اطلاعيه شماره ١١: آخرين اخبار از دانشجويان دستگير شده


تا کنون تحت فشار اعتراضات دانشجويان٬ خانواده ها و يک کمپين بين المللي دوازده نفر از دانشجويان دستگير شده از زندان آزاد شده اند. اسامي دانشجويان آزاد شده عبارتند از: عابد توانچه از تهران٬ پارسا کرمانیان و علیرضا حیدریان از دانشگاه آزاد کرمانشاه ٬ سارا خادمي از علوم اجتماعی دانشگاه مازندران٬ نام حامد محمدی، بهرنگ زندی و حسن معارفی سه دانشجوی دانشگاه مازندران٬ میلاد معینی دانشجوی مردم شناسی دانشگاه مازندران٬ یونس میرحسینی دانشجوی دانشگاه شیراز٬ شوان مریخی دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه مازندران٬ نیما نحوی دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروان بابل٬ جواد توللی دانشجوی دانشگاه چمران اهواز
اعتراض براي آزادي تمامي دانشجويان دستگير شده ادامه دارد. خانواده هاي اين دانشجويان به تجمعات هر روزه خود ادامه ميدهند.
ديگر اخبار مربوط به ديگر دانشجويان دستگير شده به قرار زير است:
- صبح روز ٢ ديماه محسن حبیبی، پدر سعید حبیبی جهت اطلاع از وضعیت فرزندش به دادگاه انقلاب مراجعه نموده و با عدم پاسخگویی مسئولیت دادسرا مواجه شد .از طرف دادسرای انقلاب به پدر سعید حبیبی گفته شده که چنین شخصی از سوی این نهاد بازداشت نشده است. پیش از این تعدادی از خانواده های دانشجویان بازداشت شده به دادسرا مراجعه و رسیدهایی مبنی بر تاریخ مراجعه فرزندان خود به دادگاه انقلاب و اتهام اول آنان که اتهام علیه امنیت داخلی ذکر شده دریافت کرده اند.دستگیری سعید حبیبی در حالی از سوی دادگاه انقلاب تکذیب می شود که ماموران وزارت اطلاعات در همان روز بازداشت با حکم دادستانی به منزل وی مراجعه و اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل و دست نوشته های شخصی وی نمودند.

- روز ١ دي کیوان امیری الیاسی و محسن غمین و چند تن دیگر از دانشجویان بازداشتی با خانواده های خود تماس گرفتند. این دانشجویان نسبت به گذشته با روحیه ی بهتری با خانواده های خود صحبت کردند .

- نسیم سلطان بیگی دانشجوی ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با خانواده ی خود تماس گرفته و گفته است که . حالش خوب است.

- بنا به گزارشي نیما علی شریفی، از دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، که در تریبون آزاد چهارم دی ماه در اعتراض به بازداشت دانشجویان به ایراد سخنرانی پرداخته بود، شبانه در منزل خود دستگیر شد. و تا کنون از وضعیت وی خبری در دست نیست و مشخص نشده وی توسط کدام نهاد امنیتی دستگیر شده است

- روز پنج شنبه ششم دی ماه نیروهای امنیتی رژیم برای دستگیری علی سالکی، به منزل یکی از دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب یورش بردند٬ اما او در منزل نبود و آنها موفق به دستگیری وي نشدند.

- بنابر خبرهای رسیده به کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي٬ از نادر احسنی دانشجوی بازداشتی دانشگاه مازندران که در روز ١١ آذر ماه دستگیر شده است٬ تا کنون هيچ خبري به خانواده او داده نشده است. و اين موضوع باعث نگرانی بسیار زیاد آن ها از وضعیت فرزندشان شده است. همچنین خاتواده ی علی کلایی از وضعیت فرزند خودبی اطلاع هستند و هیچگونه تماسی با آن ها گرفته نشده است. علی کلایی از دانشجویان دانشگاه آزاد است.

- بنا يه گزارشي ديگر "علی سالم" دانشجوی کاشناسی ارشد دانشگاه پلی تکنیک برای اولین بار بعد از بارداشت با خانواده ی خود تماس گرفته است. علی سالم ساعت ۱۶:۳۰ روز سه شنبه ٤ دي در کمتر از ۲ دقیقه توانست با برادر خود صحبت کند. علی سالم به برادر خود گفته است که در شرایط روحی و جسمی خوبی به سر می برد. علی سالم ۱۲ آذر بازداشت شده است و این اولین تماس تلفنی وی با خانواده اش بوده است.

- حدود ساعت ٤ بعد از ظهر روز ١٧ دسامبر (دوشنبه ٢٦ آذر ) محسن غمین دانشجوی دربند پلی تکنیک از زندان اوین با خانواده خود تماس گرفت. وی در گفتگو با خانواده اش از سلامتی خود خبر داد. محسن غمین دانشجوی دانشکده عمران پلی تکنیک روز سه شنبه 13 آذر در دانشگاه تهران به وسیله نیروهای اطلاعاتی رژیم بازداشت گرديد و این دومین بار است که از زندان با خانواده خود تماس می گیرد.

- روز ٩ دي محمد علي دادخواه وکیل مدافع احسان منصوری، مجید توکلی و احمد قصابان با بیان این که خانواده‌های موکلانش وثیقه‌های صادره را تودیع کرده‌اند، نگهداری این دانشجویان را پس از تودیع وثیقه بر خلاف قانون عنوان کرد.

- محمدعلی دادخواه اظهار داشت: با توجه به این‌که دادگاه عمومی قرار بازداشت موقت را شکسته و آن را به وثیقه تبدیل کرده و خانواده‌های دانشجویان نیز وثیقه را تودیع کرده‌اند، نگهداری آنها در زندان برخلاف قانون و نوعی تضییع حقوق آنان است.

- تعدادي از دانشجويان دانشگاه اصفهان در اعتراض به احکام صادر شده توسط کميته انضباطي براي ٤٠ نفر از دانشجويان اين دانشگاه به اعتصاب غذا دست زدند. اين اعتراض با حمايت ديگر دانشجويان اين دانشگاه روبرو شد و در هفتم ديماه ٧٠٠ دانشجوي دانشگاه اصفهان دست به تجمع زدند. سرانجام تحت فشار اين اعتراضات رامشت ریاست دانشگاه اصفهان در دیدار با هیاتی مرکب از شش نفر از حامیان اعتصاب غذا کنندگان و پس از آن در دیدار با اعتصاب غذا کنندگان٬ ناگزیز شد قول دهد که احکام صادره کمیته انظباطی تجدید نظر و لغو شوند. با اين عقب نشيني اعتصاب غذا کنندگان با استناد به قول رئیس دانشگاه و درخواست دانشجویان دانشگاه اصفهان تصمیم گرفتند که در هشتمين روز اعتصاب خود٬ يعني روز دوشنبه ۱۰ دی ماه ۸۶ ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه درحضور جمعی از دانشجویان به اعتصاب غذای خود پایان دهند. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي با توجه به اينکه اعتصاب غذا را شيوه مناسبي براي ابراز اعتراض نميداند٬ خواهان ادامه و پيگيري اين اعتراضات به اشکال ديگر از جانب دانشجويان است.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي به مبارزه اي فشرده براي آزادي دانشجويان دستگير شده و همه زندانيان سياسي تاکيد دارد. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي همه انسانهاي آزاديخواه را به مبارزه اي متحد و گسترده براي آزادي دانشجويان دستگير شده و زندانيان سياسي فراميخواند.

دانشجوی زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٩دي ٨٦- ٣٠ دسامبر٢٠٠٧
iran_political_prisoner@yahoo.com
0044-7779898968

آخرين ليست از دانشجويان زنداني:
-آرش پاکزاد(دانشگاه مازندران)

۲-انوشه آزادبر(دانشگاه تهران)

۳-ایلناز جمشیدی (ارتباطات٬ آزاد تهران مرکز)

۴-مهدی گرایلو (ژئو فیزیک٬ تهران)

۵-نادراحسنی(دانشگاه مازندران)

۶-سعید حبیبی(عضو اسبق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت)

۷-بهروز کریمی زاده(دانشگاه تهران)

۸-کیوان امیری الیاسی (کارشناسی ارشد صنایع٬ دانشگاه صنعتی شریف)

۹-نسیم سلطان بیگی (دانشکده ارتباطات٬ علامه)

۱۰-علی سالم(کارشناسی ارشد پلیمر- پلی تکنیک)

۱۱-محسن غمین (دانشگاه پلی تکنیک)

۱۲-روزبه صف شکن(دانشگاه تهران)

۱۳-روزبهان امیری (علوم کامپیوتر٬ تهران)

۱۴-یاسر(صدرا) پیر حیاتی(دانشگاه شاهد)

۱۵-سعید آقام علی (دانشگاه یزد)

۱۶-علی کلائی (دانشگاه آزاد واحد شهریار)

۱۷-امیر مهرزاد

۱۸-هادی سالاری (دانشگاه رجایی)

۱۹-فرشید فرهادی آهنگران(دانشگاه رجایی)

۲۰-امیر آقایی (دانشگاه رجایی)

۲۱-میلاد عمرانی(دانشگاه رجایی)

۲۲-سروش هاشم پور(دانشجو اهواز )

۲۳-فرشاد دوستی پور

۲۴-سهراب کریمی

۲۵-جواد علی زاده

۲۶-محمدصالح ایومن

۲۷-مهدی اللهیاری (کارشناسی ارشد٬ دانشگاه صنعتی شریف)

۲۸-بهرام شجاعی (مهندسی شیمی٬ دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب)

۲۹-سعید آقاخانی

۳۰-مجید اشرف نژاد

۳۱-پیمان پیران

2 comments:

Anonymous said...

tramadol online tramadol dosage back pain - tramadol online with mastercard

Anonymous said...

cheapest phentermine phentermine 37.5 mg online pharmacy - phentermine $95