جمهوری اسلامی ایران باید طرد و منزوی شود!


روز ۴ ژانویه روزنامه سید سونسکا ( روزنامه جنوب سوئد) با انتشار مقاله ای به بنام " رژیم ایران باید منزوی شود" مسئله دستگیری بیش از ۴۰ دانشجو درایران قبل و بعد از ۱۶ آذر را، مورد توجه قرار داد۔ این مطلب به قلم فریده آرمان مسئول کمیته دفاع از حقوق زنان ایران در شهر مالمو و عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران نوشته شده است۔ در این مطلب فریده آرمان ضمن اشاره به تظاهرات جهانی برای آزادی دانشجویان دستگیر شده در روز ۲۸ دسامبر ٬ خواستار آن شده است که دولت سوئد دستگیری دانشجویان را محکوم کند و خواهان آزادی آنها شود۔ وی در این مقاله بر خواستها و مطالبات دانشجویان نظیر " آزادی و برابری"٬ آزادی بیان٬ آزادی زندانیان سیاسی و لغو آپارتاید جنسی در ایران اشاره کرده و در پایان چنین نتیجه گرفته است:
" اگر دنیا می خواهد که از شر دولت جمهوری اسلامی خلاص شود، می بایست در درجه اول از مبارزات مردم ایران علیه این رژیم حمایت کند. دولت ایران باید ازطرف تمامی مجامع سیاسی بین المللی طرد شود، همانطور که علیه دولت آپارتاید افریقای جنوبی عمل شد۔"

ما همه مردم آزادیخواه را فرامی خوانیم که به هر طریق ممکن و منجمله درج نوشته و مطلب در روزنامه ها و یا استفاده از رسانه های جمعی اجازه ندهند که مسئله دانشجویان دستگیر شده به فراموشی سپرده شود و افکار عمومی دنیا را برای آزادی فوری دانشجویان دربند و کلیه زندانیان سیاسی در ایران بسیج نمایند!

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
۱۲ ژانویه ۲۰۰۸، ۲۲ دی ۱۳۸۶

ضمیمه ۱: متن فارسی مقاله فریده آرمان
ضمیمه ۲: متن بریده شده روزنامه

ضمیمه ۱

رونامه سید سونسکا- روز ۴ ژانویه ۲۰۰۸- به قلم فریده آرمان مسئول کمیته دفاع از حقوق زنان ایران در شهر مالمو
رژیم ایران باید منزوی شود!

روز ۲۸ دسامبر روز همبستگی جهانی با دانشجویان ایران بود. ایرانیان در شهرهای مختلف جهان علیه جمهوری اسلامی ایران تظاهراتهای اعتراضی برگزار کردند.
روز ۷ دسامبر روز دانشجو در ایران است. امسال اعتراضات دانشجویان ازچهار روز قبل شروع شد. دستگیری ها و تهدیدات از جانب رژیم با عث نشد که دانشجویان مرعوب شوند۔ دانشجویان اعتراضات وسیعی در شهرهای مختلف ایران با خواست آزادی و برابری و علیه مقرارت سخت در فضای دانشگاه و همچنین علیه شرایط سخت اجتماعی و اختناق سیاسی در ایران برگزار کردند.
از جمله خواستهای دانشجویان آزادی همه زندانیان سیاسی بود. شعار آنها "آزادی، برابری" و خواست آزادی بیان بود. دانشجویان علیه تبعیض جنسی شعار می دادند. رژیم تا کنون ۴۳ دانشجو را دررابطه با همین فعالیتها دستگیر کرده است.
در همبستگی با مبارزه دانشجویان ایران در خارج کشور نیز صدای اعتراض در محکوم کردن رژیم جمهوری اسلامی ایران وبرخوردهای وحشیانه این رژیم، و برای آزادی دانشجویان زندانی بلند شده است!
چندی قبل دولت سوئد ( وزارت امور اجتماعی ) از رئیس پلیس ایران و دو نفر دیگر از مقامات ایرانی برای آمدن به سوئد و تبادل اطلاعات، دعوت به عمل آورد. این رئیس پلیس یکی از سرکردگان و دست اندرکاران نقشه سرکوب دانشجویان و زنان در ایران است.

دولت سوئد بجای اینکه در جلسه مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی بنشینید می بایست خواهان به اجرا گذاشته شدن حقوق بشر در ایران شود۔
دولت سوئد می تواند دستگیری دانشجویان را محکوم کند و خواهان آزاد شدن این دانشجویان شود.
در پشت بسیاری از نا آرامی های دنیا، امروز جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. اگر دنیا می خواهد که از شر دولت جمهوری اسلامی خلاص شود، می بایست در درجه اول از مبارزات مردم ایران علیه این رژیم حمایت کند. دولت ایران باید ازطرف تمامی مجامع سیاسی بین المللی طرد شود، همانطور که علیه دولت آپارتاید افریقای جنوبی عمل شد
.

No comments: