حکم اعدام برای فرزاد کمانگر

بنا به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران دادگاه جمهوری اسلامی فرزاد کمانگر آموزگار آموزش و برورش شهرستان کامیاران و عضو هیت مدیره انجمن صنفی معلمان شهرستان کامیاران شاخه کردستان به همراه۲تن دیگر از فعالین اجتماعی به نام های علی حیدریان و فرهاد وکیلی توسط شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شدند.
این افراد بس از بیش از ۱۸ ماه بازداشت همراه با شکنجه در اداره اطلاعات کرمانشاه و سنندج و بند ۲۰۹ اوین که منجر به آسیب های جدی جسمی و روحی گشته است در دادگاهی به مدت ۷ دقیقه به اعدام محکوم شدند.
فرزاد کمانگر که به دلیل شرکت در اعتراضات معلمان و همچنین فعالیت در زمینه های حقوق بشری و زیست محیطی دستگیر شده است بس از ماهها شکنجه جسمی و روحی سر انجام در تاریخ ۱۰-۱۱-۸۶ به همراه علی حیدریان و فرهاد وکیلی در شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی!!! تیارمی به اتهام محاربه و برخلاف تمامی موازین شناخته شده حقوقی و عدم وجود اسناد معتبر در دادگاهی به مدت ۷ دقیقه به اعدام محکوم شد.
همکاران
صدور چنین احکامی نتیجه بی تفاوتی ما به سایر موارد مشابه در جامعه است. سکوت در برابر این حکم و احکام مشابه زمینه ساز سرکوب و کشتار سایر فعالین معلمان و دیگر فعالین اجتماعی می باشد
باید به این حکم و احکام مشابه مانند شلاق برای فعالین کارگری شدیدا اعتراض نموده و تمامی انسانهای شریف در داخل و خارج را برای تقابل با این دستگاه قضایی به کمک طلبید.
اگر امروز دست به اعتراضی جدی نزنیم فردا که نوبت به ما میرسد کسی به یاریمان نخواهد آمد. سرنوشت فرزاد کمانگر و سایر فعالین اجتماعی به تصمیم امروز ما بستگی دارد
.
به نقل از وب لاگ صداي اعتراض معلم

No comments: