ابراهيم لطف اللهي به دست حکومت اسلامي در زندان سنندج به قتل رسيد

روز ٦ ژانويه ٢٠٠۸ برابر با ١٦ ديماه ابراهيم لطف اللهي دانشجوي سال چهارم رشته حقوق در دانشگاه پيام نور سنندج، توسط مزدوران حکومت اسلامي دستگير شد. دو روز پس از دستگيري ، در روز ١۸ دي او را به بخش قرنطينه زندان منتقل کردند و در اين روز خانواده او با وي ملاقات کردند. روز بعد از اين ملاقات وقتي افراد خانواده ابراهيم به زندان رفتند، امکان ملاقات با او را نيافتند. سپس روز ٢۵ دي با خانواده او از زندان سنندج تماس گرفته شد و به آنها گفته شد که ابراهيم خودکشي کرده است.
جمهوري اسلامي جسد ابراهيم را به حانواده وي تحويل نداد. به گزارش شاهدان هنگام دفن نيروي انتظامي تمام قبرستان را تحت کنترل گرفته و مخفيانه از خانواده او را دفن و سپس مزارش را سيمان کاري کردند و اعلام کردند که خانواده او حق ندارد قبر را دستکاري کنند. خانواده اين دانشجو را تهديد کرده اند که حق نبش قبر و کالبدشکافي او را ندارند. اکنون امکان کالبد شکافي و تحقيق در مورد اين قتل از خانواده ابراهيم منع شده و با ايجاد فضاي رعب و وحشت سعي کرده اند که حتي خبر اين قتل به گوش کسي نرسد.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي اين جنايت آشکار جمهوري اسلامي را محکوم ميکند. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي جان باختن ابراهيم لطف اللهي را به خانواده٬ بستگان و همه انسانهاي آزاديخواه تسليت ميگويد. اين جنايت بايد با شدت دادن به کمپين اعتراضي ما براي آزادي دانشجويان و همه دستگير شدگان اخير و براي آزادي بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي پاسخ گيرد. از سوي جمعي از خانواده دانشجويان و دانشجويان از دانشگاههاي مختلف فراخواني به حمايت از دانشجويان دستگير شده و همه زندانيان سياسي براي ١٣ تا ٢٠ بهمن داده شده است. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي با تمام قوا از اين فراخوان حمايت ميکند. بياييد تا هفته ١٣ تا ٢٠ بهمن را به هفته اعتراض به دستگيري دانشجويان و به قتل رسيدن ابراهيم لطف اللهي٬ به هفته مبارزه براي آزادي تمامي دانشجويان دستگير شده و محمود صالحي و منصور اسانلو و آزادي بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي تبديل کنيم.

دانشجوی زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٣٠ دي ٨٦- ٢٠ ژانويه ٢٠٠٨
0044-7779898968

No comments: