مامورین وزارت اطلاعات یک زندانی سیاسی سابق را ربودن


بنابه گزارشات رسیده آقای سید مهدی شیبانی 46 ساله و از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 در تاریخ 27 آذر1386 هنگامی که عازم محل کار خود بود در خیابان پیروزی توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به نقطۀ نامعلومی انتقال یافت.
خانوادۀ آقای شیبانی در طی این مدت بارها به دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه کردند و لی آنها اظهار بی اطلاعی می کردند و منکر ربودن او بودند.خانواده او همچنین به مراکز مختلفی مراجعه کردند که همۀ آنها اظهار بی خبری می کردند.
پس از مدتها پیگیری در روزهای اخیر به آنها اطلاع داده شد که توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شده است، ولی مکان بازداشت او را به خانواده اش اعلام نکرده اند و به آنها گفته شد که تا 2 ماه دیگر نباید پیگیر وضعیت ایشان باشند. در غیر اینصورت مراجعه کنندگان دستگیر خواهند شد. در ماه های اخیر دادگاه انقلاب 3 مورد از تهدیدات خود را به اجرا گذشتند. البته این شیوه مدتهاست که توسط حسن زارع دهنوی ، راسخ ، موسویان و بازجویان وزارت اطلاعات علیه خانوادها بکار برده می شود و هدف از این شیوه برای وارد کردن فشار روحی علیه آنهاست.
آقای سید حسین شیبانی برادر آقای سید مهدی شیبانی از زندانیان سیاسی بود که در دهۀ 1360 در زندان اعدام گردید.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،ربودن زندانیان سیاسی سابق و انتقال آنها به بازداشتگاههای مخفی وزارت اطلاعات را محکوم می کند واز سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای آزادی فوری و بی قید وشرط این زندانی است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
15 دی 1386 برابر با 5 ژانویه 2007

شرایط زندانیی سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد
1- عفو بین الملل
2- شورای حقوق بشر سازمان ملل
3- کمیسر عالی حقوق بشر
4- دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

No comments: