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
b.mehrabadi@gmail.com
0044-7779898968

اطلاعيه شماره ٥: اخبار جديد از دستگيري دانشجويان و حمايت ها و پشتيباني ها

عصر سه شنبه ۲۰ آذر علیرضا حیدری یکی دیگر از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه دستگير و تا امروز از وضعیت این فعال دانشجویی و حتی از نحوه ی دستگیری او خبری در دست نیست.

کمپين و اعتراض براي آزادي دانشجويان دستگير شده ادامه دارد. در همين رابطه تعدادی از کارگران کارخانجات و مجتمع های صنعتی شهر تبریز ، شاغل در كارخانجات ماشين سازي ، تراكتور سازي ، پالايشگاه ، پتروشيمي و كارخانه سيمان صوفيان ، طي نامه اي اعتراضي دستگيري دانشجويان را محکوم و خواهان آزادي فوري اين دانشجويان گرديد.

همچنين عفو بین الملل در بيانيه اي در ٢٣ آذر ضمن اشاره به دستگيري دانشجويان خواهان ارسال نامه به مقامات ایران و درخواست آزادی دانشجویان، آگاهی از اتهام آنها، پرهیز از شکنجه آنها، اجازه دسترسی آنها به خویشان و وکیل و مراقبت پزشکی شده است. عفو بین الملل می گوید باید به مقامات ایرانی تذکر داد که ماده ٣٨ قانون اساسی کسب اعتراف زیر فشار را ممنوع کرده است و دولت ایران عضو میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است که بنا به ماده ۷ آن «هیچ کس نباید تحت مجازات بی رحمانه، غیرانسانی یا خفت بار قرار گیرد.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي کمپيني اعتراضي براي آزادي دانشجويان دستگير شده و کليه زندانيان سياسي را در دستور دارد. اين کميته از تمامی فعالین جنبش کارگری، از تمامی فعالین آزادی زن، از تمامی انسانهای شریف و آزادیخواه ميخواهد که به اين کمپين بپيوندند و با اطلاعيه ها و بيانيه هاي خود به دستگيري فعالين اعتراضي در بخش هاي مختلف جامعه اعتراض کنيد. بياييد تا در کنار خانواده هاي زندانيان سياسي براي آزادي دانشجويان دستگير شده و تمامي زندانيان سياسي تلاش کنيم.

اسامی دانشجویانی که در روزهای اخیر دستگیر شده اند:
1. حسن معارفی – دانشگاه مازندران
2. آرش پاکزاد ­ علوم اجتماعی دانشگاه مازندران
3. حامد محمدی، اقتصاد دانشگاه مازندران
4. میلاد معینی ­ مردم شناسی دانشگاه مازندران
5. بهرنگ زندی - مردم شناسی دانشگاه مازندران
6. علی سالم - پلی تکنیک
7. علی کلایی - دانشگاه آزاد
8. امیر مهرزاد
9. محسن غمین - دانشگاه پلی تکنیک
10. یونس میرحسینی - فنی باهنر شیراز
11. میلاد عمرانی - شهید رجایی
12. عابد توانچه - دانشجوی اخراجی دانشگاه پلی تکنیک
13. صدرا پیرحیاتی - دانشگاه شاهد
14. روزبه صف شکن - کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران
15. سعید آقام علی - دانشگاه هنر یزد
16. روزبهان امیری ­ دانشکده علوم دانشگاه تهران
17. نسیم سلطان بیگی - دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه
18. مهسا محبی - دانشگاه شریف
19. کیوان امیری الیاسی - کارشناسی ارشد دانشگاه شریف
20. هادی سالاری - دانشگاه رجایی
21. امیر آقایی - دانشگاه رجایی
22. فرشید فرهادی آهنگران - دانشگاه رجایی
23. سعید آقاخانی
24. اوختای حسینی – دانشگاه آزاد
25. سروش هاشم پور - چمران اهواز
26. مهدی گرایلو­ کارشناسی ارشد ژئوفیزیک دانشگاه تهران
27. نادر احسنی - فارغ التحصیل دانشکده منابع طبیعی دانشگاه مازندران
28. انوشه آزادبر - علوم اجتماعی دانشگاه تهران
29. ایلناز جمشیدی - ارتباطات دانشگاه آزاد تهران مرکز
30. بهروز کریمی زاده - اخراجی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
31. سعید حبیبی - دبیر معذول تشکیلات دفتر تحکیم وحدت
32. پیمان پیران - زندانی سیاسی سال ۷۸
33. مجید اشرف نژاد - عمران شهید رجایی
34. شوان مریخی - دانشگاه مازندران
35. سارا خادمی - علوم اجتماعی دانشگاه مازندران
36. نیما نحوی - مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
37. پارسا کرمانجیان - معماری دانشگاه آزاد کرمانشاه
38 ياسر پيرحياتي دانشگاه شاهد
39 بهزاد باقري – دانشگاه تهران
40 رضا عرب- دانشگاه مازندران
41 عليرضا حيدري- دانشگاه کرمانشاه
علاوه بر دانشجویان فوق، در روز ٩ دسامبر در تظاهرات دانشگاه تهران چهار نفر به شرح زیر دستگیر شدند:
محمدصالح ایومن - ‌ فوق لیسانس علوم سیاسی
سهراب ‌کریمی - ‌ فوق لیسانس علوم سیاسی
فرشاد دوستی پور - ‌ مهندسی مکانیک
جواد علیزاده‌ - ‌فوق لیسانس حقوق
همچنین احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری از دانشگاه پلی تکنیک تهران از 6 ماه قبل در زندان بسر میبرند و مورد شکنجه دائم قرار گرفته اند و هرکدام به ٢ تا ٣ سال زندان محکوم شده اند.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢٤ آذر ٨٦- ٩ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
b.mehrabadi@gmail.com
0044-7779898968

نه نفر از معلمان همدان به ٩١ روز زندان محکوم شدند

نه نفر از اعضای کانون صنفی معمان همدان به اسامي یوسف زارعی، مجید فروزانفر، جلال نادری، یوسف رفاهیت، هادی غلامی، نادر قدیمی، علی نجفی، محمود جلیلیان و علی صادقی٬ از سوی شعبه ۱۰۶ دادگاه جزایی به ۹۱ روز زندان محکوم شدند. حکم اين معلمان در تاريخ پنجشنبه ٢٢ آذر به آنان ابلاغ گرديد. اين معلمان در فروردین امسال در جریان اعتراضات صنفی معلمان از سوی مأموران امنیتی دستگیر و مدت ۹ روز در سلول انفرادی در بازداشت بودند. پس از آن پرونده آنان با شکایت ستاد خبری اطلاعات همدان٬ از سوی دادسرای انقلاب همدان به شعبه ١٠٦ دادگاه جزایی ارسال و اين دادگاه٬ براي اين ٩ معلم همدان حکم زندان را صادر کرد. در حکم صادر شده ٬ اتهام این افراد تشویش اذهان عمومی از طریق تشویق سایر معلمان به اعتصاب غیرقانونی، تعطیلی مدارس، تجمع و تحصن غیرقانونی و نشر اطلاعیه با توجه به گزارش اداره اطلاعات عنوان شده است. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي صدور حکم زندان براي معلمان آزاديخواه در همدان را شديدا محکوم کرده و خواهان لغو فوري اين احکام است. احکام صادر شده براي اين معلمان و کليه احکام زندان ٬ تبعيد و اخراج براي معلمان در شهرهاي مختلف٬ بايد فورا لغو شود. بايد صدور اين احکام با اعتراض وسيع معلمان٬ دانش آموزان در دبيرستانها و خانواده هاي دانش آموزان و همه انسانهاي آزاديخواه قرار گيرد.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢٣ آذر ٨٦- ٩ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
b.mehrabadi@gmail.com
0044-7779898968




وضع جسماني محمود صالحي وخيم است

زندانيان بند ٧ سنندج بخاطر ضرب و شتم و توهين به زندانيان٬ خواهان معذرت خواهي
زندانبانان هستند


بنا به گزارش خبرنامه اميرکبير روز ٢١ آذر محمود صالحی از فعالين سرشناس کارگري در شهر سقز٬ در حالی که به دليل وضعيت نامناسب جسمی در بيهوشی مطلق بسر می بُرد، توسط ماموران زندان سنندج به بيمارستانی در اين شهر منتقل گرديد. بنا به اظهارات نجبيه صالحي همسرمحمود صالحی٬ او به مداوای فوری نياز دارد ! به گفته ايشان شکم محمود صالحي به علت نارسايی تنها کليه اش که سنگ دارد و دچار عفونت هم شده، به شدت بزرگ شده و فشار خونش بالا است و هم اکنون در بخش مغز و اعصاب بيمارستانی در سنندج بستری است. محمود صالحي بيش از ۶ ماه است در زندان بسر می برد و به اتهام تلاش برای برگزاری مراسم اول ماه مه روز جهانی کارگر از سوی دادگاه انقلاب به يک سال حبس محکوم گرديد.

گزارش ديگري از کميته دفاع از محمود صالحي٬ حاکي است که "حمید کوثر نیا" یکی از زندانیان زندان مرکزی شهر سنندج، که در اعتراض به برخورد غیر انسانی مسئولین زندان به زندانیان بند 7 ، دست به اعتصاب غذا زده است و او روز دوشنبه ١٩ آذر وارد ششمین روز اعتصاب غذای خود شد. مسئولین زندان، "حمید کوثر نیا" را به قرنطینه برده و از او خواسته‌اند تا به اعتصاب غذایش پایان دهد. اما حمید کوثرنیا تاکید کرده است که، مسئولین زندان به خاطر ضرب و شتم و توهین به زندانیان بند ٧، باید از زندانیان معذرت خواهی کرده و زندانیانی را که به بندهای دیگر منتقل کرده‌اند، باید به آنها از نظر جا و تخت و وضعیت غذا رسیدگی شود. حمید کوثر نیا به مسئولین زندان تذکر داد است که در صورت عدم توجه به خواستهايش، به اعتصاب غذاي خود ادامه خواهد داد. او همچنین تاکید کرده است که، "قاسم رحمانی" یکی از ماموران زندان که به "محمود صالحی" بی‌حرمتی کرده بود، باید از "محمود صالحی" معذرت خواهی کند.

بنا به همين گزارش بعد از این موضوع، زندانبان "قاسم رحمانی" به بند ۲ رفته و در حضور همه زندانیان بند ۲ "محمود صالحی" را مجددا مورد بیحرمتی قرار داده و گفته است که " من در قبال مبلغ ٣٠ هزار تومان آدم میکشم و کشتن محمود صالحی برای من آسان است." سپس "قاسم رحمانی" زندانیان را مورد ضرب وشتم قرار داده تا مانع حمایت آنها از محمود صالحی گردد، او به زندانیان گفته است که "هر کس از صالحی حمایت کند با خشم و ضرب و شتم من روبرو است.'' قابل ذکر است که مسئولین زندان این مامور را برای آزار و اذیت زندانیان آزاد گذاشته‌اند.

برخورد های غیر انسانی مسئولین زندان و از جمله، حمله هیستریک "قاسم رحمانی" مجددا محمود صالحی را از لحاظ روحی و جسمی تحت فشار گذاشته است به صورتی که صبح روز سه شنبه ٢٠ آذر در حالی که ''محمود صالحی" در بی‌هوشی مطلق بود٬ وی را به بیمارستان توحید شهر سنندج انتقال دادند. پزشکان اصرار داشتند که به مدت ۶ الی ٧ ساعت نباید او را تکان داد. آنها همچنین اصرار دارند که او باید به پزشک متخصص مراجعه کند. محمود صالحی تا زمان رسيدن اين گزارش ها در بیمارستان توحید سنندج به سر میبرد.

گفتني است که کمپين مبارزه براي آزادي کارگران زنداني و از جمله براي آزادي محمود صالحي همچنان در جريان است و دستگيري و فشار بر فعالين کارگري در ايران٬ انعکاس وسيعي در سطح جهاني پيدا کرده است. در همين رابطه آنیتا نورمارك (Anita Normark) دبیر كل "اتحادیه بین‌المللی كارگران ساختمانی و كار با چوب" (BWI) و گای رایدر دبیر كل كنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های كارگری (ITUC) در نامه‌ مشتركی كه روز ٢٩ نوامبر ٢٠٠٧ به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور دولت اسلامی ارسال گردید، از بازداشت و زندانی كردن رضا دهقان، از اعضا هیأت مؤسس سندیكای كارگران نقاش و تزئینات ساختمان ابراز نگرانی كرده و خواهان آزادی فوری او و دیگر فعالین كارگری از جمله منصور اسانلو، محمود صالحی و ابراهیم مددی شدند. این نامه با اشاره به نقض دائم حقوق به رسمیت شناخته شده بین‌المللی كارگران از طرف جمهوری اسلامی می‌گوید: "جمهوری اسلامی ایران به طور دائم وظایف بین المللی خود مبنی بر احترام به قوانین حق آزادی تشکل را نقض میکند، که به عنوان عضو دولتی تعهد نامه بین المللی حقوق سیاسی و مدنی (ICCPR) و به عنوان عضو سازمان جهانی کار متعهد به اجرای آن است."

همچنين هیأت ١١ نفره به ریاست لابور روچك، متشكل از نمایندگانی از اتحادیه اروپا، چند تن از مسئولین سازمانهای کارگری در اروپا و نماینده‌ای از سازمان ملل متحد که برای پیگیری وضعیت کارگران زندانی به ايران سفر کرده بودند٬ روز جمعه ١٦ آذرماه در تهران با همسران منصور اسانلو، محمود صالحی و ابراهیم مددی و چند تن از اعضای سندیكای كارگران شركت واحد دیدار كردند. لابور روچك گفته است كه مقامات جمهوری اسلامی با درخواست این هیأت برای ملاقات با سه كارگر مزبور مخالفت كرده اند. اما از خانواده سه تن از كارگران زندانی جویای وضعیت جسمانی این كارگران و برخورد زندانبانان با آنها و همچنین وضعیت پرونده قضائی آنان شدند. روچك به خانواده این كارگران قول داد كه در دیدار با مقامات جمهوری اسلامی، نگرانی خانواده های شان را با آنها مطرح كند. وی همچنین قول داد كه در دیدار با مقامات جمهوری اسلامی موضوع فعالان كارگری زندانی و سایر فعالان اجتماعی را مطرح خواهد كرد و خواستار آزادی آنها و نیز آزادی فعالیت سندیكایی در ایران خواهد شد. اعضای پارلمان اروپای این هیأت همچنین عنوان كرده اند كه مسئله كارگران زندانی و سندیكای كارگران شركت واحد را در جلسات پارلمان اروپا مورد بررسی قرار خواهند داد و از اتحادیه اروپا خواهند خواست تا به این موضوعات رسیدگی كند.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي خواهان انجام اقدامات فوري و ضروري پزشگي براي نجات جان محمود صالحي است. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي ضرب و شتم و فشار به زندانيان سياسي را شديدا محکوم ميکند و خواهان آزادي فوري و بدون قيد و شرط کارگران زنداني محمود صالحي٬ ابراهيم مددي و منصور اسانلو و رضا دهقان عضو هيئت مؤسس سنديکای نقاشان و تزئينات ساختمان که در تاريخ ٢٧ آذر دستگير شده است٬ و نيز آزادي دانشجويان دستگير شده و تمامي زندانيان سياسي است.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢٣ آذر ٨٦- ٩ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
b.mehrabadi@gmail.com
0044-7779898968


اخبار دستگيري دانشجويان٬ وضعيت آنان در زندان و آخرين ليست دانشجويان دستگير شده

:اطلاعيه شماره ٤
- بنا به گزارش وب لاگ "سوسياليسم يا بربريت" آزارهای جسمی و روحی جزئی از شیوه نیروهای اطلاعات ایران برای اعتراف گیری از دانشجويان دستگير شده و زندانيان سياسي است.اکنون تمامی دانشجویان زندانی در حال تحمل این آزارهای جسمی و روحی در بندهای ٢٠٩ و ٣٢٥ اوین هستند. در میان این دانشجویان وضعیت پیمان پیران و بهروز کریمي زاده نگران کننده است. بنا به گزارشها٬ پیمان پیران از بدو دستگیری و روبه رو شدن با تیم بازجویی خود مدام در حال زد و خورد با بازجوهای خود بوده است بطوريکه بعد از دو مرتبه درگیری برای کنترل پیمان پیران در هنگام بازجویی دست چپ وی را به صندلی دستبند می زنند و در هنگام مجادلات لفظی به صورت وحشیانه ای بر سر وی ریخته و به شدت او را کتک می زنند. از هنگام دستگیری تا کنون در مورد او این روند بی وقفه ادامه داشته است.همچنين بهروز کریمی زاده هم از ناراحتی شدید هر دو کلیه و عفونت شدید کلیه راست و مجاری ادراری رنج می برد. بهروز کریمي زاده برای درمان خود تحت نظر پزشک قرار داشته است٬ ولی اکنون نه تنها از امکان مداوای خود محروم است و داروهای وی را در اختیار وی قرار نمی دهند بلکه حتی به دلیل فشارهای شدید، هم اکنون وضعیت جسمی کریمی زاده به شدت وخیمتر شده است.بنا به گزارش نیروهای اطلاعاتی ایران برای آنکه ردی از شکنجه های خود به جا نگذارند از ضربات روی پا به پشت کمر و ضربات تیغه دست به کنارهای گردن به وفور استفاده می کنند. این ضربات در ظاهر هیچ نشانه ای از خود به جا نمی گذارد ولی صدمات جدی به کلیه ها و گردن وارد می آورد. این ضربات پا به پشت کمر وضعیت کلیه های بیمار آقای کریمی زاده را وخیم تر کرده و سلامت ایشان را با خطر جدی روبه رو کرده اند.خبرهایی هم که از همبندان سابق پيمان پیران به بیرون زندان رسیده است٬ حاکی از بی خوابی دادن ، بازجوئیهای شبانه و شکنجه شدید از طرف تیم بازجویی است که مخصوصا روی پیمان پیران، سعید حبیبی ، بهروز کریمی زاده، عابد توانچه و مهدی گرایلو قرار دارد.با توجه به اینکه سعید حبیبی، بهروز کریمی زاده، عابد توانچه و پیمان پیران همگی از دانشجویان اخراجی دانشگاه های مختلف هستند وزارت اطلاعات تیم بازجویی جداگانه ای برای آنان در نظر گرفته است.بنا به گزارشهايي در تاريخ ٢٣ آذر تعدادی از دانشجويان در بند توانسته اند از طريق تلفن با خانواده های خود تماس بگيرند. از جمله کيوان اميری الياسی شب قبل آن با استفاده از موبايل شخصی خود که هم اينک در دست بازجويان او ست٬ توانست با منزل خود تماس بگيرد و با تأييد حضورش در انفرادی بند ۲۰۹ اوين٬ خانواده اش را از سلامت جسمی خود مطلع سازد. خانواده اميری الياسی از روحيه بسيار خوب فرزندشان خبر داده اند.- اسماعیل جلیلوند و ناهید افراسیابی از دانشجویان دانشگاه شیراز به اطلاعات احضار شدند. نکته ای که دوباره در این مورد بسیار عجیب به نظر می رسد، این است که با وجود این که سربرگ احضاریه ها به نام دادگاه انقلاب است، آدرسِ ذکر شده مکان ناشناخته ای می باشد که به احتمال قوی بازداشت گاه وزرات اطلاعات است. در پی اعتراضات اخیر در دانشگاه شیراز ۴ نفر به اطلاعات احضار شده اند و هم اکنون جو اعتراضي در بین دانشجویان تشدید شده است و دانشجويان اعلام کرده اند.اگر این روند در اولین فرصت خاتمه نیابد٬ در هفته ی آینده تجمعات اعتراضی دوباره از سر گرفته می شود. همچنين روز ١٩ آذر دو تن از دانشجویان شیراز به نام های سحر یزدانی و حمدالله نامجو احضاریه ای از جانب دادگاه انقلاب دریافت کردند.- بنا به گزارش خبرنامه فعالين مازندران روز سه شنبه ٢٠ آذر سارا خادمی دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه مازندران در خوابگاه دختران این دانشگاه دستگیر شده و به مراجع اطلاعاتی بابلسر فرستاده شد. روز ٢١ آذر هنگامی که پدر سارا برای پیگیری وضعیت او به دانشگاه مراجعه کرده بود، به وی گفته شد که سارا خادمی در بازداشت نیروهای امنیتی است. پس از پیگیری های وی، ظاهراً به آقای خادمی اطلاع داده اند که دختر وی دست کم تا روز شنبه ی هقته ی آینده تحت بازجویی خواهد بود. این در حالی است که تعداد بازداشت های دانشجویان دانشگاه مازندران امروز به ٨ نفر رسیده است. اطلاعات بابلسر هقته ی پیش وعده داده بود که تا یک شنبه ٢٥ آذر همه را آزاد کند، اما هنوز از سرنوشت این دانشجویان اطلاعی در دست نیست. اسامی دانشجویان بازداشت شده در مازندران طی روزهای اخیر به شرح زیر است: حامد محمدی، بهرنگ زندی، میلاد معینی، آرش پاکزاد، نیما نحوی، سارا خادمی، حسن معارفی و شوانه مریخیآرمان رسولی که روز ٢١ آذر در جریان مراسم ١٦ آذر دانشگاه مازندران دستگیر شده بود، آزاد شد.– به گزارش وب لاگ ١٦ آذر سرخ کرمانشاه٬ در پی ‌تجمعی كه روز پنجشنبه پانزدهم آذرماه به مناسبت روز دانشجو از سوی گروهی از دانشجويان دانشگاه آزاد٬ در دانشكده فنی اين دانشگاه برگزار شد و بيانيه‌ای كه متعاقباً از سوی اين دانشجويان در پاسخ به اتهاماتی كه بسيج دانشگاه آزاد كرمانشاه به برگزاركنندگان تجمع پانزده آذر نسبت داده بود٬ صادر گشت. عصر سه‌شنبه بيستم آذر پارسا كرمانيان (كرمانجيان) يكی از برگزاركنندگان تجمع در حين پخش بيانيه‌ی مذكور در حياط دانشكده فنی توسط مأموران حراست اين دانشگاه دستگير و پس از گذشت يك ساعت با حضور افرادی از اداره اطلاعات كه به درخواست مسئولان حراست دانشگاه در محل حاضر گشته بودند تحويل مأموران اطلاعاتی گرديد و به مكان نامعلومی انتقال داده شد.گفتنی‌ است پارسا كرمانجيان كه بدليل فعاليت دانشجويي از دانشگاه دولتي اخراج و هم اکنون در رشته‌ی معماری دانشگاه آزاد مشغول به تحصيل است٬ وي هنگام دستگيری و انتقال به اتاق حراست دانشگاه توسط مأموران كه به شيوه‌ای خشونت‌آميز انجام شد و با الفاظ توهين‌آميز همراه بود با فرياد "انسان را حيوان خطاب می‌كنند!" و "مرگ بر فاشيسم" به رفتار توهين‌آميز مأموران حراستی با خود اعتراض كرد. همچنين گروهی از دانشجويان به دنبال اين اتفاق با تجمع در مقابل اتاق حراست دانشكده فنی و با دادن شعار "دانشجوی زندانی آزاد بايد گردد" خواستار آزادی پارسا كرمانجيان شدند كه اين تجمع نيز پس از پانزده دقيقه با دخالت مأموران حراست پايان يافت. گفتنی است که هنوز از وضعیت این فعال دانشجویی خبری در دست نیست.- به گزارش خبرنامه بوعلى سينا ، روز ٢٢ آذر ٨ دانشجوى دانشگاه بوعلى سينا به اسامي پوريا شريفيان (عضو شوراى صنفى دانشگاه بوعلى سينا)، نجمه معصومي، محمد صيادي، امين نظرى (دبير انجمن اسلامى منتخب دانشجويان همدان)، مهدى جمالوند، سيد رضا جعفريان، سياوش حاتم و مهدى مسافر به جرم شركت در تجمعات اعتراض آميز اخير در اين دانشگاه به كميته انضباطى فراخوانده شدند .تجمات خانواده هاي دانشجويان دستگير شده در اعتراض به دستگيري فرزندانشان ادامه دارد. در همين رابطه روز ٢١ آذر حسن امیری الیاسی پدر يکي از دانشجويان دستگير شده٬ کیوان امیری الیاسی٬ دانشجوی کارشناسی ارشد صنایع دانشگاه صنعتی شریف٬ طي نامه اي خطاب به مردم ايران مينويسد:.اینجانب حسن امیری الیاسی پدر دانشجوی بازداشتی کیوان امیری الیاسی دانشجوی کارشناسی ارشد صنایع دانشگاه صنعتی شریف به این بازداشت های خود سرانه و غیر قانونی اعتراض دارم و از تمامی زنان و مردان آزاد اندیش ایران می خواهم برای آزادی فرزندم و تمامی دانشجویان بازداشتی به هر شکل ممکن اقدام نمایند.با امید به روزی که در این مملکت کسی را به جرم آزاد اندیشی و دگر اندیشی روانه ی زندان نکنند.همچنين اعتراض در دانشگاههاي مختلف در رابطه با دستگيري در دانشگاههاي مختلف ادامه دارد. در همين رابطه روز چهارشنبه ٢١ آذر بیش از یکصد تن از دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در اعتراض به بازداشت میلاد عزیزی دانشجوی این دانشکده در روز 18 آذر ماه و مشخص نبودن وضعیت وی دست به تجمع زدند. و خواستار آزادی و مشخص شدن وضعیت این دانشجو شدند. میلاد عزیزی دانشجوی دانشگاه تهران به دنبال تجمع بزرگ دانشجویی در روز ١٨ آذر ماه بازداشت شده و همچنان در وضعیت نامعلومی بسر می برد. همچنين روز شنبه نیز دانشجویان دانشکده علوم دانشگاه تهران با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار آزادی روزبهان امیری دانشجوی بازداشت شده در روز ١٣ آذرماه این دانشگاه شده بودندتا کنون مراکزي چون٬ اتحاديه سراسري کارگران بيکار و اخراجي٬ جمعي از کارگران ايران خودرو٬ کانون نويسندگان ايران(در تبعيد)٬ شورای همکاری تشکل ها و فعالین کارگری٬ طي اطلاعيه اي در ١٦ آذر به امضاي کمیته پیگیری ایجاد تشکل های آزاد کارگری٬ کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری٬ اتحاد کمیته های کارگری٬ انجمن فرهنگی، حمایتی کارگران٬ کمیته دفاع از محمود صالحی٬ جمعی از فعالین کارگری٬ گروهی از دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب دانشگاه های ایران٬ دست اندرکاران نشريه دانشجويی بذر و جمعی از زندانيان سياسی گوهردشت کرج دستگيري دانشجويان را شديدا محکوم کرده و خواستار آزادي فوري و بي قيد و شرط دانشجويان دستگير شده٬ گرديده اند.خبر دستگيري دانشجويان انعکاس بين المللي گسترده اي داشته است. در همين رابطه هیأت ١١ نفره به ریاست لابور روچك، متشكل از نمایندگانی از اتحادیه اروپا، چند تن از مسئولین سازمانهای کارگری در اروپا و نماینده‌ای از سازمان ملل متحد که برای پیگیری وضعیت کارگران زندانی به ايران سفر کرده بود٬ در بازگشت از ايران خواستار آزادي فوري دانشجويان بازداشتي و رهبران اتحاديه هاي کارگري و رعايت حقوق زنان و اقليت هاي مذهبي شده است. همچنين حزب چپ سوئد در نامه اي در ١٥ آذر به احمدی نژاد دستگیری دانشجویان را قويا محکوم کرده و خواستار آزادی فوری دستگیر شدگان گرديد.وزارت اطلاعات در بيانیه رسمی خود از دستگیری تعدادی ارازل و اوباش که با تهیه نارنجک صوتی و دیگر وسایل سعی در ایجاد اغتشاش در دانشگاه داشته اند خبر می دهد و نمایندگان اصولگرای وابسته به طیف احمدی نژاد در مجلس ادعا می کنند که طبق اخباری که وزارت اطلاعات در اختيار آنان قرار داده است٬ این دانشجویان از گروهکهای ضد انقلاب خارجی خط گرفته اند. اين اظهارات به روشني حاکي از پاپوش دوزي براي دانشجويان دستگير شده و تشديد فشار برروي آنانست. بايد در برابر اين توطئه ايستاد. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي با تمام قوا براي آزادي دانشجويان دستگير شده تلاش ميکند و خواهان آزادي فوري و بدون قيد و شرط همه زندانيان سياسي است. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي از همه بخش هاي جامعه ميخواهد که به اعتراضات خود عليه دستگيري و فشار بر دانشجويان شدت دهند و با حمايت و پشتيباني از مبارزات دانشجويان خواهان آزادي فوري و بدون قيد و شرط دانشجويان دستگير شده و تمامي زندانيان سياسي شوند. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي همه انسانهاي آزاديخواه را فراميخواند تا در کنار خانواده هاي دانشجويان دستگير شده و با صف اعتراضي گسترده و سراسري براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط دانشجويان زنداني تلاش کنيم و درب زندانها را بگشاييم.اسامی دانشجویانی که در روزهای اخیر دستگیر شده اند:
1. حسن معارفی – دانشگاه مازندران
2. آرش پاکزاد ­ علوم اجتماعی دانشگاه مازندران
3. حامد محمدی، اقتصاد دانشگاه مازندران
4. میلاد معینی ­ مردم شناسی دانشگاه مازندران
5. بهرنگ زندی - مردم شناسی دانشگاه مازندران
6. علی سالم - پلی تکنیک
7. علی کلایی - دانشگاه آزاد
8. امیر مهرزاد
9. محسن غمین - دانشگاه پلی تکنیک
10. یونس میرحسینی - فنی باهنر شیراز
11. میلاد عمرانی - شهید رجایی
12. عابد توانچه - دانشجوی اخراجی دانشگاه پلی تکنیک
13. صدرا پیرحیاتی - دانشگاه شاهد
14. روزبه صف شکن - کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران
15. سعید آقام علی - دانشگاه هنر یزد
16. روزبهان امیری ­ دانشکده علوم دانشگاه تهران
17. نسیم سلطان بیگی - دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه
18. مهسا محبی - دانشگاه شریف
19. کیوان امیری الیاسی - کارشناسی ارشد دانشگاه شریف
20. هادی سالاری - دانشگاه رجایی
21. امیر آقایی - دانشگاه رجایی
22. فرشید فرهادی آهنگران - دانشگاه رجایی
23. سعید آقاخانی
24. اوختای حسینی – دانشگاه آزاد
25. سروش هاشم پور - چمران اهواز
26. مهدی گرایلو­ کارشناسی ارشد ژئوفیزیک دانشگاه تهران
27. نادر احسنی - فارغ التحصیل دانشکده منابع طبیعی دانشگاه مازندران
28. انوشه آزادبر - علوم اجتماعی دانشگاه تهران
29. الناز جمشیدی - ارتباطات دانشگاه آزاد تهران مرکز
30. بهروز کریمی زاده - اخراجی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
31. سعید حبیبی - دبیر معذول تشکیلات دفتر تحکیم وحدت
32. پیمان پیران - زندانی سیاسی سال ۷۸
33. مجید اشرف نژاد - عمران رجایی
34. شوان مریخی - دانشگاه مازندران
35. سارا خادمی - علوم اجتماعی دانشگاه مازندران
36. نیما نحوی - مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
37. پارسا کرمانجیان - معماری دانشگاه آزاد کرمانشاه
علاوه بر دانشجویان فوق، در روز ٩ دسامبر در تظاهرات دانشگاه تهران چهار نفر به شرح زیر دستگیر شدند:
محمدصالح ایومن - ‌ فوق لیسانس علوم سیاسی
سهراب ‌کریمی - ‌ فوق لیسانس علوم سیاسی
فرشاد دوستی پور - ‌ مهندسی مکانیک
جواد علیزاده‌ - ‌فوق لیسانس حقوق
همچنین احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری از دانشگاه پلی تکنیک تهران از شش ماه قبل در زندان بسر میبرند و مورد شکنجه دائم قرار گرفته اند و هرکدام به ٢ تا ٣ سال زندان محکوم شده اند.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢٣ آذر ٨٦- ٩ دسامبر٢٠٠٧
0044-7779898968