مینا احدی چند هیئت اتحادیه اروپا را ملاقات کرد و از آنها خواست برای دانشجویان زندانی جمهوری اسلامی اقدامات عاجلی در دستور بگذارند

روز پنجشنبه ٢۴ ماه ژانويه ، مينا احدي با سه هيئت از اتحاديه اروپا و همچنين با مسئولين سازمان زنان اروپا، "مرکز زنان اروپا"، ملاقات کرد. ملاقات با هیئت های اتحادیه اروپا در رابطه با فراخوان خانواده هاي دانشجویان و دانشجویان چندین دانشگاه برای آزادی دانشجویان و زندانیان سیاسی صورت گرفت و در ملاقات با مرکز زنان اروپا علاوه بر دانشجویان زندانی درمورد سرکوب زنان و دستگیری گسترده زنان بخاطر بدححابی صحبت شد.

ملاقات با هيئت هاي اتحاديه اروپا
نخستين ملاقات با دو نفر از همکاران ميشائيل گالر از بخش حقوق بشر پارلمان اروپا بود. در اين نشست به تفصيل در مورد اعتراضات اخير در دانشگاههاي ايران و موج دستگيري دانشجويان و شکنجه آنها و قتل ابراهیم لطف اللهی در سنندج توسط جمهوری اسلامی صحبت شد. همچنين در مورد احکام فزاينده اعدام و حکم پرتاب دو نفر از کوه و دست و پا بريدن پنج نفر در سيستان و بلوچستان صحبت شد. آخرين اطلاعات درمورد دانشجويان زندانی از جمله عکس آنها، متن فراخوان خانواده های دانشجويان زندانی و دانشجویان دانشگاههای مختلف برای برگزاری هفته همبستگی و همچنین فراخوان کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در اختيار اين هيئت قرار گرفت.

دومين ملاقات با همکاران آنجليکا به ر بود. آنجليکا به رنماينده پارلمان اروپا و يکي از مسئولين بخش ايران اتحاديه اروپا است که در راس هيئتي در روزهاي ۷ تا ۹ دسامبر در تهران بود و با نمايندگان مجلس اسلامي و همچنين با فعالين چند سازمان غير دولتي، با تعدادي از زندانيان سياسي و خانواده هاي آنها ملاقات کرد. در ملاقات مينا احدي با این هیئت درمورد دستگيريهاي دانشجويان و کمپين براي آزادي آنها، احکام گسترده اعدام در ايران و خطر اعدام شهلا جاهد صحبت شد و مجموعه اطلاعات و اسناد کاملی از اسامی و عکس دانشجويان دستگير شده و زندانی، متن نامه هاي اعتراضی و همچنين اخبار دقيق مربوط به اعدامها و نقض حقوق انساني در ايران به دفتر آنها ارائه شد.

سومین ملاقات با هيئتي از طرف رئیس اتحاديه اروپا بود. اعضای اين هيئت به سرپرستي آلکساندر اشتوتسمن با مينا احدي ملاقات کردند. در اين نشست علاوه بر آخرین اطلاعات درمورد دانشجویان زندانی و شرایط آنها، در مورد نقض سیستماتیک حقوق انساني در ايران، قتل ابراهیم لطف اللهی در سنندج، احکام فزاينده اعدام و دستگيري هزاران زن در خيابانها به بهانه بد حجابي صحبت شد، درمورد دست و پا بريدن و حکم جنایتکارانه اعدام به شيوه پرتاب از بلندي اطلاعات کامل در اختیار آنها قرار داده شد و موقعيت خطرناک شهلا جاهد و علت دستگيري و سرنوشت او برای این هیئت توضیح داده شد. این ملاقات یک ساعت بطول انجامید و اطلاعات و اسناد و مدارک کافی درمورد دانشجویان زندانی و فراخوان خانواده به هفته همبستگی به آنها ارائه شد.

الکساندر اشتوتسمن، گفت که همه این موارد را سریعا به اطلاع رئیس اتحادیه اروپا خواهد رساند و تلاش خواهند کرد همه اين موارد را پیگیری کنند.

در این ملاقاتها مینا احدی بر ضرورت فشار اتحادیه اروپا علیه این سرکوبگری ها، اقدامات عاجل برای آزادی فوری دانشجویان زندانی و زندانیان سیاسی، و بر ضرورت تجدید نظر دربرخورد به جمهوری اسلامی تاکید کرد و از اتحادیه اروپا خواست که این جنایات را علنا و دائما محکوم کنند. مینا احدی تاکید کرد که از نظر افکار عمومی در غرب جمهوری اسلامی حکومتی جنایتکار، ضدزن، آدمکش و منفور است و اتحادیه اروپا و باید به افکار عمومی احترام بگذارند و جمهوری اسلامی را بعنوان یک حکومت آدمکش، و بعنوان حکومت آپارتاید جنسی محکوم نمایند.

روز بعد از ملاقات با مینا احدی و یک روز قبل از ملاقات با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، اتحادیه اروپا طی قطعنامه ای جمهوری اسلامی را بخاطر نقض حقوق انساني، اعدام و سنگسار و بويژه اعدام کودکان شدیدا محکوم کرد.

این ملاقات ها گوشه ای از فعالیت سیاسی، آکسیونی و لابی ایستی برای جلب توجه افکار عمومی جهانی به وضعیت دانشجویان و زندانیان سیاسی است.

کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
٢٥ ژانويه ٢٠٠۸
0098 777 98 98 968

No comments: