اخبار مربوط به دانشجويان زنداني و احکام صادر شده براي آنها

١٨ سال زندان برای ستار پرويزي دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه ٬ ١٥ سال زندان براي خه بات پرويزي و ٢٠ سال زندان براي خليل فاتحي معلم
ستار پرویزی" دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه که آبان ماه سال 86 همراه با 3 تن دیگر از سوی اطلاعات کرمانشاه بازداشت شده بود، روز ١٦ مرداد از سوی دادگاه انقلاب کرمانشاه به تحمل هجده سال حبس تعزیری محکوم شد.
همچنین به جز این دانشجو، خلیل فاتحی (معلم) به ۲۰ سال حبس تعزیری ، خه بات پرویزی به ۱۵ سال حبس تعزیری و هوشیار بشابادی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
گفته می شود اتهام این افراد اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده است، اما از جزییات آن و دلیل صدور چنین احکام سنگینی اطلاعی در دست نیست.

بازداشت محمد مهدی حبیبی از فعالین دانشجوئی اصفهان
در ادامه سير گسترده برخوردها و بازداشت فعالان در سراسر کشور، محمد مهدي حبيبي فعال دانشجويي دانشکده مهاجر اصفهان، روز ١٦ مرداد در پي يورش مامورين امنيتي به منزل مسکوني خود در خمینی شهر اصفهان بازداشت و به نقطه نامعلومي منتقل گرديد، گفتنی است وی هنگام یورش 5 تن از نیروهای لباس شخصی در منزل حضور نداشته و تعدادی از مامورین با جستجو در سطح خمینی شهر اصفهان اقدام به بازداشت وی نموده بودند، هنگام بازداشت وی کارت شناسایی خود را به خانواده ارائه نکردند.
اين فعال پيشتر در تاريخ ۱۸/4/87 از سوي اداره اطلاعات شهر اصفهان احضار گرديده بود که نامبرده با غيرقانوني خواندن احضارهاي تلفني، خواستار احضار قانوني و استفاده از وکيل گرديده بود که نهايتا نيروهاي امنيتي وي را تهديد به بازداشت نموده بودند.
عليرغم پيگري خانواده حبيبي تا کنون ستاد خبري وزارت اطلاعات، اطلاعات ناجا و دادگاه انقلاب اصفهان نسبت به موضوع ذکر شده و سرنوشت آقاي حبيبي اظهار بي اطلاعي نموده اند، اما عصر دیروز پس از مراجعه ی خانواده ی وی به اداره ی اطلاعات واقع در خیابان هشت بهشت اصفهان طی تلفنی با شماره ی ناشناس به خانواده ی وی عنوان شده است دنبال وی نگردید به زودی از سرنوشت او مطلع خواهید شد.

احضار بهزاد باقری و روزبهان امیری به دادگاه انقلاب
در ادامه فشار دستگاه های امنیتی حکومت، بهزاد باقری برای ٢١ آبان به شعبه ١٥ دادگاه انقلاب و روزبهان امیری به شعبه ٢٥ دادگاه انقلاب احضار شده اند.

خبری از وضعیت دانشجویان در بند دانشگاه زنجان
بنا به خبري در ١٦ مرداد٬ با گذشت نزدیک به یک ماه از بازداشت پیام شکیبا، در پی حوادث زنجان، هنوز هیچ مقام مسئولی حاضر به اعلام وضعیت وی نشده است و تنها گل محمدی، دادستان زنجان، در مصاحبه هفته گذشته خود اعلام نمود، عده ای در ارتباط با دانشگاه زنجان دستگیر شده اند ولی از اعلام جزئیات خودداری کرد.
با پیگیری دانشجویان، مشخص شد، وی به بند عمومی زندان صفرآباد زنجان منتقل شده است ولی هیچ نوع تفهیم اتهام و یا تبدیل قرار بازداشت به وی اعلام نشده است و همچنان به صورت غیر قانونی در بازداشت طولانی مدت به سر می برد.

صدور حکم ۱ سال حبس برای یک فعال دانشجویی
برای یک دانشجوی فعال که در دانشگاه اصفهان مشغول به تحصیل است یک سال حکم زندان صادر شده است.
امیررضا اردلان دانشجوی دانشگاه آزاد اصفهان واحد شهرضا، به یک سال زندان محکوم شد.
لازم به ذکر است که امیر رضا اردلان حدود یک ماه پیش توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شده بود. در نهایت وی به اتهام تبلیغ و فعالیت علیه نظام ، ازسوی دادگاه انقلاب شهرضا به تحمل یک سال حبس محکوم گردید.

پیمان غلامی و علی عبداله زاده آزاد شدند
پیمان غلامی و علی عبداله زاده دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز، روزسه شنبه ١٥ مرداد، به قرار وثیقه، و پس از پانزده روز، از زندان آزاد شدند. پیمان غلامی، دانشجوی ترم هشتم رشته مهندسی برق کنترل، با اتهامات ذیل روبروست : تهدید علیه امنیت ملی/ اقدام علیه نظام/ توهین به ریاست جمهوری/ توهین به رهبران و مسئولان نظام/ توهین به نیرویهای امنیتی و اطلاعاتی کشور/ تلاش برای سیاسی کردن فضای دانشگاه/ تشویش اذهان عمومی از طریق بیانیه و مقاله و سخنرانی/ نشر اکاذیب از طریق بیانیه و مقاله و سخنرانی/ گسترش نگرش ضد دینی.
علی عبداله زاده، دانشجوی ترم نهم رشته مهندسی پزشکی نیز با اتهامات ذیل روبروست : تهدید علیه امنیت ملی/ تبلیغ علیه نظام/ تشویش اذهان عمومی/ نشر اکاذیب/ گسترش نگره ضد دینی

آزادی دو دانشجوی بازداشت شده درشهر کامیاران
در پي راهپيمايي مادر فرزاد کمانگر و استقبال مردم از اين راهپيمايي در ١١ مرداد٬ دو فعال دانشجويي به نامهاي کاوه محمدي و ارسلان صادقي بازداشت گرديدند ، ارسلان صادقي مدير مسئول نشريه ي اشتراک در دانشگاه اصفهان و از فعالان حقوق کودک،(دانشجوي رشته ي مهندسي فناوري اطلاعات) مي باشد .بازداشت اين افراد تنها به دليل حرکت به سمت جمعيت تجمع کننده بوده است و هيچگونه ارتکاب جرمي از سوي اين افراد صورت نپذيرفته بود ، اين افراد با قرار کفالت صبح روز شنبه ١٢ مرداد آزاد گرديدند.

No comments: