شب همبستگی با دانشجویان زندانی

در پاسخ به فراخوان خانواده های دانشجویان دربند در همبستگی با دانشجویان دستگیر شده، از طرف کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، شنبه 9 فوریه شب همبستگی در یکی از ساختمان های دانشگاه تورنتو، برگزار گرید.

برنامه شامل سخنرانی و پیام، نمایش اسلاید ازمبارزات دانشجویان و پخش فیلمی از مصاحبه با خانواده های دو تن از دانشجویان دستگیر شده بود. علاوه بر این، نمایشگاه عکس و میزهای کتاب در محل مراسم دائر شده بود.

مراسم با خوش آمد گوئی و اعلام برنامه توسط میترا دانشی آغاز شد و با پخش اسلاید و فیلم ادامه یافت. سپس سخنرانان که نمایندگان ١٢ سازمان، حزب و گروه مختلف بودند به نوبت پشت میکرفون قرار گرفته دستگیری دانشجویان را محکوم کرده وخواستار آزادی بی قید و شرط آنها و کلیه زندانیان سیاسی شدند. سخنرانان هرکدام از زوایای مختلف و ازدیدگاه خود در باره چگونگی جلب حمایت وسیعتر و تلاش برای طرد و ایزوله کردن جمهوری اسلامی در سراسر جهان، صحبت کردند.

جمشید هادیان بنمایندگی از کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران، به تاریخچه مبارزات دانشجوئی در ایران پرداخت. او همچنین فعالیت های انجام شده بمناسبت هفته همبستگی را برشمرد .مایکل کریگ از سازمان عفو بین الملل در سخنان خود ضمن تمجید از شجاعت و جسارت مردم ایران، بویژه جوانان و زنان در مبارزه با جمهوری اسلامی گفت: سازمان عفو بین الملل باید بیش از پیش به حکومت ها فشار بیاورد. او افزود كه ایران رتبه نخست اعدام كودكان در جهان را دارد. وی به مسئله سنگسار پرداخت و اشاره کرد که خطر سنگسار دوخواهری كه اكنون در زندان به جرم واهی رابطه خارج از ازدواج بسر میبرند را، تهدید میکند. او اشاره کرد که سازمان عفو بین لملل به این حكم اعتراض کرده است.


سخنرانان بعدی بترتیب عبارت بودند از الیانو بربانو از اتحادیه كیوپی( اتحادیه كاركنان خدمات عمومی كانادا) ،سوسن احمدی از کمیته دفاع ازحقوق مدنی در ایران، حسن پویا از کانون خاوران، هادی وقفی از سازمان جوانان کمونیست، بابک آزاد ازسازمان چریک های فدائی، رحمان نجات از حزب کمونیست ایران، فرید پرتوی فعال اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا، علی مشرف فعال کارگری و چپ افغانستان، یدی محمودی از فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی، عصام شکری از حزب کمونیست کارگری چپ عراق و محسن ابراهیمی از حزب کمونیست کارگری ایران. در فواصل سخنرانی ها پیام های بروس آلن از اتحادیه کارگران اتومبیل سازی کانادا و نیز جان کلارک از سازمان ائتلاف علیه فقر در همبستگی با دانشجویان برای حضار قرائت شد .

مراسم با استقبال گرم مردم روبروشد و پس از 4 ساعت و با هنرنمائی فریدون فرهی بپایان رسید.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
10 فوریه 2008،21بهمن 86

No comments: