اطلاعيه شماره ٢٥: آخرين اخبار از دانشجويان دستگير شده

- روز ٢٨ بهمن سعید آقام علی پس از بیش از هفتاد روز اسارت از زندان آزاد شد.

- روز ٢٧ بهمن بازپرسي ميلاد معيني در پي احضارش به دادستاني بابلسر برگزار شد . در اين بازپرسي جرم او اقدام عليه امنيت ملي اعلام شد. اما ميلاد معيني اين اتهام واهي را نپذيرفت.

- روز ٢٧ بهمن مرتضي اصلاحچي با قيد وثيقه ١٠٠ ميليون توماني از زندان آزاد گرديد.

- عابد توانچه با وثيقه ٢٠٠ ميليون تومان از زندان آزاد شد.

- بنا به اخبار قرار بازداشت سروش دشتستانی نيز به قرار وثيقه تبديل شده است.

- روز ٢٦ بهمن آناهيتا حسيني براي سومين بار از زمان بازداشتش٬ توانست با خانواده خود تماس تلفني داشته باشد. آناهیتا در این تماس اطلاع داده است که وی با بیتا صمیمی زاده ٬ دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک ٬ که همراه سایر دانشجویان در تاریخ ۲۴ دیماه دستگیر شده بودند٬ در یک بند نگهداری می شوند.

- روز پنجشنبه ٢٥ بهمن انوشه آزاد بر به بهانه این که وثیقه پرداختی کافی نبوده است به دادگاه انقلاب احضار و مجددا بازداشت و روانه زندان گرديد.

- روز ٢٤ بهمن امین قضایی با خانواده اش ملاقاتي ٤٥ دقيقه اي داشت. او در اين ملاقات اعلام کرد که حالش خوبست. امین قضایی ٢٠ روز در انفرادی به سر می برده و اکنون در بند عمومی است و با بهروز کریمی زاده هم بند است.

- مهدی الهیاری در تماس با خانواده اش، اعلام کرد عليرغم اينکه گفته شده بود وي به قيد وثيقه آزاد خواهد شده٬ قرار بازداشت وي تمديد شده است.

- روز ١٤ بهمن خانواده ١١ نفر از دانشجويان با نوشتن نامه اي به شاهرودي رييس قوه قضاييه و به سخنگوی دولت خواستار آزادي فوري فرزندانشان شده و با اشاره به ميزان سنگين وثيقه ها خواستار کاهش سطح اين وثيقه ها شدند. همچنين روز قبل از آن يعني روز ١٣ بهمن خانواده ٧ نفر از دانشجويان بازداشتی با مراجعه به ساختمان مجلس و پافشاری جهت ملاقات با يکی از اعضای کميسيون امنيت مجلس ، موفق به ديدار محمدی رييس کميسيون امنيت مجلس شدند. محمدی پس از شنيدن وضعيت پرونده ها و دانشجويان ، وعده داد که پرونده دانشجويان زنداني را پيگيري کند. اما عليرغم اين وعده ها هنوز پاسخي به اين خانواده ها داده نشده است.


کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
٢٨ بهمن ١٣٨٦- ١٧ فوريه ٢٠٠۸
0044 777 98 98 968
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com/

No comments: