در هفته همبستگی با دانشجویان دربند و زندانیان سیاسی

گزارش ملاقات با انجمن دانشجویان استکهلم!
به منظور جلب حمایت دانشجویان سوئد با دانشجویان ایران و فشار برای آزادی دانشجویان زندانی، روز سه شنبه 5 فوریه هيئتی
مرکب از مهناز ماسوری، سیما بهاری و منوچهر ماسوری با مشاور دبیر انجمن دانشجویان استکهلم، ببن تگلار معاون مسئول انجمن دانشجویان استکهلم ملاقات کردند. انجمن دانشجویان استکهلم مرکب از کلیه دانشگاه های استکهم است.
در این ملاقات ما ضمن اراﺋه اسناد و مدارک مربوط به اعتراضات دانشجویان و خانواده آنان، هفته همبستگی و نیز نامه های حمایتی دانشگاه های کشورهای دیگر را به ایشان دادیم. شرایط دانشجویان، جنبش دانشجویی و خواست های آنان را توضیح دادیم و از ایشان خواستیم که در حمایت از خواست دانشجویان و همچنین آزادی فوری دانشجویان دستگیر شده فورآ اقدام کنند. در این نشست درمورد راههای حمایت دانشجویان استکهلم از دانشجویان ایران از جمله نوشتن یک نامه حمایتی، برپایی نمایشگاه عکس در دانشگاه مرکزی استکهلم، ارسال پیام به شب همبستگی با دانشجویان و فشار به دولت سو ﺋد برای عکس العمل در برابر سرکوب دانشجویان بحث و تبادل نظر کردیم.
وی اظهار داشت که با دانشگاه های دیگر نیز فورا تماس می گیرند و آنها را هم در این کمپین دخالت می دهند.

در پایان به توافق رسیدیم که آنها روز جمعه اطلاعیه مطبوعاتی خود را منتشر کنند، نامه اعتراضی به سفارت جمهوری اسلامی و احمدی نژاد ارسال کنند، در نشریه سراسری خود این خبر را انعکاس دهند، در هفته آینده و با همکاری آنها در دانشگاه نمایشگاه عکس و میز اطلاعاتی برپا کنیم و روابط و همکاری خود را بطور جدی تر ادامه دهیم. اقدامات موثر دیگری را نیز بررسی کنیم.

جلب حمایت وسیعتر و گسترده تر از دانشجویان ایران بخشی از برنامه های ما در سوئد است که تا آزادی تک تک دانشجویان ادامه خواهد یافت.

مهناز ماسوری
٥ فوریه ٢٠٠٨

No comments: