بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران در باره صدور احکام زندان و شلاق بر علیه شرکت کنندگان در مراسم اول ماه مه سنندج

روز پانزده مرداد دادگاه شعبه 101 جزایی سنندج برای چهار نفر از شرکت کنندگان در مراسم اول ماه مه سال 87 در این شهر حکم زندان و شلاق صادر کرد بر اساس این احکام سوسن رازانی و شیوا خیر آبادی هر کدام به 4 ماه زندان و 15 ضربه شلاق، عبدالله خانی به 91 روز زندان و 40 ضربه شلاق و سید غالب حسینی به 6 ماه زندان و 50 ضربه شلاق محکوم شده اند.
بار اول این گونه احکام بر علیه 11 نفر از کارگران شرکت کننده در مراسم اول ماه مه سال 86 صادر شد که با اعتراضات گسترده اتحادیه آزاد کارگران ایران و عکس العمل سازمانهای کارگری در دنیا و فشار افکار عمومی آزادیخواه به عقب رانده شد و نهایتا این احکام در سفر آیت الله شاهرودی به سنندج در سال گذشته ملغی گردید.
با این حال بار دیگر قوه قضائیه جمهوری اسلامی در سنندج، امسال نیز مبادرت به صدور این گونه احکام بر علیه شرکت کنندگان در مراسم اول ماه مه کرد و نشان داد احیای سیستم بردگی عریان و وادار کردن کارگران به تمکین از طریق اجرای حکم تازیانه بر علیه آنان، جزئی جدایی ناپذیر از اعمال حاکمیت سرمایه داری ایران در قرن و بیست و یک است.

کارگران و مردم آزادیخواه
تداوم سیاست صدور حکم شلاق بر علیه شرکت کنندگان در مراسم اول ماه مه، وارد کردن تازیانه بر حرمت مبارزه میلیونها کارگری است که با ریخته شدن خونشان بر کف خیابانها، پرچمدار دفاع از شان و حرمت انسانی کل بشریت در برابر توحش نظام سرمایه داری بوده اند.
تحمیل گرسنگی و فقر و فلاکت بر کارگران توام با صدور و اجرای حکم تازیانه بر علیه آنان، لگد مال کردن تمام هستی انسانی بشریت است، بشریتی که قرنها است از نظام برده داری عبور کرده و امروزه به جایی رسیده که حتی وارد کردن تازیانه بر علیه حیوانات را در برخی کشورها جرم تلقی میکند.
اما قوه قضائیه جمهوری اسلامی در شهر سنندج تلاش دارد با تداوم صدور این حکم قرون وسطایی و تثبیت اجرای آن بر علیه کارگران، آنرا به قانون و به بخشی از شرایط زیست و زندگی طبقه کارگر تبدیل کند تا قادر شود با شکستن بیش از پیش حرمت انسانی کارگران، آنان را به بردگانی بی چون و چرا تبدیل نماید.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن صدور مجدد این حکم شنیع بر علیه شرکت کنندگان در مراسم اول ماه مه، از اعضای خود، کارگران و سازمانها و نهادهای کارگری و حقوق بشری و تمامی انسانهای آزادیخواه در ایران و سراسر دنیا میخواهد تا با اعتراضی یکپارچه در مقابل اجرای این حکم ایستادگی کنند و اجازه ندهند حرمت اول ماه مه و شان انسانی طبقه کارگر لگد مال شده و فراتر از آن تمامی دستاوردهای بشریت معاصر برای الغا احکام و مناسبات قرون وسطایی زیر پای سرمایه داری ایران منکوب شود.

زنده باد اول ماه مه
اتحادیه ازاد کارگران ایران 19/5/1387
www.ettehadeh.com
ایمیل:
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795
رونوشت به: کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری

No comments: