رژيم اسلامي از درمان کردن یک زندانی که در اثر شکنجه دچار آسیب جدی گردیده خوداری می کنند



بنابه گزارش دريافتي از فعالين حقوق بشر منصور رادپور از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج که در حال حاضر در بند ٤ سالن ١٠ زندانی است در اثر شکنجه دچار آسيب جدي شده است.. او از اسفند سال ٨٥ توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر وبه مدت یک ماه در زندانهای مخفی این وزارت تحت شکنجه قرار داشت.او طی این مدت تحت شکنجه های جسمی وحشیانه ای قرار گرفت. در اثراین شکنجه ها قفسۀ سینۀ منصور رادپور آسیب جدی ديد و تعدادی از دنده های سمت چپ او شکستند و همچنین از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی سختی گردیده است.

اکنون علیرغم اینکه ١١ ماه از این شکنجه ها می گذرد ولی از درمان این زندانی تا به حال خوداری شده است. حاج علی کاظم رئیس زندان و علی محمدی معاون قضایی زندان، درمان او را منوط به همکاری وي با آنها نموده است. منصور راديور در اثر این شکنجه ها دچار عوارض متعددی از جملۀ اختلالات تنفسي شده و تا حد زیادی، امکان تحرک از وي سلب شده است. و اين مشکلات با درد شدیدی همراه است.

آقای منصور رادپور بهمراه تعدادي ديگري از زندانيان در سلولی بسر ميبرد که ظرفيت آن بسيار کمتر از زندانياني است که در آن هستند و به دستو رئیس زندان تخت خواب او در طبقه سوم قرار دارد و اين خود او را با مشکلات بسيار بيشتري روبرو کرده است و وي فقط با کمک سایر زندانیان امکان بالا رفتن و پایین امدن از این تخت را دارد.

منصور رادپور پس از یکماه شکنجه توسط وزارت اطلاعات ابتدا به دادگاه انقلاب منتقل گردید او بدون برخورداری از وکیل و یا حق دفاع از خود که با تهدیدات و توهینات قاضی همراه بود به ٣ سال زندان محکوم شد و از دادگاه به زندان گوهرداشت کرج انتقال یافت. مراجعات مکرار مادر به زندان گوهرداشت و دادگاه انقلاب کرج طی ١١ ماه گذشته برای پیگیری وضعیت فرزندش٬ دائم با تهدیدات و اهانتهای آنها مواجه شده است. از جمله اخبرا وقتي مادر منصور به دادگاه مراجعه کرده و نسبت با اینکه چرا علیرغم ١١ ماه از بازداشت او می گذرد به او اجازه ملاقات حضوری داده نمی شود و خواستار ملاقات با فرزندش شده بود٬ قاضی پرونده وي را تهدید کرد و گفت: اگر باز هم به دادگاه مراجعه کند او را هم به زندان خواهد فرستاد.

تهديد خانواده ها يکي از شگرد هاي رژيم اسلامي براي عقب زدن اعتراض براي آزادي زندانيان سياسي است. بايد در کنار خانواده هاي زندانيان سياسي و با فشرده کردن مبارزه براي آزادي بدون قيد و شرط زندانيان سياسي در مقابل اين تهديدات ايستاد.

دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد
زنداني سياسي آزاد بايد گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
تلفن تماس: 00447779898968
١٣ دي ١٣٨٦- ٣ ژانويه ٢٠٠٨


No comments: