استمداد فوري از تمامي سازمانهای کارگری و حقوق بشری در سطح دنیا به اعتراض ما بپیوندید

حکم جلب طیب چتانی یکی از بازداشت شدگان مراسم اول ماه مه برای اجرای احکام جریمه و شلاق به وی ابلاغ شد. طیب چتانی کارگر کارخانه پرریس و از کارگران فعال این کارخانه در پیگیری مطالبات کارگری و از نمایندگان آنهاست.

یازده نفر از کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه در ایران – شهر سنندج، به جرم شرکت در مراسم اول ماه مه سال 1386 به 91 روز زندان و ده ضربه شلاق محکوم شدند و پس از اعتراضات گسترده این کارگران و اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار به این احکام، دادگاه تجدید نظر با تبدیل حکم زندان این کارگران به جریمه نقدی حکم ده ضربه شلاق را ابقا نمود و تاکنون حکم شلاق و جریمه در مورد سه نفر از این کارگران به نامهای صدیق امجدی، حبیب الله کلکانی و فارص گویلیان به اجرا در آمده است، تنها جرم این کارگران شرکت در مراسم اول ماه مه در شهر سنندج است.

اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار پس از صدور حکم دادگاه تجدید نظر و اجرای حکم قرون وسطایی شلاق در مورد سه نفر از این کارگران، با انعکاس گسترده خبری این مسئله و نامه به آی تی یو سی و طرح شکایت از طریق آن کنفدراسیون در سازمان جهانی کار مراتب اعتراض شدید خود را به اجرای حکم قرون وسطایی شلاق در مورد کارگران در ایران ابراز داشت، همچنین پس از اجرای حکم شلاق افکار عمومی، وکلا، تشکلهای کارگری و شخصیتهای زیادی در ایران نسبت به اجرای حکم شلاق در مورد این کارگران معترض شدند.

با این حال مقامات قضایی ایران همچنان بر اجرای این حکم اصرار ورزیده و اخیرا همانطوری که اشاره شد حکم جلب طیب چتانی را نیز جهت اجرا به وی ابلاغ کرده اند.

طیب چتانی و هفت کارگر دیگری که تا کنون این حکم در مورد آنان به اجرا در نیامده است تصمیم ندارند تا خود به دادگاه اجرای احکام جهت اجرای حکم مراجعه نمایند، به همین دلیل احتمال بازداشت و اجرای حکم در مورد این کارگران هر لحظه وجود دارد.

اعضای اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار در سنندج و کارگران کارخانه شاهو به همراه خانواده های این کارگران تصمیم گرفته اند که در صورت بازداشت این کارگران برای اجرای حکم، به همراه خانواده های خود در برابر دادگاه اجرای احکام دست به تجمع بزنند.

کارگران، سازمانهای کارگری و حقوق بشری در سراسر دنیا

ما از شما استمداد می طلبیم، ما به شما مراجعه میکنیم، ما به وجدان آگاه و به انسانیت شما مراجعه می کنیم، ما از شما می خواهیم به اعتراض ما بپیوندید، ما از شما میخواهیم اجازه ندهید کارگران به جرم شرکت در مراسم اول ماه مه شلاق بخورند، صدور و اجراي حکم شلاق در مورد کارگران در ایران به جرم شرکت در مراسم اول ماه مه، شلاق بر اول ماه مه است، شلاق بر حرمت این روز است، شلاق بر حرمت کارگر است.به ما بپیوندید و اجازه ندهید حرمت اول ماه مه با حکم رسمی شلاق از طرف مقامات قضایی ایران لگد مال شود، به ما بپیوندید و با صدای رسا و در یک بعد جهانی خواهان لغو فوری احکام شلاق بر کارگران در ایران بشوید.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار 6/12/1386
www.ettehade.netk.ekhraji@gmail.com

No comments: