اطلاعيه شماره ٢٣:آخرين اخبار از دانشجويان دستگير شده


- به گزارش وب لاگ سوسياليسم و بربريت با گذشت حدود ٢ ماه از بازداشت دانشجویان ،به تعدادی دیگر از آنان وثیقه های سنگین اعلام شده است. از آن جمله: علی کلایی ٨٠ میلیون تومان٬ کیوان امیری الیاسی ٥٠ میلیون تومان٬ علی سالم ٥٠ میلیون تومان٬ مجید اشرف تژاد٬ بهرام شجاعی

بدين ترتيب تنها در صورتی که خانواده های این دانشجویان امکان تهیه وثیقه های تعیین شده را داشته باشند٬ می توانند قرار بازداشت را به قرار وثیقه تبدیل کنند. تعيين وثيقه هاي سنگين براي دانشجويان زنداني٬ فشاري ديگر بر خانواده هاي اين دانشجويان است. از جمله سعید آقام علی پس از ١٠ روز از اعلام مبلغ وثیقه اش (١٠٠ میلیون تومان ) هم چنان در بند به سر می برد ، و خانواده ی او از فراهم کردن این مبلغ هنگفت ناتوان بوده اند. بويژه اينکه با اينکار زندانيان سياسي با قيد وثيقه از زندان آزاد ميشوند٬ در عين حال برايشان پرونده ساخته شده و اين پرونده در جريان باقي مي ماند و بر اساس آن حتي بعد از آزادي مرتب به دادگاه احضار و زيرتهديد دستگيري و زندان قرار ميگيرند.

- روز ٩ بهمن٬ پس از ٥٨ روز بی خبری خانواده ی نادر احسنی با فرزند خود ملاقات کردند. همچنین بنا به گزارش ها خانواده بیژن صباغ نیز ٨ بهمن با بیژن ملاقات کردند. طبق همين گزارش ها٬ بهرنگ زندی ، میلاد معینی و حامد محمدی به کمیته ی سرکوب احضار شدند. این خبر زمانی به این دانشجویان اعلام شد که می بایست روز قبل به کمیته انظباتی مراجعه می کردند.


کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
١٠ بهمن ١٣٨٦- ٣٠ ژانويه ٢٠٠۸
- 0044 777 98 98 968

No comments: