اطلاعيه ١٣: تجمعات خانواده هاي دانشجويان دستگير شده و اعتراضاتشان ادامه دارد


تجمعات هر روزه خانواده هاي دانشجويان دستگير شده ادامه دارد. روز دوشنبه ٨ دي تعدادي از اين خانواده ها از حدود ساعت ٩ صبح در مقابل زندان اوین تجمع کردند. این خانواده ها که اکثرا با خود لباس و پول برای فرزندانشان، آورده بودند ، موفق شدند که این پول و لباس ها را به داخل زندان بفرستند.
حدود ساعت ١١ خانواده هاي دانشجويان دستگير شده توانستند با سالارکيا نماينده دادسراي انقلاب مستقر در زندان اوين ملاقات کنند. در اين ديدار وعده داد که چهارشنبه به همراه با معاونش در زندان اوين حضور داشته باشد و قول ملاقات خانواده ها با فرزندانش را داد. پس از اين ملاقات خانواده ها به دفتر سازمان ملل متحد در تهران رفتند تا نامه اي را که به امضاي خانواده ها رسيده بود را به مسئولان اين دفتر تحويل دهند. مسئولين دفتر سازمان ملل از خانواده ها خواستند که اسامي تک تک دانشجويان بازداشت شده با ذکر نامه دانشگاه و شماره تماس آنها را بصورت در اختيار آنان قرار دهند تا بتوانند اين ليست را گزارش کنند. اما در همان هنگام بين يکي از مامورين نظامي درب سازمان ملل با خانواده ها درگير شد و آنها را هل داد. اين موضوع موجب بلند شدن صداي اعتراض خانواده ها شد. آنها همانجا تجمعي ده دقيقه اي انجام دادند و سپس با در دست گرفته نوشته ها و پلاکاردهايي با شعار دانشجويان دستگير شده در رابطه با ١٦ آذر را آزاد کنيد را رو به مردم بسوي خيابان در دست گرفته و ايستادند. اين اقدام مورد توجه عابرين و ماشين هايي شد که از آنجا عبور ميکردند. پس از مدتي از اين تجمع به تعداد نيروهاي انتظامي در محل افزوده شد. سرانجام خانواده ها با گذاشتن قرار ادامه تجمعات خود و پيگيري وضع فرزندانشان به تجمع خود پايان دادند.

گفتني است که قبل از اين تجمع تعدادي از خانواده ها به دادگاه انقلاب مراجعه کرد ه و پيگير نامه روز گذشته خود به حداد قاضي پرونده دانشجويان٬ مبني بر روشن شدن وضع فرزندان خود و ملاقات حضوري با آنها شده بودند و به آنها قول داده شده بود که چهارشنبه ١٠ دي به نامه آنها جواب داده خواهد شد.

بدنبال اين تجمعات با خانواده های دانشجویان به دلیل همراه داشتن دستنوشته و پلاکاردها اعتراضي، از سوی مامورین دادگاه انقلاب برخوردهای بسیار بدی صورت گرفت.

روز ١١ دي خانواده دانشجويان دستگير شده با صدور اطلاعيه اي اعلام داشتند که پس از گذشت يکماه از دستگيري فرزندانشان براي رساندن صداي اعتراض٬ براي روز شنبه ١٥ دي ساعت ١١ صبح در مقابل دادسراي دادگاه انقلاب تجمع خواهند کرد. اما روز ١٢ دي بدنبال قول سالارکيا معاون دادستان تهران به آنها و قول ملاقات خانواده ها با فرزندانشان اين تجمع به تعويق افتاد.

بنا به گزارش کمیته‌ی پی جویي آزادی دانشجویان دربند روز چهارشنبه ١٢ دي در ادامه پيگيری خانواده های دانشجويان دستگير شده٬ سالارکيا معاون دادستان تهران اطلاع داد که از روز شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۸۶ به مدت سه روز، و هر روز به ۱۰ نفر از بازداشت شدگان اجازه ملاقات داده خواهد شد. خانواده های در بند نيز با هماهنگی سه ليست ملاقات را آماده کرده و به سالارکيا تحويل داده اند. طبق اين ليست در دو روز اول، هر روز ۱۰ نفر از دانشجويان با خانواده های خود ملاقات خواهند داشت و در روز آخر بقيه خانواده های بازداشت شدگان امکان ملاقات با عزيزان خود را خواهند داشت. همچنين در اين ملاقات سالار کيا به خانوادگان اعلام داشته است که به غير از ۲ يا ۳ نفر، پرونده های بازداشت شدگان تکميل گشته و در روزهای آينده بقيه ی پرونده ها نيز آماده فرستادن به دادگاه خواهند شد.

يک نمونه ديگر از اعتراض خانواده هاي دانشجويان بازداشتي اقدام جالب ايرج صف شکن و تاج الملوک نوروزيان پدر و مادر روبه صف شکن در شيراز است. آنها روز چهارشنبه ١١ دي اقدام به نصب کاغذهایی شامل فراخوان خانواده ها، اسامی دانشجویان دربند، عکس هایی از روزبه و ديگر دانشجويان دستگير شده در داروخانه خود٬ داروخانه بابک که يکي از مشهورترين داروخانه ها در شيراز است کردند و با اين کار ضمن اعتراض به اين دستگيري ها خواهان آزادي تمام دانشجويان دستگير شده گرديدند. اين اقدام آنها مورد استقبال شدید مردم واقع شد.
در ميان نوشته هايي که در اين داروخانه از سوي اين خانواده نصب شده بود. بيانيه اي بود تحت عنوان اخطار ميکنيم که متن آن به قرار زير بود:

اخطار ميکنيم
مهندس روزبه صف شکن شاعر٬ نويسنده و دانشجوي کارشناسي ارشد علوم سياسي دانشگاه تهران دستگير شده در مراسم ١٦ آذر روز دانشجوي سال ٨٦ را بدون قيد و شرط آزاد کنيد.

دکتر ايرج صف شکن
دکتر تاج الملوک نوروزيان

بدنبال اين حرکت اعتراضي صبح روز پنجشنبه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی وارد داروخانه شدند و عکس ها و بیانیه ها را کنده و خانواده صف شکن را تهدید کردند که آنها تشویش اذهان عمومی می کنند و گفتند که گویا قرار بوده در آن محل تجمع دانشجویی برگزار بشود. اين تهدیدات و تماس های تلفنی همچنان ادامه دارد.
خانواده ها اعلام کرده اند که تا آزادي آخرين دانشجوي دستگير شده به تجمعات و اعتراضشان ادامه خواهند داد.

دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد
زنداني سياسي آزاد بايد گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
تلفن تماس: 00447779898968
١٣ دي ١٣٨٦- ٣ ژانويه ٢٠٠٨

No comments: