گزارشاتی از علائم از کار افتادن کلیه محمود صالحی، وضعیت کارگران فروشگاه رفاه سنندج، اطلاعيه در مورد خبر درج شده در سايت ايران پرس نيوز


علائم از کار افتادن کلیه محمود صالحی

روز پنج شنبه 27 دیماه ساعت 11 صبح، محمود صالحی را از بهداری زندان مرکزی شهر سنندج به ارژانس بیمارستان توحید این شهر منتقل کردند.

محمود صالحی تا ساعت 2 بعد ظهر در ارژانس بیمارستان توحید تحت نظر بود و بعد از آن به توصیه "دکتر خالد رحمانی" در بخش "سی‌سی‌یو" بیمارستان توحید بستری شد.
نبض محمود صالحی در هنگام انتقال به بیمارستان 29 و فشار خون وی هفت ونیم بود. قسمت چپ بدن وی دچار گرفتگی عروق شده بود. پزشکان این وضعیت را خطر تشخیص داده و برای جلوگیری از احتمال سکته قلبی و مغزی، وی را به بخش "سی‌سی‌یو" انتقال و بستری کردند.

امروز شنبه 29 دیماه "دکتر دارا احمدی" بعد از بررسی پرونده پزشکی محمود صالحی، اظهار کرده است که خطر سکته قلبی و مغزی وی به کلی رفع شده است.

قابل ذکر است که بدن محمود صالحی ورم کرده، کراتین وی بسیار بالا و با درد بسیار شدید همراه بوده است، به گفته پزشکان اینها علائم از کار افتادن کلیه است. آزمایشات متعددی بر روی محمود صالحی صورت گرفته است که فردا یکشنبه نتیجه آزمایشات به عمل آمده ابلاغ خواهد شد و پزشک معالج برای مداوای وی تصمیم خواهد گرفت.


کمیته دفاع از محمود صالحی
شنبه 29 دیماه 1386
kdms50@yahoo.com
www.kdmahmodsalehi.blogfa.com



وضعیت کارگران فروشگاه رفاه سنندج

فروشگاه رفاه سنندج، بزرگترین مرکز خرید این شهر محسوب میشود. حدودا 60 نفر کارگر اعم از فروشنده و بارگیر در این فروشگاه مشغول به کار هستند. کارگرانی که در بخش بارگیری کار میکنند، تخلیه بار فروشگاه از قبیل مواد غذائی، البسه لوام خانگی و ... را انجام میدهند.

همه کارگران این فروشگاه بدون دریافت اضافه حقوق، دو شیفت کار میکنند و به همین خاطر تمام مدت روز را در فروشگاه به سر میبرند. این وضعیت برای کارگرانی که در بخش بارگیری کار میکنند، اسفبارتر است از آنجا که، بیشتر بار فروشگاه در شب تخلیه میشود وکارگران گاهی اوقات تا نیمه های شب مشغول تخلیه بار هستند.

به دلیل حجم زیاد بار، گستردگی فروشگاه و کم بودن تعداد کارگران در این بخش، مشکلات فراوانی برای کارگران به وجود آمده است. بروز آرتروز در عضلات دست، پا وناحیه ستون فقرات به دلیل حمل بار سنگین، بروز مشکلات عصبی ناشی از کار طولانی و بروز عفونت فصلی به دلیل کار مداوم در هوای سرد، از جمله مشکلاتی هستند که برای این کارگران بوجود آمده است.

حقوق و دستمزد کارگران فروشگاه رفاه سنندج، علیرغم تورم کمر شکن وافسار گسیخته، فشار کاری زیاد و ساعت کار طولانی، حداقل 80 هزار و حد اکثر 120 هزار تومان در ماه می باشد که این حتی کفاف کرایه خانه را نمیدهد.

با وجود درآمد میلیاردی این فروشگاه، کارگران نه تنها کمتر از حقوق تعیین شده دولت را میگیرند بلکه از هرگونه مزایا از قبیل اضافه کاری، حق بن، حق سختی کار و حتی عیدی وسنوات کاری نیز بی بهره میباشند و مرخصی آنان نیز فاقد ظوابط قانونی است.
ناگفته باقیست که بدرفتاری مدیر کل و مدیر سالن این فروشگاه، فشار کاری و روحی کارگران را دوچندان کرده است.

کمیته دفاع از محمود صالحی
شنبه 29 دیماه 1386
kdms50@yahoo.com
www.kdmahmodsalehi.blogfa.com



اطلاعيه
در مورد خبر درج شده در سايت ايران پرس نيوز


اخیرا یک سایت اینترنتی با نام "ایران پرس نیوز" مطلبی را تحت عنوان "توطئه قتل پزشکی محمود صالحی" انتشار داده که این خبر مایه نگرانی بسیاری از مردم در داخل و خارج از کشور شده است. متاسفانه بسیاری از سایتهای دیگر هم بدون اطلاع از صحت و سقم این خبر، آن را درج کرده‌اند.
ما "کمیته دفاع از محمود صالحی" ضمن تکذیب این خبر، لازم میدانیم که نکات زیر را متذکر شویم:

- درج چنین گزارش و اخباری تکان دهنده، نشان از سانسور خبری در ایران است، اگر رسانه‌های گروهی در ایران اخبار و گزارشات مربوط به محمود صالحی را مرتبا درج میکردند مطمئنا چنین وضعیتی پیش نمی‌آمد.

- ندادن مجوز ملاقات به خانواده محمود صالحی یکی دیگر از دلایل پخش اینگونه اخبار است. خانواده محمود صالحی برای ملاقات وی با مشکل روبرو هستند، اگرمسئولین زندان مجوز ملاقات فوری را به خانواده محمود صالحی میدادند طبیعتا چنین اخباری در رابطه با محمود صالحی نیز درج نمیشد.

- "سایت ایران پرس نیوز" علیرغم هر نیتی در پخش و درج خبر مربوط به محمود صالحی، باید توضیح دهد که چنین خبری را چگونه و از کجا بدست آورده است؟! جهت اطلاع، ساعات انتقال محمود صالحی به بیمارستان و سپس به سی سی یو نیز در خبر مندرج صحیح نیست.

- ما امیدواریم که سایت مذکور این اطلاعیه را نیز در سایت خود پخش و درج نماید.

- ما اعلام میکنیم که هر خبری منوط به وضعیت جسمانی محمود صالحي و همچنین نوشته‌ها، بيانيه ها و اطلاعيه هاي محمود صالحی، چناچه در وبلاگ کمیته دفاع از محمود صالحی درج نشود، فاقد اعتبار است.

- ما اخبار و گزارشات مربوط به وضعیت جسمانی محمود صالحی را مستقیما از طرف خود محمود و یا خانواده او که خود عضو "کمیته دفاع از محمود صالحی" هستند، کسب و بعد از اطمینان کامل آن را درج میکنیم.

- ما ضمن تشکر و قدردانی از همه کسانی که برای معالجه فوری و آزادی محمود صالحی تلاش میکنند، خواهشمندیم که اخبار و گزارشات مربوط به محمود صالحی را قبل از انتشار برای "کمیته دفاع از محمود صالحی" بفرستند و بعد از اطمینان کامل توضیع و تکثیر کنند.


کمیته دفاع از محمود صالحی
شنبه 29 دیماه 1386
kdms50@yahoo.com
www.kdmahmodsalehi.blogfa.com
گزارش پرس نيوز
گزارش دریافتی: دیروز ساعت 12:30 محمود صالحی به اورژانس بیمارستان توحید سنندج منتقل شد. بسیاری از زندانیان در
ملاقات با خانواده های خود از این مساله اظهار شگفتی کردند، چون پنج شنبه وی در سلامت کامل بوده است. صالحی ساعت 17 عصر به بخش CCU این بیمارستان انتقال یافت.
یکی از اینترن های بخش قلب بیمارستان توحید گفت: من یکی از کسانی بودم که از او EKG گرفتیم و هیچ نشانه ای از عارضه قلبی ندیدم. نمی دانم چرا به CCU منتقل شد؟
همین اینترن صبح جمعه از قول پرستار شب بیمارستان گفت: دیشب "شمس الدین کریمی" مسئول حراست دانشگاه علوم پزشکی کردستان به صورت ناگهانی وارد CCU شد و پس از وارسی بخش از پرستاران بخش خواست که شیفت جمعه تا یکشنبه خود را با پرستاران اعزامی از تهران برای یک مجموعه آزمایشات جابجا کنند.
وی ادامه داد: تمامی قراین حاکی از یک توطئه برای قتل پزشکی "صالحی" است.
محمود صالحی از رهبران فعالین کارگری می باشد که هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان مرکزی شهر سنندج می گذراند.
لازم به ذکر است که در سالهای 58 و 59 نیز رژیم پس از شکنجه و اعدام مخالفین، گورهای دسته جمعی بسیاری در محوطه جنوبی بیمارستان توحید حفر کرده بود که در حفاری و تعمیر امسال در این بیمارستان بخشی از آنها کشف و بلافاصله پروژه تعمیرات بیمارستان متوقف شد.
"قدیمی" رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بسیجی و اطلاعاتی مشهور کردستان است.

No comments: