راهپيمايی مادر فرزاد کمانگر با همراهی مردم (همراه با عکس)، مجموعه فعالان حقوق بشر



مادر فرزاد کمانگر معلم محکوم به اعدام ، صبح امروز در حرکتی نمادين ، اقدام به راهپيمايی از منزل شخصی خود به قصد مدرسه محل تدريس سابق فرزاد کمانگر واقع در روستای ماراب در ۱۰ کيلومتری شهر کامياران نمود.

در طول مسير ، جمعيت راهپيمايان با الحاق تدريجی مردم به چند صد نفر جمعيت افزايش پيدا نمود ، راهپيمايان با حمل تصوير جوان محبوب شهر خود و همچنين در دست داشتن دسته های گل اقدام به طی مسافت نمودند که متاسفانه عليرغم مسالمت آميز و نمادين بودن اين حرکت ، جمعيت مذکور در خارج شهر به محاصره صدها تن از نيروهای انتظامی و لباس شخصی در آمدند. نيروهای نظامی با محاصره جمعيت و ضبط تمامی دستگاههای تلفن همراه افراد حاضر در محل ، فيلمبرداری از شرکت کنندگان و بستن جاده ، جمعيت مذکور را در دسته های چندنفری وادار به برگشت و انصراف از طی مسير نمودند.
نيروهای انتظامی در اين برخورد با اذعان به نگرانی و تاسف از وضعيت فرزاد کمانگر با عنوان "مامور و معذور " از جمعيت درخواست نمود با اتومبيل های موجود در محل به شهر برگردند و حتی از برگشت پياده نيز خودداری نمايند که در اين هنگام مادر فرزاد کمانگر و دانش آموزان وی بر اساس ماهيت حرکت و جلوگيری از هرگونه پيش آمدی با تقديم گلها به ماموران نظامی راهپيمايی را پايان يافته اعلام نمود و جمعيت مذکور بدون بروز تنشی به شهر بازگشتند.
مادر فرزاد کمانگر هدف از راهپيمايی روز جاری را يادآوری تحمل سختی هايی که فرزاد برای آموزش کودکان اين مرز و بوم تحمل می نمود عنوان داشت وی همچنين عنوان داشت "برای اثبات بی گناهی فرزاد و نشان دادن حمايتهای مردمی از وی در صورت نياز با پای پياده به سوی تهران به راه خواهد افتاد".
شايان ذکر است دهها دستگاه تلفن همراه بدليل نگرانی از تصويربرداری حضور پررنگ نيروهای نظامی در زمان محاصره جمعيت صورت پذيرفته است که وعده داده شده است پس از تفتيش محتويات تلفنهای همراه ، نسبت به عودت آنها اقدام خواهند نمود
.

No comments: