عليرضا هاشمي دبير کل سازمان معلمان قرار است ١٩ بهمن راهي زندان شود

بنا به گزارشهاي منتشر شده در ٢٧ دیماه٬ حکم سه سال حبس تعزيري براي علیرضا هاشمی، دبیركل سازمان معلمان ایران ک قبلا از سوي شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران به جرم "اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و تمرد از دستور پلیس" صادر شده بود٬ توسط شعبه ٣٦ دادگاه تجدید نظر تهران مورد تاييد قرار گرفت و با اين حکم او روز ١٩ بهمن راهي زندان خواهد شد.

عليرضا هاشمي از سازماندهندگان اعتراضات سال گذشته معلمان و نویسنده بیانیه اعتراضی معلمان به سئوالات مربوط به آزمون زمستان سال گذشته دولت از معلمان است که در آن جزئیات زندگی شخصی محمد پیغمبر مسلمانان، از جمله نوع و شیوه غذا خوردن و رنگ موی وی مورد پرسش قرار گرفته بود. ا
بدنبال اعتراضات با شکوه سال گذشته معلمان٬ جمهوری اسلامی سازماندهندگان اين اعتراضات و تعدادي از معلمان معترض ديگر را زير فشار گذاشت و براي آنها احکام اخراج و انفصال از کار٬ تبعيد و احکام ٣ تا ٥ سال زندان صادر شده است. از ميان احکام زندان به جز حکم مربوط به علیرضا هاشمی که به او نيز همان اتهامات وارد شده است، احکام سایر معلمان تعلیق شده است. اين موضوعي است که مورد سوال وي و ديگر همکاران اوست.

طي يکماه گذشته و همزمان با نزديک شدن به سالگرد اعتراضات معلمان و جنب و جوش هايي که در ميان آنها براي ادامه اعتراضاتشان در جريان قرار گرفته بود٬ تعداد زيادي از معلمان به دادگاه احضار شده اند. از جمله در اين مدت علی پورسلیمان يکي ديگر از اعضاي کانون صنفي معلمان طی حكمی در تاریخ ٢٣ دیماه به ٣ سال زندان محكوم گردید، كه این حكم به مدت ۵ سال به تعلیق افتاد. یوسف مصطفالو نيز به ٣ ماه "انفصال از خدمت" محكوم شده است. همچنين محمود باقری، عضو هیأت مدیره كانون صنفی معلمان كه در فروردین ماه امسال یكماه در زندان اوین بود، روز ٩ دیماه به دادگاه احضار شد که به علت غیبت نماینده دادستان، دادگاهش به تعویق افتاد.
در اين مدت در همدان نيز ٩ نفر از معلمان همدان به به اسامی محمود جلیلیان، یوسف رفاهیت، یوسف زارعی، علی صادقی، هادی غلامی، مجید فروزانفر، نادر قدیمی، جلال نادری و علی نجفی را به ٩١ روز حبس محکوم شدند. که از ميان اينها نادر قدیمی به ۵ سال تبعید در خراسان، یوسف زارعی ٣ سال تبعید در استان ایلام، هادی غلامی به یك سال "انفصال از خدمت"، و یوسف رفاهیت به كسر ٢ گروه برای یكسال محكوم و از هر گونه ادامه تحصیل نیز محروم شده‌اند. اين چهار نفر در فروردین امسال نیز به مدت ١٠ روز در سلول انفرادی اطلاعات همدان زندانی شده بودند. اسكندر لطفی، دبیر كانون صنفی معلمان استان كردستان نیز به ٣ سال تبعید به استان اردبیل محكوم شده است. روز ١٧ آذرماه امسال محمد خاكساری، مدیر مسئول هفته نامه قلم معلم و عضو بازرس كانون صفنی معلمان تهران هم به دادگاه احضار شد و اتهامات اقدام علیه امنیت و تبلیغ علیه نظام با استفاده از هفته نامه قلم معلم به وی زده شد. نتیجه دادگاه قرار است در آینده به وی ابلاغ شود.

زنداني سياسي آزاد بايد گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
تلفن تماس: 00447779898968
٢٨ دي ١٣٨٦- ١٨ ژانويه ٢٠٠٨

No comments: