بازداشت شدگان مراسم بزرگداشت اعدامیان سال ۶۷ در گورستان خاوران، در بلاتکلیفی به سر می برند

خبرنامه امیرکبیر: ناصر سوداگری و محمدعلی (پیروز) منصوری، از جمله افرادی که پس از حضور در مراسم سالگرد اعدامیان سال ۶۷ در گورستان خاوران دستگیر شدند، پس از گذشت نزدیک به ۶ ماه از بازداشت شان در بلاتکلیفی به سر می برند.پس از برگزاری مراسم بزرگداشت هزاران زندانی اعدام شده در سال ۶۷ در ۹ شهریور سال جاری در گورستان خاوران، نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت چندین نفر از خانواده های این افراد و جمعی دیگر از حاضران در این مراسم نمودند.از جمله بازداشت شدگان در شهریورماه امسال فرشید سوداگری، طاهره رستم پور، ناصر سوداگری، محمدعلی (پیروز) منصوری و… بودند. فرشید سوداگری، پس از گذشت چندماه از بازداشت وی، اواخر دیماه با تبدیل قرار بازداشتش از زندان آزاد شد.
طاهره رستم پور، همسر ناصر سوداگری، نیز پس از تشکیل دادگاهش در شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب و دریافت حکم بدوی ۳ سال حبس تعلیقی، با تبدیل قرار بازدشت در اواسط آذرماه از زندان آزاد شد.در این بین از میان این دسته از بازداشت شدگان ناصر سوداگری و محمدعلی (پیروز) منصوری همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازداشت بوده و در بلاتکلیفی به سر می برند. با این که دادگاه ناصر سوداگری چند ماه پیش تشکیل شده، همچنان حکمی برای وی صادر نشده و بازپرس پرونده، متین راسخ، از تبدیل قرار بازداشت وی نیز خودداری می کند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر زمان تشکیل دادگاه محمدعلی (پیروز) منصوری نیز ۱۳ اسفندماه تعیین شده است. شعبه رسیدگی کننده به اتهامات وی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خواهد بود. لازم به ذکر است یکی از فرزندان محمدعلی (پیروز) منصوری که پیگیر وضعیت پدرش بود، از سوم آبان ماه سال جاری به مدت سه هفته بازداشت شد.معصومه (ایران) منصوری، دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، که تنها اتهامش پیگیری وضعیت پدرش و تلاش برای آزادی هر چه سریعتر وی بود، پس از گذشت سه هفته با قرار کفالت از زندان آزاد شد
.

No comments: