نامه کميته همبستگي بين المللي کارگري به سازمانهاي کارگري در سراسر جهان

به همه سازمانهاي كارگري و نهادهاي طرفدار حقوق بشر

هفته همبستگي با دانشجويان زنداني و ديگر زندانيان سياسي
در ايران (٢ تا ٩ فوريه ٢٠٠٨)

اخبار رسيده از شرايط بيش از ۵٠ تن از دانشجويان زنداني در ايران بسيار نگران كننده است. هفت گذشته در شهر سنندج، ابراهيم لطف اللهي زير شكنجه جان باخت. نزديك به دو ماه از بازداشت اين دانشجويان ميگذرد اما بسياري از آنها همچنان ممنوع الملاقات هستند. گزارشات رسيده، حكايت از بازجوئي‌هاي طولاني و شديد توسط مقامات وزارت مخوف اطلاعات دارند؛ و بسياري از دانشجويان زير شكنجه قرار دارند و در سلول‌هاي انفرادي نگهداري ميشوند.
علاوه بر دانشجويان زنداني، بسياري از فعالين كارگري و حقوق زنان همچنان در بازداشت بسر ميبرند و مورد اذيت و آزار قرار ميگيرند. شرايط جسمي محمود صالحي، يكي از رهبران كارگري كه عليرغم وضع بسيار بد جسمي‌اش همچنان در زندان نگه داشته شده است، بسيار نگران كننده است. هنوز دبير سنديكاي كارگران شركت واحد تهران و حومه، منصور اسانلو نيز، بعد از ربوده شدن غيرانساني و خشن توسط مأموران اطلاعات، در زندان به سر ميبرد. عليرضا هاشمي، يكي از رهبران اعتراضات معلمان، چندي پيش حكم زندان ٣ ساله براي فعاليت‌هاي كارگري دريافت كرده است. همچنين بسياري از همكارانش بخاطر شركت در اعتراض سال گذشته سر دستمزدهايشان، مورد اذيت و آزار قرار گرفته اند.
ايران زير سلطه جمهوري اسلامي، به معناي واقعي كلمه به يك زندان بزرگ براي كارگران، معلمان، زنان، دانشجويان و همه مخالفين تبديل شده است.
براي بسيج حمايت براي دانشجويان زنداني، خانواده‌هاي آنها فراخوان هفته همبستگي از ٢ تا ٩ فوريه را داده‌اند. اين فرصت بسيار مهمي براي نشان دادن حمايت، نه تنها براي دانشجويان زنداني در ايران، بلكه اصرار كردن بر خواست آزادي بدون قيد و شرط محمود صالحي، منصور اسانلو و تمام فعالين بازداشت شده و كليه زندانيان سياسي در ايران ميباشد.
ما از تشكل و نهاد شما ميخواهيم كه به هر طريقي كه براي شما مقدور است، از اين هفته همبستگي حمايت كنيد و به آن بپيونديد. اخبار اين كمپين را در مطبوعات خود منتشر و منعكس كنيد و نامه‌هاي اعتراضي به مقامات دولتي ايران ارسال كنيد. اين هفته همبستگي كه در سراسر اروپا و آمريكاي شمالي برپا خواهد شد، بدون شك با شركت شما قوي تر خواهد شد.

شهلا دانشفرـ هماهنگ كننده كميته همبستگي كارگري حزب كمونيست كارگري ايران
بهرام سروش: مسئول روابط عمومي کميته همبستگي بين المللي کارگري
٢٤ ژانويه ٢٠٠٨

No comments: