لقمان مهري دستگير شد

لقمان مهري با دستبند به زندان برده ميشود


روز چهارشنبه ٨ اسفند لقمان مهري يکي از فعالين سياسي در شهر سقز بازداشت شد. لقمان مهري مدتي پيش به جرم شرکت در
مراسم اول مه در سال ٨٣ و ميتينگ اعتراضي ٢٢ خرداد ٨٤ در ميدان هفت تير تهران در دفاع از حقوق زنان، به پنج سال و نيم زندان و ٢٥ ضربه شلاق محكوم شده بود. اخيرا دادگاه اسلامي سنندج به او ابلاغ كرد که روز ٦ اسفند جهت اجراي اين حکم خود را به دادگاه معرفي کند. لقمان که با ارائه وثيقه از زندان آزاد شده بود٬ ناگزير همراه تعدادي از دوستان نزديکش روز ٧ اسفند به دادگاه مراجعه کرد٬ اما بدليل بيماري قلبي٬ تعادل جسمي خود را از دست داد و مستقيما او را به بيمارستان منتقل کردند و به او گفتند كه که روز بعد خود را به دادگاه معرفي کند. ضبح روز چهارشنبه ٨ اسفند لقمان مهري همراه با حدود ٣٠ نفر از دوستان و بستگان خود٬ به دادگاه مراجعه كرد. مامورين جمهوري اسلامي بلافاصله او را بازداشت و روانه زندان كردند. لقمان قبل از اين بازداشت با رسانه هاي مختلف مصاحبه داشت و از اينکه بخاطر دفاع از آزاديخواهي به او حکم زندان داده شده٬ اعتراض خودرا اعلام داشت. او همه سازمانها و انسانهاي آزاديخواه را به اعتراض به جمهوري اسلامي و تلاش براي آزادي خود و همه زندانيان سياسي فراخواند.

همانطور که در اطلاعيه مورخ ٦ اسفند كميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي اعلام كرديم لقمان اول بار در مراسم اول مه ٨٣ بهمراه محمود صالحي دستگير و يک هفته در بازداشتگاه اطلاعات جمهوري اسلامي بود. بار دوم در ٢٢ خرداد ٨٤ در ميدان هفت تير بعنوان يکي از فعالين دفاع از حقوق زنان دستگير شد و يک و ماه و نيم در زندان بود. بعد از طي اين مدت او با وثيقه ١٥ ميليون تومان از زندان آزاد گرديد. پس از آن در ١٦ مرداد ٨٤ همزمان با اعتراضات سراسري در شهرهاي کردستان به جرم شرکت در تجمعات اعتراضي کارگران و سازماندهي اعتصاب دستگر شد و اين بار نيز پس از دو ماه زندان با قيد وثيقه ١٥ ميليون از زندان آزاد شد. دادگاه انقلاب جمهوري اسلامي مدتي پيش به او حکم ٥ سال و نيم زندان و ٢٥ ضربه شلاق داده است. اين حکم از سوي ديوان عالي جمهوري اسلامي و دادگاه تجديد نظر مورد تاييد و به او ابلاغ گرديد.

لقمان اکنون در بازداشت است و کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي با تمام قوا در کنار خانواده و همراهان وي و همه انسانهاي آزاديخواه براي آزادي وي و همه زندانيان سياسي تلاش ميکند. ما همه انسانهاي شريف و انسان دوست، و همه كساني را كه آزادي بيان و عقيده را امر خود ميدانند به تلاشي جدي و متحدانه براي آزادي لقمان مهري و همه زندانيان سياسي فرا ميخوانيم. لقمان مهري بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شود.

کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
٨ اسفند ١٣٨٦- ٢٧ فوريه ٢٠٠۸
0044 777 98 98 968

No comments: