از وضع اسماعيل شادي معلم شهر کامياران خبري در دست نيست

٤ معلم در کامياران به اسامي خلیل فاتحی - ستار پرویزی - خبات یوسفی و هوشیار پشابادی به ترتیب به ٢٠-١٨-١٥-و ١٠ سال حبس محکوم شده اند
بنا به گزارش رسيده به کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي٬ اسماعیل شادی معام اموزش و پرورش شهرستان کامیاران ، ٣١ساله دارای ١٥سال سابقه کار تدریس در تاریخ ٢٦شهريور ٨٦ ٬ ساعت ٣ عصر توسط اداره اطلاعات کرمانشاه با همکاری اداره اطلاعات کامیاران در حین تدریس در مدرسه راهنمایی رجایی در محله چال خراتها و در حضور دانش آموزانش دستگير شد. در هنگام دستگيري مامورين اطلاعات با کشیدن کیسه ای بر سر اسماعيل شادي او را از کلاس بیرون آورده و به نقطه ی نامعلومی انتقال دادند. بعد از گذشت ١٥ روز از دستگيري و پس از تلاش بی وقفه ی خانواده اش و مراجعات مکرر آنها به اداره اطلاعات کامياران٬ سرانجام درآذر ماه ٨٦ معلوم شد که نامبرده توسط اداره اطلاعات کرمانشاه دستگیر و بازداشت شده است و اطلاعات کرمانشاه پس از شکنجه های جسمی و روانی فراوان و همچنین ترساندن خانواده اش از وضعیت او، ملاقات حساب شده ای را با اسماعيل شادي ترتیب دادند. ملاقاتي که در آن اسماعیل شادی دچار هذیان گویی و شرایط نامتعادل روحی و روانی شده بود .اسماعيل شادي
این بازداشت که مدت ٤ ماه طول کشید مدت ٢ ماه آن تحت بازجویی و شکنجه اداره اطلاعات کرمانشاه بود. پس از این مدت به زندان دیزل آباد همان شهرستان انتقال داده شد و ١٥روز پایانی این بازداشت٬ ایشان را به زندان مرکزی سنندج انتقال دادند و در نهایت با وثیقه ٥٠ میلیونی تا تاریخ دادگاهی بعدی آزاد شد. طی این ایام آزادی او چندین بار از طریق اداره اطلاعات اداره کردستان و حراست اموزش و پرورش مورد تعقیب و دستگیری قرار گرفت و در دو مرحله نیز توسط دادگاه انقلاب مورد بازجويي قرار گرفت. همچنین چند بار قاضی پرونده در شهر روانسر وی را رسما تهدید کرد و به او گفت که تو هیچ راهی نداری ، حکم تو ٢ بار اعدام است . جرمت محاربه با خداست .اگرقانون هم در مورد تو تخفیف قائل شود٬ ما با حکم خود٬ تو را اعدام خواهیم کرد . این جملاتی است که در اداره اطلاعات کرمانشاه به او گفته شد.
دوباره در تاريخ ٢٨ تير ٨٧ اسماعیل شادی٬ یک روز قبل از قرار دادگاهی که به او داده شده بود٬ به هنگام تعطیلی مدارس در یکی از پایگاههای آموزش و پرورش کامیاران واقع در بخش گشکی که وي در آنجا تدريس ميکرد٬ پس از خارج شدن از منزل توسط اداره اطلاعات ربوده شد. و از سوي ديگر دادگاه جمهوری اسلامی ،پس از تاخیر ١٢روزه٬ ضامن پرونده او را احضار کرده و از وی خواستار شد که ظرف ٢٠روز اسماعيل شادي را تحویل دهد٬ در غیر این صورت خانه مورد وثیقه را مصادره خواهد کرد.
اکنون با گذشت ٢٣ روز از مفقود شدن اسماعیل شادی و پس از پیگیریهای شدید خانواده او هیچگونه خبری از سرنوشت بدست بدست نیاورده اند.
همچنين خلیل فاتحی - ستار پرویزی - خبات یوسفی و هوشیار پشابادی که همزمان با اسماعیل شادی دستگیر و به قید وثیقه آزاد شده بودند٬ هر کدام به ترتیب به ٢٠-١٨-١٥-و ١٠ سال حبس محکوم شده اند .
اسماعیل شادی تنها نان آور خانواده است و برادر او شمس الله شادی نیزبدون هیچ جرمی به مدت ٧ماه است که در زندان سنندج به سر می برد و تنها امکان امرار معاش این خانواده یک دستگاه وانت نیسان بوده که آن هم توقیف شده است.
همچنین اخبار دیگر حاکی است که در تاریخ ٢ مه ٨٧ به دنبال اعتراض تجمع امیز در مقابل دادگستری سنندج علیه لغو حکم اعدام سه معلم به نامهای حسن قربانی ،کاوه رستمی و احمد قربانی ٬ دوفعال اجتماعی اهل بند ر عباس با نامهای حبیب بهمنی و سما بهمنی در روستای ماراب واقع در اطراف شهرستان کامیاران دستگیر و بازداشت شدند. احمد قربانی پس از چند روز با قید کفالت آزاد شد. اما حسن قربانی و کاوه رستمی همچنان در اداره اطلاعات سنندج تحت بازداشت و شکنجه قرار دارند. بنا به خبر سما و حبیب بهمنی پس از چندین روز فشار و اذیت به بند عمومی شهرستان سنندج انتقال داده شده اند. طبق گزارش ديگري حسین رحمانی کارمند اداره بهزیستی که فوق لینسانس روانشناسی و فعال حقوق کودک مي باشد. مدت بیش از یک ماه است که در بازداشت بسر ميبرد و زیر فشار وشکنجه قرار دارد و هیچ خبری از وضعیت و سلامت او در دست نیست.
٢٠ مرداد ٨٧

No comments: