خانواده های دستگیر شدگاه اخیر هر روزه در مقابل اوین و دادگاه انقلاب تجمع میکنند

تمامی دستگیر شدگان اخیر و همه زندانیان سیاسی باید از زندان آزاد شوند

امروز دوشنبه ٢ شهریور از ساعت هشت صبح بیش از ١٥٠ نفر از خانواده های دستگیر شدگان اخیر در مقابل زندان اوین تجمع کردند. خانواده ها که خبر دفن پنهایی تعدادی از زندانیانی سیاسی را در بهشت زهرا شنیده بودند بسیار نگران بوده و خواهان ملاقات با عزیزان خود بودند. مامورین زندان ساعت ٩ صبح کارت های ملاقات را آوردند که به بسیاری از خانواده ها اجازه ملاقات داده نشده بود. صدای اعتراض خانواده ها بلند شد. فریاد میزدند که چه بلایی سر زندانیان آورده اید. چرا جواب نمیدهید. اکنون دو هفته است که حتی همان ماس های تلفنی که از درون زندان گرفته میشد، قطع شده است. وقتی مامورین زندان به خانواده ها میگفتند که تا عزیزان آنها دادگاهی نشوند ملاقات نخواهد بود، خانواده ها میگفتند کدام دادگاه و دادگاههای فرمایشی آنها را به سخره میگرفتند. مامورین زندان خانواده ها را به مرتضوی و سالارکیا حواله میدادند و خانواده ها آنها و خامنه ای و مقامات رژیم را مورد لعن و نفرت قرار میدادند. تعدادی از خانواده ها که دیدند ملاقاتی ندارند به سمت دادگاه انقلاب رفتند. در مقابل دادگاه انقلاب نیز تعدادی از خانواده ها جمع بودند. خانواده ها اعلام کرده اند که تا آزادی عزیزان خود از زندان به تجمعاتشان ادامه خواهند داد.
بنا به گزارش های منتشر شده روز گذشته ١ شهریور نیر تعدادی از خانواده های دستگیر شدگان در مقابل اوین تجمع داشتند و خواهان ملاقات عزیزان خود بودند. در این روز مامورین زندان اوین به دستور قاضی کشیک به سمت خانواده ها یورش بردند و آنها را مجبور کردند که محل را ترک کنند. اما خانواده با شعار دادن با مامورین مقابله میکردند. مامورین و نگهبانان زندان خانواده ها را به سمت پایین زندان هل دادند و تهدید کردند و گفتند اجازه ندارید به مقابل درب بیایید و گرنه شما نیز بازداشت خواهید شد. اما خانواده ها بازهم به تجمع خود ادامه داده و با اعتراض میگفتند شما حق این برخورد با ما را ندارید. عزیزان ما باید فورا از زندان آزاد شوند. در این روز همانند روزهای دیگر در مقابل دادگاه انقلاب نیز تعدادی از خانواده ها تجمع داشتند. آنها با دفتر حیدری فر که قاضی پرونده دستگیرشدگان اخیر است تماس گرفتند ، اما جوابی به آنها داده نشد و آنها را به تشکیل دادگاه احاله دادند. و میگفتند اینجا جمع نشوید تا خودمان با شما تماس بگیریم و خانواده ها اعلام میکردند ما تا عزیزانمان از زندان آزاد نشوند به تجمعاتمان ادامه خواهیم داد.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی برای آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی دستگیرشدگان و زندانیان سیاسی مبارزه مکنند و همه انسانهای آزادیخواه را به مبارزه ای قدرتمند برای رها کردن این عزیزان از زندان فرا میخواند. باید وسیعا به تجمعات هر روزه خانواده های دستگیر شدگان پیوست. باید در و دیوار را با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد پر کرد و در تظاهراتهای شبانه و در محلات این خواست را فریاد زد. باید اخبار درون زندانها را وسیعا همه جا انکعاس داد و با صفی متحد تمام امکانات خود را برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی از زندان بکار برد.

کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
٢ شهریور ٨٨- ٢٤ اوت ٢٠٠٩
00447779898968
Shahla_daneshfar@yahoo.com
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com

No comments: