تجمعات روزهای ٨ و ٩ شهریور خانواده های دستگیر شدگان اخیر در مقابل اوین و دادگاه انقلاب اسلامی

تمامی دستگیر شدگان اخیر و همه زندانیان سیاسی باید فورا از زندان آزاد شوند

روز دوشنبه ٩ شهريور ماه بيش از ١٠٠ نفر از خانواده هاي دستگیر شدگان اخیر به اوین مراجعه کردند تا پیگیر وضع عزیزان خود شوند. خانواده ها که نگران وضع دستگیر شدگان هستند، خواهان ملاقات بودند، اما باز هم با سردواندن و با پاسخ همیشه که پرونده ها کامل نیست، روبرو شدند. این وضعیت و اخبار شکنجه و جنایات تا کنونی رژیم در زندان، خانواده ها را بشدت خشمگین و نگران کرده است و آنها در جواب مامورین زندان اعلام داشتند که مگر فرزندان ما و عزیزان ما چه کرده اند که باید محاکمه شوند. این دادگاهها و برچسب ها چیست. چرا اجازه ملاقات نمیدهید. آنها باید فورا آزاد شوند. در این احتماع حتی به خانواده هایی که وعده آزادی عزیزان آنها به قید وثیقه و کفالت داده شده بود، ملاقات داده نشد. در برابر فشار خانواده ها مامورین مقابل درب سالن مانع ایستادن آنها در محوطه سالن میشدند و وقتی اعتراض خانواده ها بالا میگرفت آنها را به بازداشت تهدید میکردند. عده ای از خانواده ها به درب دژبانی رفتند تا قاضی کشیک را ببینند اما موفق نشدند. در این روز تعدادی از خانواده ها نیز برای ادامه اعتراضات خود به دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی مراجعه کردند.
خانواده های دستگیر شدگان اخیر روز یکشنبه ٨ شهریور نیز در مقابل اوین و دادگاه انقلاب تجمع داشتند. روز يكشنبه ٨ شهريور حدود ١٢٠ نفر از خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی دست به تجمع اعتراضي زدند.
.اين خانواده ها هر روزه از صبح همزمان با شروع ساعت كاري دادگاه انقلاب تا پايان وقت اداري در این محل تجمع کرده و پیگیر وضع دستگیرشدگان و کسب خبر از آنان میشوند. مسئولين جنايتكار دادگاه هراز گاهي چند اسم را به عنوان آزادي با قید كفالت و وثيقه اعلام ميكنند. اما خانواده ها عمدتا با بلاتکلیفی و نگرانی روبرویند. در این روز به تعدادي از خانواده ها وعده و وعيد داده شد كه تا آخر هفته تعداد زيادي از بازداشت شدگان آزاد خواهند شد. خانواده ها فریاد میزدند، بازهم دروغ است. باز هم وعده میدهید. قبلا گفتید تا قبل از ماه رمضان آزاد خواهند شد و اکنون به هفته دیگر حواله میدهید. در میان دستگیر شدگان، افرادی هستند که تنها نان آور خانه خود هستند و این فشار زیادی بر روی خانواده های آنان وارد آورده است.
تمامی دستگیر شدگان و همه زندانیان سیاسی باید فورا از زندان آزاد شوند. باید با تمام قدرت از مبارزات خانواده های دستگیر شدگان حمایت کرد و به تجمعات هر روزه شان پیوست. باید با کمک رسانی به خانواده های این عزیزان فشار را بر روی آنها کم کنیم و آنها را در پیشبرد اعتراض هر روزه یاری دهیم.

کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
زندانی سیاسی آزادی باید گردد
٩ شهریور ٨٨- ٣١ اوت ٢٠٠٩

00447779898968

Shahla_daneshfar@yahoo.com

http://free-zendaniseyasi.blogspot.com

No comments: