اطلاعيه شماره ٢٢:آخرين اخبار از دانشجويان دستگير شده

نسیم سلطان بیگی دانشجوی ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی٬ که در نیمه های شب دوازدهم آذر٬ در خیابان ربوده شده بود و بعد از ظهر روز ٬ شنبه٬ ۶ دی ماه بعد از ٥٥ روز حبس با وثيقه ٥٠ ميليون توماني ٬ از زندان اوین آزاد شد.

- میلاد عمرانی دانشجوي دانشگاه شهيد رجايي صبح روز چهارشنبه٬ سوم بهمن ماه٬ با وثيقه ١٠٠ ميليون تومان از زندان آزاد شد.

- به گزارش خبرنامه امير کبير محمد علي دادخواه وکیل مدافع میثم رشیدی از تبرئه‌ی موکلش از سوی شعبه‌ی ۱۳ دادگاه انقلاب خبر داد. محمد علي دادخواه گفته است که ميثم رشيدي دانشجوي دانشگده اقتصاد دانشگاه تهران که متهم به اقدام علیه امنیت کشور و نشر اکاذیب بود به موجب حکم شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب از اتهامات وارده تبرئه شد. به گفته دادخواه وي پيش از اين بازداشت و پس از حدود ٤٥ روز بازداشت با قرار وثيقه آزاد شده بود.

- روز ٤ بهمن فرزاد حسن زاده و محمد زراعتي از فعالين دانشجويي دانشگاه مشهد دستگير شدند و بنا به گزارشها در اداره اطلاعات مشهد تحت بازجویی هستند. و خانواده هاي آنها تحت فشار اداره اطلاعات قرار گرفته اند.


- روز جمعه ٥ بهمن مرتضی باقری٬ پیمان برابر٬ احمد مرادی٬ ارشیا هاشمی٬ الناز آذری٬ یاسر مندی و زهره سالاری از دانشجويان دانشگاه مازندران در محل دريا کنار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه ی نا معلومی انتقال داده شدند. بنا به گزارش از وضعيت سارا خادمي نيز خبري در دست نيست.

- طبق گزارشهای رسيده از زندان اوين و بر اساس اظهارات تعدادی از دانشجويان آزاد شده، فعالان دانشجويی طيف چپ که هم اکنون در بند ۲۰۹ اوين نگهداری ميشوند، جهت انجام اعترافات تلويزيونی تحت فشار قرار دارند.
وزارت اطلاعات با اعمال فشار بر تعدادی از اين دانشجويان تلاش دارد آنان را وادار نمايد با قرار گرفتن در برابر دوربين به داشتن ارتباط با جريانات خارج از کشور اعتراف نمايند. خانواده بهروز کريمی زاده، دانشجوی اخراجي دانشگاه تهران، که روز دوازدهم آذرماه توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده است٬ خبر از بريدگی های عميق بر روی دست راست بهروز ميدهند و زخم هاي متعددي در بدن دارد. همچنين پيمان پيران نيز از ناحيه کتف دچار شکستگی شديد شده است. وضع بسياري اززندانيان وخيم است و بارها به بيمارستان منتقل شده اند. امين قضايي٬ سروش دشتستاني٬ بيژه صباغ و سعيد حبيبي زير شکنجه هستند. سعيد حبيبي هنوز در تک سلولي است و در اين هفته يک تماس تلفني با خانواده داشته است. خانواده ها را تهديد کرده اند که اگر اخبار زندان را انعکاس دهند٬ سراغ آنها نيز خواهند رفت.

همه اين گزارش ها حاکي از شرايط خطير در مبارزه براي آزادي دانشجويان دستگير شده است. بايد با تمام قوا و در کنار خانواده ها براي آزادي دانشجويان زنداني و براي آزادي همه زندانيان سياسي تلاش کرد. هفته همبستگي با دانشجويان٬ ١٣ تا ٢٠ بهمن را به هفته اعتراض به همه اين دستگيري ها و مبارزه براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط تمامي دانشجويان دستگير شده٬ محمود صالحي و همه زندانيان سياسي تبديل کنيم. کميته مبارزه براي از همه مردم آزاديخواه و برابري طلب ميخواهد تا به هفته همبستگي بادانشجويان زنداني بپيوندند.

کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
٦ بهمن ١٣٨٦- ٢٦ ژانويه ٢٠٠۸
- 0098 777 98 98 968
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com




No comments: