اطلاعيه ١٦:آخرين اخبار از دانشجويان دستگير شده


- بنا به خبري که به کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي رسيده است. خانواده نادر احسني هنوز موفق به ملاقات و تماس با فرزندن خود نشده اند. خانواده نادر احسني با وجوديکه به دادستان مرتضوي مراجعه کرده و به آنها قول داده شده بود که پرونده فرزندشان را با وزارت اطلاعات بررسي خواهند کرد و هر چه زودتر وضع نادر روشن خواهند شد٬ اما تا کنون هيچ خبري از فرزند خود بدست نياورده است. اين موضوع موجب نگراني خانواده وي شده است.

- روز پنج شنبه ٢٠ دي جمعی از دانشجویان و فعالین در منزل خانواده آرش پاکزاد حضور يافتند و ضمن ابراز همدردی و هم راهی خود با خانواده آرش به بازداشت غیر قانونی وی اعتراض نمودند. این جمع که به نمایندگی از دانشجویان و فعالین حقوق بشر وفعالین اجتماعی بودند بازداشت تمامی دانشجویان در بند را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری بدون قیدوشرط آنان شدند.

- به گزارش .آوای دانشگاه ٬ روز، چهارشنبه ١٩ دي، کیوان امیری الیاسی با خانواده ی خود تماس گرفت. کیوان در این تماس که پیش از ظهر صورت گرفت، به خانواده خود گفته است که در سلامتی به سر می برد. اما صحبتی از احتمال آزادی شدنش به میان نیاورده است. گفتني است که در طول مدت بازداشت٬ این چندمین بار است که دانشجویان با خانواده های خود تماس می گیرند. اما همچنان با وجود پیگیری های خانواده ها امکان ملاقات فراهم نشده است. ضمن این که علی کلایی، نادر احسنی و سعید حبیبی همچنان موفق به تماس با خانواده های خود نشده اند

- طبق آخرین اخبار دریافتی روز سه شنبه ١٨ دي ٤ نفر از دانشجویان زندانی با تماس تلفنی با خانواده هایشان آنان را از وضعیت خود آگاه کردند. طبق این خبر این تماس ها از سوی بهروز کریمی زاده، مهدی گرایلو، ویکتوریا جمشیدی، انوشه آزادبر برقرار شده است.

- حدود ساعت ٤ عصر روز دوشنبه ١٦ دي محسن غمين دانشجوي در بند پلي تکنيک از زندان اوين با خانواده خود تماس گرفت.

- روز دوشنبه ١٦ دي خانواده دانشجويان دستگير شده٬ بار دیگر به زندان اوین و مجلس شورای اسلامی مراجعه کردند. گروهی از اين خانواده ها که به زندان اوین مراجعه کرده بودند٬ مانند روزهای گذشته خواستار ملاقات با فرزندانشان شدند. با توجه به اينکه دوشنبه ها روز ملاقات است٬ خانواده ها بر روي اين مساله پافشاري بسيار کردند. اما با برخورد بد مسئولان زندان روبرو شدند. و به آنها گفته شد که دانشجويان ممنوع الملاقات هستند. در مقابل اين سخنان خانواده ها متحدانه ايستادند و معترض شدند. با ادامه اعتراض خانواده ها در برابر درب زندان درگيري لفظي بوجود آمد و مردمي که در برابر زندان حضور داشتند از خانواده ها حمايت کرده و به آنها دلداري دادند. سرانجام خانواده موفق شدند مقداري پول براي فرزندان خود بفرستند و آنها را از حضور خود در برابر زندان مطلع کنند. از سوي ديگر تعدادي از خانواده ها بنا به قراري که در روز قبل گذاشته بودند٬ ساعت هشت و نيم صبح جهت ملاقات با کميسيون اصل نود به مجلس رفتند. اما در اين ملاقات تنها دو نفر از اعضاي کميسيون به اسامي فروزانفر(معاون سیاسی کمیسیون اصل نود) و عیاریان(مسئول دفتر کمیسیون اصل نود) حضور داشتند.
در اين نشست خانواده ها اعتراض خود را به دستگيري فرزندان خود اعلام داشتند و از اينکه در طول اين يک ماه تنها برخي از دانشجويان توانسته اند با خانواده خود تماس بگيرند و از حق ملاقات و داشتن وکيل و غيره محروم هستند معترض بودند. خانواده ها همچنين به تهديدهاي تلفني٬ تفتيش غير قانوني خانه اعتراض داشتند و خواستار پايان يافتن اين تعرضات شدند. گفتني است که در طول بازداشت دانشجويان مامورين اطلاعات بارها خانواده آنهان را مورد تهديد قرار داده اند. و از جمله بدون داشتن هيچگونه حکمي دو بار به منزل انوشه آزاد بر رفته و آنجا را مورد تفتيش قرار داشده اند و همچنين منازل نسيم سلطان بيگي و علي کلائي را تفتيش کرده اند.

در پايان اين نشست اعضای کمیسیون اصل نود اعلام کردند که در مجلس هفتم٬ این کمیسیون هیچ نقشی ندارد و کاری از آنها بر نمی آید و نمی توانند هیچ قولی بدهند. ضمن اينکه در صحبت هاي خود دانشجويان را به اقدام عليه امنيت ملي متهم ميکردند. اين سياست رژيم است که خانواده ها را به مراجع مختلف قانوني چون کميسيون اصل نود٬ دادگاه انقلاب و مقامات زندان اوين و غيره حواله ميدهند بدون اينکه به آنها پاسخ دهند. رژيم تلاش دارد تا با اين کار و با وعده و وعيد دارد٬ مانع تجمعات اعتراضي خانواده هاي دانشجويان دستگير شده و کشانده شدن دامنه اين اعتراضات به جامعه و به سطح بين المللي بشود. در اين ملاقات سخنان نمايندگان کميسيون با واکنش اعتراضي خانواده هاي دانشجويان دستگير شده روبرو شد.

در پايان خانواده هاي دانشجويان زنداني اعلام کردند که در صورتيکه فرزندانشان فورا آزاد نشوند٬ فراخواني رسمي صادر خواهند کرد و با جمع آوري امضا از مردم آزاديخواه و جلب حمايت جامعه اعتراضشان را دنبال خواهند کرد و ساکت نخواهند نشست.

دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد
زنداني سياسي آزاد بايد گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
تلفن تماس: 00447779898968
٢١ دي ١٣٨٦- ١١ ژانويه ٢٠٠٨

No comments: