سرانجام مقاومت 24 ساعته زندانيان سياسی در گوهردشت

فعالان حقوق بشر در ايران
بنا بر گزارشات رسيده از زندان گوهردشت سرانجام مقاومت زندانيان سياسي در زندان گوهردشت در مقابل خواسته غيرانساني مسئولين زندان مبني بر تبعيد 2 تن ديگر از زندانيان سياسي که قرار بود به واحد 6 تبعيد گردند با يورش گارد زندان و تبعيد 3 تن از آنان خاتمه يافت.
بيش از 24 ساعت زندانيان سياسي با بستن درب واحد 2 زندان گوهردشت و سر دادن شعار، خواستار حضور رئيس زندان و پاسخگويي وي به مسئله تداوم فشار بر زندانيان سياسي بودند . اما مسئولين زندان سرانجام صبح امروز با دادن اختيار تام به گارد زندان و نيروهاي امنيتي با يورش حدود 50 تن از نيروي امنيتي به واحد 2 زندان گوهردشت و با شکستن درب و ضرب و شتم زندانيان سياسي ، فرهاد وکيلي ، فرزاد کمانگر و نيز علي حيدريان را که هنوز پس از 16 ماه در بلاتکليفي قضائي به سر ميبرند را بشدت مصروب نمودند ، بطوريکه تمامي آنان دچار شکستگي از ناحيه سر و جراحت بدني گرديدند.
پيرايش جانشين رئيس زندان گوهردشت شخصاً پس از بازداشت زندانيان سياسي آنان را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار داده است . و پس از ضرب و شتم آنان را به مخوفترين مکان زندان و مسلخ زندانيان يعني سالنهاي و14و15و13 واحد 5 منتقل نمودند.
مجموعه فعالان حقوق بشر پيشتر با گزارشي مستند نسبت به جنايات جاري در آن مکان و توطئه هاي دستگاه مخوف امنيتي در زندان رجايي شهر افشاگري نموده بود . لازم به توضيح است هم اکنون بابک دادبخش نيز در نهمين روز اعتصاب غذاي خود با لباني دوخته در اين مسلخ به سر ميبرد.
***
٤ بهمن
فعالان حقوق بشر در ايران
رجايي شهر در آستانه درگيري
بنابر آخرين گزارشات دريافتي پس از انتقال بابک دادبخش به بند مخوف 5 زندان رجايي شهر جهت اعمال فشار، ساعاتي پيش نام زندانيان سياسي فرزاد کمانگر وفرهاد وکيلي جهت تبعيد به بند 6 زندان قرائت گرديد. اين انتقال که با مخالفت و اعتراض شديد ساير زندانيان سياسي مواجه گرديده است وارد فازي ديگر شده است.
هم اکنون زندانيان سياسي مستقر در فرعي 2 با مقاومت در برابرخواسته هاي غيرانساني حفاظت زندان از طريق بستنن درب واحد ، حاضر به تحويل زندانيان سياسي جهت تبعيد خواسته شده نشده اند و خواستار حضور رئيس زندان جهت ارائه توضيح گشته اند. پيرايش جانشين رئيس زندان و ذبيحي افسرنگهبان اندرزگاه 2 جهت مذاکره با زندانيان سياسي معترض در محل حضور پيدا نمودند اما زندانيان ضمن غير قانوني خواندن تبعيد زندانيان سياسي و پايان دادن به اعمال فشارهاي اخير پافشاري مي نمايند .
هم اکنون گارد زندان به حالت آماده باش در آمده است و فضاي بند مذکور نيز ناآرام گزارش گرديده، هر لحظه بيم درگيري فيزيکي و يورش به زندانيان سياسي مي رود.
اين مجموعه پيشتر با ارائه گزارشي مستند از جنايات در زندان رجايي شهر تبعيدگاه و مسلخ زندانيان سياسي را افشا نمود و اکنون نيز بدينوسيله حمايت خود را از مقاومت زندانيان سياسي و خواسته هاي برحق آنان اعلام مي نمايد
.

No comments: