حسام فيروزي به يکسال حبس و زندان محکوم شد.


حسام فیروزی پزشگ معالج زندانیان سیاسی از جمله احمد باطبی ، منصور اسالو و.. از سوي شعبه ٦ دادگاه انقلاب جمهوري اسلامي به جرم اعدام عليه امنيت ملي٬ تشويش اذهان عمومي به يک سال زندان محکوم شد. اين حکم مورد تاييد شعبه ٢٦ دادگاه تجديد نظر نيز رسيده است .

متن حکم صادر شده براي حسام فيروزي به قرار زير است:

"درخصوص اتهام محمد حسن فيروزي معروف به حسام فرزند محمد حسين 35 ساله به شماره شناسنامه 275 ، شغل پزشك ، عدم سابقه كيفري ، آزاد با قرار وثيقه ، داراي وكيل ، داير به اقدام عليه امنيت كشور از طريق فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي و اختفاء متهم متواري احمد باطبي و نگهداري و استفاده از تجهيزات دريافت ماهواره با توجه به محتويات و مندرجات پرونده وگزارش وزارت اطلاعات و گردش كار تنظيمي و كيفر خواست صادره مورخ 7/ 11/ 1385 بهمراه اسناد و مدارك مكشوفه از متهم به اينكه نامبرده زنداني متواري احمد باطبي را در منزل خويش به اين بهانه كه بيمار ميباشد ، چندين روز نگهداري و مخفي نموده سپس با انجام مصاحبه با رسانه هاي بيگانه از جمله راديو فردا ، شبكه( وي او اي ) ، بي بي سي ، راديو آلمان و شبكه هاي اينترنتي و سرويس نيوز و ادوار نيوز و نامه نگاري براي سازمانهاي حقوق بشر و سازمان ملل و غيره به جوسازي عليه نظام پرداحته وبا درج مقالات و تهيه اعلاميه و نامه هاي سر گشاده وضعيت متهم مخفي شده را ناشي از اعمال شكنجه و بدرفتاري غير انساني توسط حاكمين با وي و با مقايسه زهرا كاظمي و اكبر محمدي و غيره و علت آنرا وجود رابطه دوستي با متهم متواري قلمداد نموده و درج مطالب ديگر در سايتهاي اينترنتي با هدف تبليغ عليه نظام و تحريك افكار عمومي بوده است.
متهم در مراحل دادرسي اعلام داشته من قصدي نداشتم و نمي دانستم درج مطالب بعنوان نامه به مسئولين و مصاحبه ، تبليغ عليه نظام قلمداد ميگردد و هدفم آگاهي مردم و مسئولين بوده و اگر از كلماتي از قبيل شكنجه و غيره بوده با استناد به نامه احمد باطبي( به رئيس قوه قضائيه) بوده است و اينكه حكومت از اين حربه استفاده نكند . و همچنين اظهارات وكيل وي كه مدعي ميباشد كه حكومت نگرش بدبينانه نسبت به تحصيل كرده هاي كشور دارد و منطقي نيست . عليهذا با عنايت به مجموع اقدامات و عملكرد متهم و توجها به ادله و مدارك موجود و نتيجه بازجويي و تحقيقات و مدافعات و اقارير ضمني و بعضا صريح وي و با نگرش اهداف وفعاليتهاي انجام شده كه غير قانوني و در راستاي اقدام عليه امنيت كشور و با هدف تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي و بد بيني نسبت به حاكميت نظام و تشنج در افكار عمومي و حتي متهم اخبار را در اختيار بيگانگان قرار مي داده است . بنابراين با توجه به جميع جهات و بررسي كامل پرونده و دلايل ومدارك مكشوفه و مدافعات وي در جلسه دادرسي و ساير قرائن و امارات موجود ، بزهكاري متهم در اقدام عليه امنيت كشور از طريق تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي و فعاليت با افراد و گروههاي مخالف با آن محرز و مسلم و آنرا منطبق با ماده 500 قانون مجازات اسلامي دانسته و وي را به تحمل يك سال حبس محكوم ولي با توجه به وضعيت اجتماعي و اوضاع و احوالي كه نامبرده در اثر آن مرتكب جرم گرديده و رعايت ماده 25 قانون مذكور مجازات نصف حبس وي به مدت 5 سال معلق ميگردد ودر خصوص اتهام اختفاء محكوم متواري احمد باطبي و نگهداري تجهيزات ماهواره اي و استفاده از آن ، موضوع را در صلاحيت رسيدگي به شايستگي دادگاه عمومي تهران دانسته و با صدور قرار عدم صلاحيت، رسيدگي به شايستگي دادگاه عمومي تهران مقرر مينمايد دفتري از پرونده بدل تهيه و به مراجع مربوط ارسال گردد راي مصدوره پس از ابلاغ در صورت اعتراض ظرف مدت 20 روز قابل تجديد نظر در دادگاه تجديد نظر استان تهران ميباشد .رئيس شعبه ششم دادگاه انقلاب اسلامي تهران بابايي"

بايد به اين حکم اعتراض کرد. جرم حسام فيروزي معالجه زندانيان سياسي و با خبر کردن جامعه از وضع جسمي اين زندانيان بوده است. جرم حسام فيروزي دفاع از حقوق زندانيان سياسي و مبارزه براي آزادي و انسانيت است.
بايد حسام فيروزي و همه زندانيان سياسي بدون قيد و شرط از زندان آزاد شوند.

دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد
زنداني سياسي آزاد بايد گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
تلفن تماس: 00447779898968
١٣ دي ١٣٨٦- ٣ ژانويه ٢٠٠٨

No comments: