اطلاعيه ١٤:آخرين اخبار از دانشجويان دستگير شده

- آرش پاکزاد تنها دانشجوي باقي مانده از دانشگاه مازندران است که همچنان در زندان است و علیرغم صدور حکم دادستانی اطلاعات ساری مبني بر آزادي وي به قيد وثيقه٬ مقامات زندان از پذیرفتن وثیقه و آزادي وي سرباز میزنند. بنا به گزارشها ناصر زرافشان وکيل او روز يكشنبه ٨ دي به ساري رفت تا آرش را ملاقات کند اما اجازه ي ملاقات با موكلش به وي داده نشد. زرافشان كه شديداً به قضاياي پيش آمده بر سر آزادي آرش معترض بود به مأمورين تاكيد كرد كه اگر حتي يك كپي از مدارك تأييد آزادي آرش در دست داشت به راحتي از اين مسئله نمي گذشت. اطلاعاتي ها با نهايت بي شرمي ادعاي پشيماني كردند و از آزاد كردن آرش سر باز زدند. وي به ناچار همان شب ملاقاتي با خانواده آرش در لابي هتل محل اقامتش ترتيب داد و از وضعيت جسمي و روحي آرش جويا و به اين صورت از اعتصاب غذاي موكلش باخبر شد. نكته جالب توجه كنترل محسوس اين ملاقات بود. بطوريكه عوامل اطلاعات بصورت كاملاً علني و در لابي هتل اقدام به استراق سمع و كنترل اعمال و رفتار ملاقات كنندگان كردند. موضوع نگران كننده اعتصاب غذاي آرش است. او هم اكنون ۶ روز است که در اعتصاب غذا به سر ميبرد و در وضعيت جسمي بدي بسر ميبرد. گفتني است که آرش پاکزاد شدیدا از عارضه ی چسبندگی نخاعی رنج می برد و با این حال مسئولين زندان با آگاهی از این مسئله به مدت یک هفته وي را در یک سلول با طول یک متر در یک متر نگه داشته بودند که این مسئله عارضه نخاعی وی را تشدید کرده است.

- بنا به اخبار رسیده از خانواده ی سعید حبیبی، نام وی در لیست دادگاه انقلاب قرار گرفته است. و احتمال قوی بازداشت وی در بند ٣٢٥ زندان اوین به قوت خود باقی است. اما با گذشت يک ماه از بازداشت وي از سوي خانواده وي و وکيلش هنوز هيچگونه تماسي با وي گرفته نشده است. به گفته محمد شريف وکيل سعيد حبيبي وکالت نامه او در شعبه دوم بازپرسي دادگاه انقلاب به ثبت رسيده است. اما هنوز اجازه مطالعه پرونده به وکيل وي داده نشده است.

- طبق آخرین خبرها بهروز کریمی زاده و مهدی گرایلو ساعتی پیش با منزل خود تماس گرفته و با خانواده ی خود صحبت کرده اند. آنها در این تماس از سلامتي همه ی رفقای دربند خود خبر داده و بر حفظ روحیه و پایداری خانواده ها و همه ی رفقا تأکید کرده اند. بهروز کريمي زاده به برادر خود گفته است که پرونده او به دادگاه فرستاده خواهد شد، اما این پروسه ممکن است تا یک ماه به طول انجامد.

- علی سالم، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه امیرکبیر، از ابتدای بازداشت تاکنون با خانواده خود تماسی نگرفته است. اين مساله موجب نگراني خانواده وي شده است کرده است. علی سالم ۱۲ آذر ماه در حدود ساعت ۱۲ شب، در خیابان توسط ماموران اطلاعاتی بازداشت شد.

- فرشاد دوستی پور دانشجوی که به دنبال سخنرانی در تجمع دانشجویی ۱۸ آذر ماه در دانشگاه تهران بازداشت شده بود، با خانواده خود تماس تلفنی گرد. دوستی پور در این تماس اعلام کرده است که طبق گفته بازپرس،بزودی برای وی دادگاه تشکیل خواهد شد.

مبارزه براي آزادي دانشجويان دستگير شده و تمامي زندانيان سياسي ادامه دارد. به کمپين اعتراضي براي آزادي زندانيان سياسي بپيونديد. در کنار خانواده هاي دانشجويان دستگير شده براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط آنان تلاش کنيد. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي را در جريان اين اعتراضات و اخبار مربوط به دستگير شدگان قرار دهيد.

دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد
زنداني سياسي آزاد بايد گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
تلفن تماس: 00447779898968
١٤ دي ١٣٨٦- ٤ ژانويه ٢٠٠٨

No comments: