ایرج عزیز گرامی به فراخوان تو پاسخ می دهم.



جنبش دانشجویان، نشانه روشنی از خشم و اعتراض دامنه دار تاریخی مردم ایران، به چنین رژیم های دیکتاتوری – آنهم از نوع مذهبی است.
انسان امروز در ایران و جهان، چنین رفتارهای وحشیانه قرون وسطائی را برنمی تابد. آزادی با خود انسان متولد می شود. هیچ قدرتی و هیچ قانونی نمی تواند این موهبت طبیعی را پایمال کند.
دانشجویان و تمام زندانیان سیاسی باید آزاد شوند- حق چنین تجاوزی را هرگز نداشته اند- جهانیان را فریاد می کنم تا بدانند در میهن من به انسان چه می گذرد!
و از همینجا به تمام هنرمندان و عاشقان آزادی اعلام و دعوت می کنم که به این فراخوان پاسخ دهند و صدای دانشجویان عزیز را هر چه رساتر در جهان طنین اندازند.
به دانشجویان و به خانواده های شریف آنان درود می فرستم و به خاطر مبارزه در راه آزادی – برابری و سوسیالیسم با آنان همصدا هستم.
فریدون فرهی
***
«ايرج جان
مثل هميشه مرا در کنار خود بدان.
حمايت از دانشجويان دستگير شده را من هم به همه توصيه می کنم.
در شرايط سرنوشت ساز؛ در همه ی دنيا و در همه زمان ها هنرمندان واقعی از مبارزات آزادی خواهانه جدا نبوده اند.
با آرزوی ييروزی و آزادی
ابی»
***
پيام کوتاه داريوش:

«ای همترانه
ای يار
ايرج نازنين من
با کمال ميل و اشتياق؛ می خواهم که نام مرا هم ذيل فراخوانت برای حمايت از دانشجويان زندانی قيد کنی.
همانطور که گفتی دانشجويان صدای آينده سرزمين ما هستند و نبايد خاموش شوند!
داريوش »

No comments: