"عابد توانچه پس از هفت روز به اعتصاب غذای خود پایان داد "

با توقف برخوردهای غیرقانونی با خانواده ی عابد توانچه« از سوی افرادی که خود را به نهادهای قانونی انتساب می دادند »"عابد توانچه پس از هفت روز به اعتصاب غذای خود پایان داد "عابد توانچه پس از گذشت مدت زمان هفت روز از شروع اعتصاب غذای تر خود - از روز دهم مرداد تا روز هفدهم مرداد سال جاری - در زندان شهر اراک با خواست اتمام برخوردهای غیر قانونی با خانواده ی وی ٬ به دلیل توقف " فعلی " اذیت و آزار ٬ تهدید و احضار خانواده از سوی کسانی که خود را منتسب به نهادهای امنیتی می نامیدند ٬ به اعتصاب غذای خود پایان داد .در ادامه ی فراهم آوردن موجبات سلب آسایش برای خانواده ی عابد توانچه و احضارهای مکرر اعضای خانواده و تهدید ایشان به بازداشت و اخراج از کار ٬ خانواده ی وی اعلام کردند : " در صورتی که این گونه برخوردهای غیرقانونی پایان نگیرد ٬ در اعتراض به رفتارهای ضد انسانی انجام شده ٬ مقابل ساختمان قوه ی قضاییه و درب مجلس اقدام به تحصن خواهند کرد ". پس از اظهار مطلب فوق ٬ جمع کثیری از دوستان و حامیان آزادی عابد توانچه با ارسال بیانیه ای رسمی آمادگی خود را برای شرکت در این تحضن به همراه خانواده ی شریف و محترم عابد توانچه اعلام داشتند . ضمن برقراری تماس ِ خانواده ی عابد توانچه با مراجع ذی ربط ٬ مسوولین مربوطه از اقدامات غیرقانونی و ضد انسانی صورت گرفته در روزهای اخیر اظهار بی اطلاعی کردند و افزودند :" این تهدیدات و احضارها از سوی مراجع قانونی که خانواده ی عابد توانچه از آنها پاسخ خواسته بودند ٬ انجام نگرفته است . "روز شانزدهم مرداد ٬ عابد توانچه طی تماسی از زندان اراک با بیان مطالب فوق افزود : " به سبب پایان یافتن مزاحمت هایی که در روزهای اخیر برای خانواده ام ایجاد شده بود ٬ به اعتصاب غذای خود در زندان اراک پایان می دهم . " عابد توانچه در ادامه افزود : " خواست قانونی من که برای آن دست به اعتصاب غذا زده ام ٬ توقف فوری تهدیدات و اتمام آزار و اذیت هایی است که برای خانواده ام به وجود آورده اند و اینک که تماس های تهدید آمیز با خانواده ی من قطع شده است ٬ به اعتصاب غذای تر خود پایان می دهم . "کمپین حمایت از آزادی عابد توانچه ضمن خرسندی از توقف اعتصاب غذای وی ٬ صمیمانه از تمام کسانی که در این هفت روز با ارسال ای میل و انتشار بیانیه نگرانی خود را نسبت به سلامت جسم و روان عابد توانچه اعلام داشتند ٬ تشکر می نماید . در پایان شایان ذکر است ٬ کمپین حمایت از عابد توانچه تا آزادی وی دست از تلاش و اقدامات قانونی برنخواهد داشت و در این راه دست تمام دوستداران آزادی و برابری خواهان را به گرمی می فشارد .کمپین حمایت از آزادی عابد توانچه هفدهم مرداد سال هشتاد و هفت
درخواست جمع کثیری از فعالین سیاسی ، کارگری از عابد توانچه برای پایان اعتصاب غذا

برخوردهای ضد انسانی با خانواده ی زندانیان را محکوم می کنیم !
جمعی از فعالین سیاسی و کارگری :
"به رفتارهای غیر قانونی پایان دهید تا عابد توانچه دست از اعتصاب غذا بردارد"
بیش از پانزده روز است که عابد توانچه به جرم آزادی خواهی و برابری طلبی در زندان است . با صدور حکمی ناعادلانه عابد را در بند کرده اند که حتا برای ارائه ی دفاعیه و یا تقدیم لایحه ی آن از عابد توانچه و یا وکیل او دعوت به عمل نیامد تا در جلسات دادگاه شرکت کند و اعتراض او به دادگاه تجدید نظر بی تشکیل دادگاه بی ثمر ماند و حکم تایید شده از سوی دادگاه تجدید نظر تنها به صورت تلفنی به وثیقه گذار وی ابلاغ شد و پس از تهدیدات فراوان بی ارائه ی حکم کتبی عابد برای جلوگیری از یورش ماموران دولتی به منزل پدری وی ٬ مجبور به معرفی خود به اجرای احکام جهت تحویل وی به زندان اراک گردید . هم اکنون عابد به دلیل عدم وجود بند زندانیان سیاسی در زندان شهرستان اراک در بندی به سر می برد که با اتهامات مندرج در پرونده ی وی کمترین ارتباطی ندارد . پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از شروع زمان حبس عابد در زندان ٬ خانواده ی وی از سوی کسانی که خود را مامور نهادهای امنیتی معرفی می کردند مورد تهدید و آزار و اذیت قرار گرفتند . در پی این تماس ها خانواده ی عابد بارها و بارها تهدید به بازداشت و اخراج از کار دولتی شدند . در اعتراض به این برخورد غیرقانونی عابد توانچه در زندان دست به اعتصاب غذای تر زده است تا از این طریق اعتراض خود را نسبت به ادامه ی این روند و خواست توقف این رفتارهای غیرقانونی اعلام دارد . ما جمعی از فعالین سیاسی و کارگری در ایران و خارج از کشور ٬ ضمن محکوم نمودن گسترش و تدوام این برخوردهای ضدانسانی و غیرقانونی ٬ به صورت رسمی از عابد توانچه تقاضا داریم که به اعتصاب غذای خود در زندان پایان دهد ٬ چرا که اعتصاب غذا و ادامه ی آن به سلامت جسم و روان عابد ضربه ی مهلک و جبران ناپذیر خواهد زد و از آنجایی که عابد پیش از این نیز در زندان اوین به ناچار ٬ دست به اعتصاب غذا زده بود و از نظر جسمی شرایط آسیب پذیری داراست ٬ احتمال وقوع خطر برای سلامتی او بسیار است . در صورتی که رخداد ناگواری برای عابد توانچه در زندان پیش آید ٬ مسوول مستقیم آن نهادهایی هستند که با رفتارهای غیرقانونی خود موجبات سلب آسایش و آزار و اذیت را برای خانواده ی شریف عابد توانچه فراهم آورده اند
. جناب آقای عابد توانچه :
موکل برومند و آرمان خواه :
با درود های گرم :
در کمال تاسف مطلع شده ام که جنابعالی به سبب تهدیدات صورت گرفته و ایجاد مزاحمت برای خانواده ی شریف شما توسط افرادی که خود را نیروهای امنیتی معرفی می نمایند ٬ دست به اعتصاب غذا در زندان شهر اراک زده اید .
جای بسی افسوس است که یک زندانی بی پناه برای جلوگیری از تهدید و ارعاب خانواده ی خود متوسل به حربه ای مرگ آور شود . امیدوارم این تهدید کنندگان بی انصاف عناصری خودسر باشندکه ربطی به مقامات امنیتی و قانونی نداشته باشند ٬ زیرا افرادی که خود را منتسب به این نهادها می دانند ٬ علی الاصول نبایستی متوسل به چنین رفتارهای غیرقانونی و غیر انسانی شوند . حق شما و خود را برای شکایت از این عناصر خود سر و قانون شکن محفوظ می دانیم و در این راستا اقدامات لازم را مبذول خواهیم داشت .
اعتصاب غذا وسیله ای سازنده و مثبت برای وصول به اهداف زندانی و اهداف سیاسی نیست ٬ زیرا به جسم و روان زندانی صدمه ی جبران ناپذیر می زند . بزرگترین مبارزه ی یک زندانی سیاسی ٬ حفظ سلامت جسمی و روانی وی در زندان و نهایتن خروج سربلندانه ی او از زندان می باشد .
مصرانه از شما درخواست می کنم که به توصیه و مشورت دلسوزانه ی اینجانب به عنوان وکیل خود توجه نموده و به سرعت به اعتصاب غذای تر خود در زندان شهر اراک پایان دهید . من نیز تلاشم را در جهت تماس و مذاکره با مقامات قانونی برای حل مشکل ایجاد شده ادامه خواهم داد .
از مقامات مسوول نیز به عنوان یک وکیل دادگستری که معتقد به سربلندی و سرفرازی دستگاه قضایی کشورم می باشم ٬ تقاضا دارم حقوق موکل اینجانب را در زندان مطابق قوانین موضوعه و آیین نامه ی زندان ها موکدانه و به صورت جدی رعایت نمایند . در غیر اینصورت مسوول همه ی عواقب احتمالی و ناخواسته ی عمل فوق خواهند بود .
رمضان حاجی مشهدی
چهاردهم مرداد سال هشتاد و هفت

No comments: