منصور اسانلو جهت جراجي چپ به بيمارستان منتقل شد


منصور اسانلو از ١٩ تير ماه تا کنون در زندان به سر ميبرد و به او به خاطر نقش فعالي در مبارزات کارگران واحد و تلاش براي تشکيل سنديکا ٥ سال حکم زندان داده شده است. به گزارش سنديکاي واحد منصور اسانلو صبح روز سه شنبه ١١ دي به علت بيماري چشم از بهداري زندان اوين به بيمارستان لبافي نژاد منتقل شد تا جلسه دوم ليزر درماني چشم چپ او انجام شود. پزشک معالج منصور اسانلو لازم دانسته است که او تا تاريخ ٤ بهمن براي عمل جراحي در بيمارستان بستري باشد. چشم منصور اسانلو در حمله سه سال پيش چماقداران خانه کارگر به سنديکاي واحد آسيب ديد.
به گزارش سنديکاي کارگران شرکت واحد٬ ابراهيم مددي از فعالان كارگري و عضو هيات مديره اين سنديکا واحد صبح روز ١٥ دي به شعبه‌ي يك دادسراي انقلاب احضار شد. در مورد اين دستگيري ابراهيم مددي در گفت‌وگو با خبرنگار (ايسنا)، ميگويد: "سال گذشته به همراه چند تن ديگر از فعالان كارگري براي رسيدگي به دادخواست خود به وزارت كار مراجعه كرده بوديم كه پس از بازگشت، تعدادي از ما بازداشت شديم." به گفته ابراهيم مددي اتهام وي ايجاد اخلال در نظم٬ هياهو و رفتار نامتعارف و اجتماع جلوي وزارت کار اعلام شده است.
همچنين رضا نعمتي پور راننده منظقه پنج شرکت واحد و عضو سنديکاي کارگران اين شرکت٬ در رابطه با دستگير اش در تاريخ ٢٤ تير ٨٥ در محوطه وزارت کار که به همراه چند همکار ديگر خود چند روزي در بازداشت و در بازپرسي شعبه يک ويژه امنيت براي وي پرونده درست شده بود٬ به اتهام اخلال در نظم و تجمع در وزارت کار در تاريخ ٩ دي جهت آخرين دفاعيات مورد بازپرسي قرار گرفت. بنا به همين گزراشها٬ ناصر غلامي راننده منطقه ده اتوبوسراني تهران با بيست سال سابقه کار و عضو هيات مديره سندکاي واحد که از تاريخ اعتراضات کارگران شرکت واحد از کار معلق و از کار بيکار است٬ جهت محاکمه در دادگاه براي تاريخ ١٦ دي به شعبه ١٤ دادگاه انقلاب اسلامي احضار شده است.

No comments: