صدور حکم زندان وشلاق برای سه نفر از دستگیر شدگان اول مه

با اعتراض گسترده خود به این گستاخی رژیم پاسخ دهیمبنا به گزارش

سایت اتحاد جمهوری اسلامی برای سه نفر از کارگران دستگیر شده اول مه به اسامی فایق کیخسروی . شیوار سحابی و منصور کریمیان احکام زندان و شلاق صادر کرده است. دادگاه شعبه 105 جزایی دادسرای عمومی سنندج هر یک از این کارگران را به جرم برپایی مراسم اول ماه مه به 6 ماه زندان و 40 ضربه شلاق تعزیزی محکوم کرده است. البته در متن حکم 6 سال زندان این قابل تبدیل به سه سال حبس تعلیقی خوانده شده و همچنین شب بو خلیلی و بابک باجالانی دو بازداشت شده دیگر اول مه حکم تبرئه گرفته اند.
امروز در شرایطی که خیزشی انقلابی در سراسر ایران در جریان است و مردم باز کردن درب زندانها را نشانه رفته اند. این اقدام گستاخانه رژیم بهای سنگینی برایش خواهد داشت.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی صدور این احکام قرون وسطایی و محاکمه کارگران بخاطر برپایی اول مه را بشدت محکوم میکند. کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی همه کارگران و همه انسانهای آزادیخواه بویزه مردم شهر سنندج را به اعتراض گسترده علیه این احکام ارتجاعی و قرون وسطایی و صدور حکم زندان و شلاق برای کارگران دستگیر شده اول مه فرا میخواند. باید بساط این دادگاهها ارتجاعی و قوانین ارتجاعی قضایی جمهوری اسلامی را برسرشان خراب کرد. باید این ماشین سرکوب و بیدادگاهایشان را در هم شکست. تنها با تجمعات اعتراضی گسترده است که نه تنها میتوانیم جمهوری اسلامی را از صدور چنین احکامی پشیمان کنیم و عقب برانیم بلکه خواهیم توانست درب زندانها را بگشاییم و همه زندانیان سیاسی را از زندان رها کنیم.


کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
18 مرداد ٨8- 9 اوت 2009
00447779898968
Shahla_daneshfar@yahoo.com
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com



ضمیمه:

صدور حکم زندان و شلاق بر علیه بازداشت شدگان اول ماه مه سنندج را بشدت محکوم می کنیم

سه نفر از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به شش ماه زندان و 40 ضربه شلاق تعزیزی محکوم شدند

سه نفر از کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه سنندج به نامهای فایق کیخسروی(از اعضای اتحادیه آزاد کارگران) – شیوا سبحانی و منصور کریمیان از سوی دادگاه شعبه 105 جزایی دادسرای عمومی سنندج هر کدام به 6 ماه حبس تعزیری و 40 ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند.

در متن این حکم آمده است که احکام فوق قابل تبدیل به حبس تعلیقی بمدت سه سال می باشد. بر اساس این حکم بابک باجالانی و شب بو خلیلی از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر در سنندج از اتهامات خود تبرئه شده اند.

ما صدور احکام زندان و شلاق بر علیه بازداشت شدگان روز جهانی کارگر در سنندج را بشدت محکوم می کنیم و تبدیل این احکام به سه سال حبس تعلیقی را در راستای به سکوت کشاندن کارگران و وادار نمودن آنان به تحمل شرایط به غایت برده واری میدانیم که امروزه بر طبقه کارگر ایران تبدیل شده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران برگزاری مراسم اول ماه مه را یکی از بدیهی ترین حقوق مسلم کارگران میداند و بدینوسیله عموم کارگران، تشکلها و نهادهای کارگری در ایران و سراسر جهان را به اعتراض یکپارچه بر علیه این احکام فرا میخواند و خواهان لغو فوری و بی قید و شرط احکام صادره بر علیه فایق کیخسروی، شیوا سبحانی و منصور کریمیان و پایان دادن به هر گونه ممنوعیت و محدودیتی در برگزاری مراسم اول ماه مه است.

زنده باد اول ماه مه

اتحادیه آزاد کارگران ایران 17 مرداد ماه 88

www.ettehadeh.com

ایمیل: k.ekhraji@gmail.com

فاکس: 021445147905

No comments: