تجمعات هر روزه خانواده های دستگیر شدگان اخیر در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی

خانواده های دستگیر شدگان اخیر هر روز در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلابخانواده های دستگیر شدگان اخیر هر روز در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب اسلامی تجمع میکنند و خواهان آزادی فوری عزیزان خود از زندان هستند. شکنجه و تشدید فشار بر روی زندانیان سیاسی همواره یک ابزار سرکوب جمهوری اسلامی بوده است. اما امروز در تقابل با خیزش انقلابی مردم، شکنجه دستگیرشدگان ابعاد وحشیانه و جنایتکارانه ای پیدا کرده است. در زیر شکنجه این جنایتکاران در زندان کسانی به قتل رسیدند. از جمله کمیته بین المللی علیه اعدام لیستی صد نفره از کسانیکه در خیابان در اثر اصابت گلوله و ضرب و شتم سرکوبگران رژیم و در زندان در زیر شکنجه جان سپرده اند، را انتشار داده است. این جانیان با تجاوزجنسی به دستگیرشدگان، با ضرب و شتم و کوبیدن باتوم بر جمجمه آنها و با گذاشتن پای زندانی در سیمان گرم و پاشیدن آب گرم بر روی آنان و دادن گرسنگی و تشنگی و بیخوابی به آنان، جنایت و توحش را به اوج خود رساندند. این بساط نه تنها در کهریزک که اردوگاه مرگ نام گرفته بود و زیر فشار اعتراضات مردم، خامنه ای جنایتکار که خود فرمان قتل و سرکوب را صادر کرده بود، ناگزیر فرمان به تعطیل کردنش داد، بلکه در همه بازداشتگاهها و زندانهایشان برپا بوده است. ماجرای کهریزک و انعکاس وسیع این جنایات امروز کل رژیم را به جان هم انداخته است و خشم و اعتراض خانواده های دستگیرشدگان و مردم را بیش از بیش برانگیخته است. این وضعیت خانواده های دستگیر شدگان و مردم را بشدت نگران کرده است. خانواده های دستگیر شدگان اخیر میگویند امروز دیگر مساله ما صرفا داشتن ملاقات نیست، ما میخواهیم عزیزان مان فورا آزاد شوند. جان آنها در خطر است. خانواده های دستگیرشدگان اخیر هر روزه در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب اسلامی تجمع میکنند و پیگیر وضعیت عزیزان خود هستند.
بنابه گزارشات منتشرشده روز چهارشنبه 28 مرداد حدود 150 نفر از خانواده ها ی دستگیرشدگان اخیر مقابل دادگاه انقلاب شدند. همچنین این خانواده روز سه شنبه 27 مرداد در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین تجمع داشتند. در این روز بیش از 100 نفر از خانواده ها براي پيگيري وضعيت عزيزانشان در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کرده بودند . خانواده ها كه به شدت نگران سلامت عزيزان خود در زندان هستند مرتب به داخل دادگاه انقلاب مي رفتند تا بلکه با دفتر حسن زارع دهنوی (حسن حداد) تماس بگيرند و خبری از وضع و حال دستگیرشدگان بدست آورند، اما همچون روزهای قبل آنها با گفتن ایکه پرونده ها هنوز تکمیل نشده است. به اینجا نیایید خودمان خبرتان میکنیم و با تحقیر و توهین آنها را سر میدواندند. روز دوشنبه 26 نیز بيش از 200 نفر از خانواده ها از ساعت 8 صبح به سالن ملاقات زندان اوين رفتند. و ساعت 9 صبح كاركنان سالن ملاقات به تعداد محدودي از خانواده ها ملاقات دادند و به باقی آنان اجازه ملاقات داده نشد. این موضوع بیش از بیش اعتراض خانواده ها را برانگیخت و به خامنه ای و احمدی نزاد و مقامات مسئول ناسزا میگفتند. در این روز در سالن ملاقات تعدادی از مامورین زندان و بيرون سالن ملاقات يك اتومبيل نيروي انتظامي حرکت اعتراضی خانواده ها را تحت نظر داشتند. مامورین زندان از ترس اینکه مردم عابر در خیابان متوجه حضور خانواده ها نشوند. مانع رفتن آنها به بیرون میشدند و میگفتند یا به داخل سالن بروند و اگر ملاقات ندارند متفرق شوند. اما خانواده ها همچنان به تجمع خود ادامه میدادند. خانواده های دستگیر شدگان روزهای یکشنبه و شنبه نیز در مقابل اوین و دادگاه انقلاب تجمع داشتند و این تجمعات هر روزه صورت میگیرد. مامورین زندان مانع استفاده خانواده ها از سرويس بهداشتي میشوند. به آنها توهین میکنند و با این کار تلاش میکنند مانع این تجمعات بشوند. اما خانواده ها اعلام کرده اند که هر روزه در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب اسلامی تحصن خواهند داشت و تا آزادی تمامی دستگیر شدگان به تجمعات خود ادامه خواهند داد.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی همه انسانهای آزادیخواه را فرامیخواند که وسیعا به تجمعات خانواده های دستگیر شدگان اخیر بپیوندند. باید همه جا را از شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد پر کنیم. باید با شدت دادن به تظاهرات های محلی و شعارگویی های شبانه بر مبارزه خود برای آزادی دستگیر شدگان اخیر و همه زندانیان سیاسی و رها کردن جان این عزیزان از دست جانیان حکومت تلاش کنیم. کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی برای آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی تلاش میکند.

کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
28 مرداد 88- 19 اوت 2009
00447779898968
Shahla_daneshfar@yahoo.com
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com

No comments: