اخباري از دانشجويان زنداني-٢٢ مرداد-

محمد خدایی با قيد وثيقه از زندان آزاد شد
مهدي خدايي دانشجوی دانشگاه آزاد شهر ري ، صبح روز ٢١ مرداد با توديع وثيقه تعيين شده از سوي دادگاه از بند ٢٠٩ از زندان اوين آزاد شد.اين فعال دانشجويي و مدافع حقوق بشر که در تاريخ ١٣ تيرماه سال جاري و در منزل مسکوني خود توسط نيروهاي امنيتي بازداشت گرديده بود مدت ٣٧ روز را در بند ٢٠٩ زندان اوين به سر برد ، وي در اين مدت از امکان تماس تلفني و ملاقات محروم بوده است .

اعتصاب غذای "روناک صفارزاده" در زندان سنندج
بنا به خبري در ٢١ مرداد "روناک صفارزاده" که در زندان این شهر به سر می برد دست به اعتصاب غذا زده است.
"حبیب الله لطیفی"، دانشجوی دانشگاه سنندج که بیش از 10 ماه است در زندان این شهر به سر می برد در وضعیت وخیمی قرار دارد.

بهرام واحدی، دانشجوی دانشگاه‌ زنجان بازداشت شد
ظهر روز گذشته پنجشنبه ١٧ مرداد در منزل مسکونی خود در تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. در همین راستا با گذشت نزدیک به یک ماه از بازداشت پیام شکیبا، در پی حوادث زنجان، هنوز هیچ مقام مسئولی حاضر به اعلام وضعیت وی نشده است و تنها گل محمدی، دادستان زنجان، در مصاحبه هفته گذشته خود اعلام نمود، عده ای در ارتباط با دانشگاه زنجان دستگیر شده اند ولی از اعلام جزئیات خودداری کرد.
با پیگیری دانشجویان، مشخص شد، وی به بند عمومی زندان صفرآباد زنجان منتقل شده است ولی هیچ نوع تفهیم اتهام و یا تبدیل قرار بازداشت به وی اعلام نشده است و همچنان به صورت غیر قانونی در بازداشت طولانی مدت به سر می برد. همچنين حسن جنیدی و آرش لاهیجی نيز از يکماه قبل تا کنون در بازداشت به سر می‌برند.

بی خبری از وضعیت دو دانشجوی زندانی
"میثاق یزدان نژاد"، دانشجوی ٢١ ساله که ١١ ماه قبل بازداشت شد٬ همچنان در بند ٣٥٠ زندان اوین، در بلاتکلیفی به سر می برد.
"میثاق یزدان نژاد"، که به شرکت در مراسم بزرگداشت قتل عام زندانیان سیاسی و همچنین ارتباط با گروههای مخالف رژیم متهم می باشد روز ١٨ شهریور ماه سال گذشته بازداشت شد.
از سوی دیگر "هود یازرلو"، دانشجوی ٢١ ساله رشته مدیریت صنعتی دانشگاه معصومیه قم نیز همچنان در بند ٢٠٩ زندان اوین به سر می برد."هود یازرلو"، متهم است که با یکی از بستگان خود که از اعضای یک سازمان مخالف رژیم می باشد دیدار کرده و اکنون 76 روز است که در زندان به سر می برد.

انتقال دانشجوی بازداشت شده به زندان اصفهان
"محمد مهدی حبیبی"، فعال دانشجویی دانشکده مهاجر اصفهان که از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود، به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد. "محمد مهدی حبیبی"، پس از بازداشت در منزل مسکونی خود به اداره اطلاعات اصفهان منتقل شده و دلیل دستگیری وی تاکنون مشخص نیست.

سلمان سيما دانشگاه آزاد تهران با وثیقه ٧٠میلیون تومانی

"سلمان سیما" دانشجوی دانشگاه آزاد تهران پس از ٣٤ روز بازداشت، عصر روز شنبه ١٩ مرداد ماه از زندان آزاد شد.
"سلمان سیما" که روز ١٦ تیر ماه در مقابل دانشگاه آزاد واحد تهران دستگیر شده بود با قرار وثیقه ٧٠ میلیون تومانی آزاد شده است. گفته می شود که برای "مهدی خدایی"، يک دانشجوي ديگر دانشگاه آزاد نیز قرار وثیقه صادر شده و نامبرده نیز که ٣٦ روز است بازداشت شده به زودی آزاد خواهد شد.

امیررضا اردلان دانشجوی دانشگاه آزاد اصفهان شهرضا به يک سال حبس محکوم شد
امیر رضا اردلان حدود یک ماه پیش توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شده بود. در نهایت وی به اتهام تبلیغ و فعالیت علیه نظام ، ازسوی دادگاه انقلاب شهرضا به تحمل یک سال حبس محکوم گردید.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي

No comments: